Χορηγούμενο από Havaianas

Havaianas: 5 ερωτήσεις για την εταιρεία που υποστηρίζει τις ευάλωτες κοινότητες της Βραζιλίας στην πανδημία

Ο Guillaume Prou, πρόεδρος του brand Havaianas στην περιοχή EMEΙA, αποκαλύπτει πώς η εταιρεία φροντίζει για την κοινότητα στην εποχή της πανδημίας και τι ελπίζει για το μέλλον.
Huffpost GR

Είναι από τα προϊόντα εκείνα που υπάρχουν στα σπίτια όλων. Το brand Havaianas έγινε συνώνυμο της κλασικής σαγιονάρας και πλέον θεωρείται το ”επίσημο” υπόδημα του καλοκαιριού και της ξεγνοιασιάς.

Γνώριζες ωστόσο πως η Havaianas γεννήθηκε μέσα από μια πολύ πραγματική ανάγκη; Αυτή για ασφαλή και άνετα παιδικά υποδήματα, τόσο οικονομικά που να μπορούν να τα φορούν όλα τα παιδιά της Βραζιλίας- από τις βίλες μέχρι τις φαβέλες του Ρίο. Σχεδόν εξήντα χρόνια μετά, το brand Havaianas μεταφέρει το βραζιλιάνικο πνεύμα σε όλο τον κόσμο μέσω της εμβληματικής σόλας από καουτσούκ και των φωτεινών, χαρούμενων σχεδίων του.

Αυτό το τόσο ξέγνοιαστο, καλοκαιρινό brand τον καιρό της πανδημίας δείχνει μια άλλη του πλευρά, αυτή που θυμίζει τις καταβολές τους, και δίνει ό,τι καλύτερο έχει για να προστατέψει τους ευάλωτους πληθυσμούς και τους επαγγελματίες υγείας της χώρας.

Η Huffington Post μίλησε με τον Guillaume Prou, πρόεδρο της Havaianas στην περιοχή EMEΙA, για όλα εκείνα που κάνουν την εταιρεία να ξεχωρίζει αυτή την εποχή αλλά και για εκείνα που αναμένει στο μέλλον.

Τι είναι η ”Σύμπραξη Καλής Θέλησης” και πώς συνδέεται η Alpargatas με αυτή;

Η ”Σύμπραξη Καλής Θέλησης” δημιουργήθηκε στη Βραζιλία με σκοπό να φέρει κοντά πολλά brands, όπως είναι η Havaianas και η μητρική της Alpargatas, προκειμένου να προσφέρουν από κοινού βασικά αγαθά στους πληθυσμούς της χώρας που έχουν μεγάλη ανάγκη αυτή την εποχή.

Η Havaianas προσφέρει σαγιονάρες και εσπαντρίγιες σε ευπαθείς κοινότητες αλλά και σε επαγγελματίες υγείας προκειμένου να έχουν ένα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια. Έτσι οι άνθρωποι μπορούν να αφήνουν στην πόρτα τα παπούτσια που φορούν έξω, όταν επιστρέφουν σπίτι τους.

Σε συνεργασία με κάποιες ακόμα εταιρείες τους προσφέρουμε προιόντα υγιεινής που είναι εξίσου αναγκαία προκειμένου να διατηρούν αυτοί οι άνθρωποι ορισμένα βασικά μέτρα υγιεινής αυτόν τον καιρό.

Huffpost GR

Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που ο τομέας της υγείας χρειάζεται και λαμβάνει στήριξη από όλους, η Alpargatas στρέφει την προσοχή της σε ευπαθείς κοινότητες της Βραζιλίας, που πολλοί ξεχνούν. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση;

Από τις πρώτες ημέρες του ξεσπάσματος της πανδημίας στην Alpargatas νιώσαμε την ανάγκη να στηρίξουμε με κάποιον τρόπο τις κοινότητες που πάντα ήταν κοντά μας: τους πιστούς μας πελάτες αλλά και τους εργάτες στα εργοστάσιά μας.

Πίσω στο 1962, η Havaianas δημιουργήθηκε ως ένα προσιτό προς όλους παιδικό υπόδημα και προσπαθούμε να μην ξεχάσουμε ποτέ πώς και για ποιούς γεννήθηκε αυτή η εταιρεία. Η Βραζιλία είναι η χώρα των αντιθέσεων και αυτό ισχύει και για τον πλούτο και το βιωτικό επίπεδο των ανθρώπων. Είχα και ο ίδιος την τύχη να ζήσω για 6 χρόνια στο Rio και να δω με τα ίδια μου τα μάτια την ομορφιά αλλά και τη δύσκολη πραγματικότητα που συνυπάρχουν στη γεννέτειρα των Havaianas.

Περισσότερα από 250.000 ζευγάρια παπούτσια και μάσκες έχουν ήδη δωρηθεί από την Havaianas σε επαγγελματίες υγείας και ευπαθείς κοινότητες με στόχο την προστασία τους. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή τους;

Καταρχάς αυτό που έκανε πραγματικά τη διαφορά είναι το γεγονός πως η Alpargatas πάντα διατηρεί το σχεδόν 100% της παραγωγής της εντός της ίδιας της εταιρείας και της εγχώριας αγοράς. Αυτό μας πρόσφερε την ευελιξία να δράσουμε πολύ γρήγορα και να είμαστε κύριοι των αποφάσεών μας.

Τα παπούτσια (που δωρήθηκαν) είναι είτε οι κλασικές σαγιονάρες Havaianas, τα sneakers ή οι εσπαντρίγιες μας. Για τα ιατρικής χρήσης παπούτσια που δημιουργήθηκαν ειδικά για τους επαγγελματίες υγείας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, μεταβάλαμε τη διαδικασία στο μεγαλύτερο εργοστάσιό μας προκειμένου να παράξουμε αυτά τα ειδικά ιατρικά υποδήματα (clogs) από καουτσούκ. Μέχρι σήμερα έχουμε παράξει 18.000 από αυτά για χρήση στα νοσοκομεία μέσα και γύρω από το Sao Paulo.

Οι μάσκες είναι ο τύπος N95 και μοιράζονται σε περιοχές που έχουμε εργοστάσια αλλά και που διαμένουν πολλοί από τους συνεργάτες μας.

Πόσο σημαντικό είναι, τελικά, να προσφέρουν οι εταιρείες βοήθεια στην κοινωνία, ιδίως σε πρωτοφανείς κρίσεις όπως αυτή που διανύουμε;

Για όλους εμάς, από το διοικητικό συμβούλιο μέχρι τους εργαζομένους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, αυτή η κίνηση ήταν αναγκαία. Αν εμείς, ως brands και ως εταιρείες, μπορούμε να κάνουμε κάτι, τότε πρέπει να το κάνουμε. Ακόμα κι αν αφορά την προστασία της υγείας και της ευημερίας του προσωπικού μας και των οικογένειών τους, καθώς και αν μπορούμε να συμβάλλουμε με κάποιο τρόπο στην ευρύτερη κοινωνία. Φτιάχνουμε υποδήματα οπότε ήταν φυσικό για εμάς να τα προσφέρουμε σε αυτούς που τα χρειάζονται. Είχαμε τη δυνατότητα επίσης να προσαρμόσουμε την παραγωγή για να φτιάξουμε ειδικά ιατρικά υποδήματα και έτσι το κάναμε. Ακόμα είχαμε την ικανότητα να κατασκευάσουμε υφάσματα και έτσι φτιάξαμε μάσκες που είναι τόσο χρήσιμες όσο και αναγκαίες τώρα.

Σε κάποιες αγορές έχουμε ακόμα προβεί και σε οικονομικές δωρεές σε νοσοκομεία, σε τοποθεσίες που έχουμε γραφεία, προκειμένου να στηρίξουμε τις περιοχές τις οποίες αγαπάμε και στις οποίες έχουμε ζήσει όλον αυτόν τον καιρό.

Κάποιες εταιρείες ίσως να μην είναι στην θέση να κάνουν κάτι περισσότερο ωστόσο ό,τι μπορούν να κάνουν, έστω και μικρό, μετράει πολύ αυτή τη στιγμή.

Πώς αναμένετε να αλλάξει ο κόσμος μετά την πανδημία και τι μέτρα παίρνει η Havaianas προκειμένου να προσαρμοστεί;

Στο τέλος της ημέρας, η κρίση του COVID απλά επιτάχυνε την εξέλιξη ορισμένων τάσεων που μπορούσαμε να προβλέψουμε για τα επόμενα χρόνια, είτε μιλάμε για την τηλε-εργασία είτε για την ψηφιοποίηση της αγοράς, είτε για την ψηφιακή κατάρτιση (απλά σκεφτείτε πόσο γρήγορα έπρεπε να αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας τους τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προκειμένου να προσφέρουν μαθήματα σε εκατομμύρια παιδιά και μαθητές!). Και όλα τα παραπάνω είναι μόνο η αρχή.

Δεν θα επιβιώσει ο πιο δυνατός αλλά ο πιο ευέλικτος. Η Alpargatas θα προσαρμοστεί σε αυτές τις τάσεις. Καταρχάς οφείλουμε να σκεφτούμε εκ νέου τον τρόπο που οργανώνουμε τη δουλειά εντός των ομάδων μας. Ευτυχώς έχουμε ήδη ξεκινήσει την ψηφιακή μας μεταμόρφωση και χάρη στην e-commerce πλατφόρμα μας που λανσαρίστηκε πέρσι, είμαστε σε καλή θέση ώστε να μάθουμε ακόμα περισσότερα και να συνεχίσουμε να έχουμε κέρδος ακόμα και μέσα στην κρίση.

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η κρίση του COVID μας θύμησε πόσο πραγματικά ευάλωτες είναι οι κοινωνίες μας: την αλληλεξάρτηση που υπάρχει στην παγκόσμια οικονομία, το πόσο ευάλωτες είναι οι μη προνομιούχες κοινωνικές ομάδες και, φυσικά, τον πραγματικό κίνδυνο μιας παγκόσμιας πανδημίας που κάποτε έμοιαζε μακρινός.

Ως πατέρας που ανησυχεί για το μέλλον, έχω σκεφτεί, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, ότι θα ήθελα να δω έναν νέο (και καλύτερο) κόσμο να αναδύεται μετά την κρίση. Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν θα τα καταφέρει από μόνος του: χρειάζεται αποφασιστική και σκληρή πολιτική δράση προκειμένου αυτό να γίνει πραγματικότητα.