ΤΟ BLOG
17/04/2019 07:14 EEST | Updated 17/04/2019 08:43 EEST

Η HuffPost κατέγραψε πρώτη τη διαδρομή του τρένου, στη νέα γραμμή Κιάτο – Αίγιο

Μπήκαμε στο τρένο μία μέρα πριν το επίσημο δρομολόγιο.

Ύστερα από 8 ολόκληρα χρόνια, το τρένο ξανασφύριξε στη γραμμή Κιάτο – Αίγιο, η οποία είχε διακοπεί προκειμένου να γίνουν οι εργασίες της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο).

Το έργο μόλις ολοκληρώθηκε και έπειτα από τα ανεπίσημα δοκιμαστικά δρομολόγια, ώστε να καταγραφούν τυχόν προβλήματα, ήρθε η στιγμή για το επίσημο δοκιμαστικό δρομολόγιο το μεσημέρι της 17ης Απριλίου, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, του γενικού γραμματέα Μεταφορών Θάνου Βούρδα και του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε.

Ωστόσο, η HuffPost παρουσιάζει σ κατ’ αποκλειστικότητα, όσα είδαμε στο δρομολόγιο που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, μια ημέρα πριν το επίσημο δρομολόγιο, καταγράφοντας τη διαδρομή των 70 χλμ., τους σταθμούς και τα αξιοθέατα.

Με το έργο: «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη», ολοκληρώνεται η μακρά ιστορία της επέκτασης του τρένου, με σύγχρονη πλέον γραμμή, μέχρι το Αίγιο. Βέβαια, το έργο δεν έχει τελειώσει, καθώς απομένει η επέκταση μέχρι την Πάτρα και ασφαλώς η τοποθέτηση ηλεκτροδότησης, προκειμένου να έχουμε πλήρως ηλεκτροδοτούμενο τρένο στην διαδρομή Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, καθώς το Αθήνα – Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί.

HuffPost Greece

 

Η διαδρομή

Πρόκειται για 70 χλμ. γραμμής, σε συνέχεια του λειτουργικού τμήματος Κόρινθος – Κιάτο και περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε: Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε: Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας, σύγχρονης υποδομής, που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ., 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου (άνω των 200 χλμ./ώρα).

Τι απομένει

Προκειμένου να παραδοθεί σε χρήση η γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, απομένει να εκπονηθεί άμεσα «Σχέδιο Εκτάκτου Ανάγκης» για τις 4 Σήραγγες (Μελίσσι, Δερβένι, Τράπεζα και Πλάτανος), για το οποίο θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (από ΟΣΕ μέχρι και Πυροσβεστική). Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι εφικτή η ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν τα τέλη Μαΐου. Επίσης, απομένει να εγκατασταθεί στις Σήραγγες, σύστημα VHF, έτσι ώστε να υπάρχει επικοινωνία του μηχανοδηγού που ενδεχομένως αντιμετωπίσει πρόβλημα στις Σήραγγες, με τις αρμόδιες υπηρεσίες εκτός των Σηράγγων.

HuffPost Greece

 

Και ακόμη, με την υπάρχουσα εργολαβία, προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί και η Σηματοδότηση της γραμμής, η οποία ενώ ήταν σχεδόν έτοιμη, καταστράφηκε από τις πλημμύρες του χειμώνα. Όσο για την Ηλεκτροδότηση, έχει προχωρήσει η διαδικασία και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος. Πάντως, ηλεκτροκίνητο τρένο μέχρι το Αίγιο, θα δούμε στα τέλη του 2020, εκτός κι αν επισπευστούν οι διαδικασίες.

Πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια

Καλώς εχόντων των πραγμάτων και μόλις ολοκληρωθεί η σηματοδότηση ώστε να υπάρξει ασφάλεια στις διελεύσεις καθώς υπάρχουν διαβάσεις οχημάτων, θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Πρώτα το έργο θα παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ και κατόπιν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα αναλάβει το λειτουργικό μέρος. Το ζήτημα είναι ότι στο Κιάτο θα αλλάζουν οι μηχανές των τρένων, από ηλεκτροκίνητες που έρχονται από τον Πειραιά ή το Αεροδρόμιο, σε πετρελαιοκίνητες, καθώς όπως αναφέραμε η ηλεκτροδότηση θα ολοκληρωθεί τουλάχιστον στα τέλη της επόμενης χρονιάς. Όταν θα λειτουργήσει η γραμμή, θα σταματήσει και η μετεπιβίβαση των επιβατών του τρένου, σε λεωφορεία από και προς το Αίγιο. Θα υπάρχει μετεπιβίβαση στη διαδρομή Πάτρα – Αίγιο – Πάτρα. Η γραμμή έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 200 χλμ./ώρα, ταχύτητες που μπορούν να επιτευχθούν με σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα και όχι με τα υπάρχοντα. Πάντως, όταν θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια, το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι σε κάποια σημεία (Λυκοποριά - Αίγιο) τα 150 χλμ./ώρα, ενώ στον ΟΣΕ, γενικότερα, το ανώτατο όριο είναι τα 180 χλμ./ώρα.

huffpost greece

Sponsored Post