Κύμα ακρίβειας και στο χαρτί τουαλέτας

Τι είναι αυτό που αναγκάζει την Essity να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων της.
Anna Ringstrom via Reuters

Ο σουηδικός όμιλος προϊόντων υγιεινής Essity, ανακοίνωσε σχέδια για αύξηση των τιμών σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων του, προκειμένου να αντισταθμίσει το σημαντικά υψηλότερο κόστος που έχει ανέλθει σε επίπεδα ρεκόρ για τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τη διανομή.

Η Essity η οποία πουλά χαρτί υγείας και χαρτοπετσέτες σε πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων στις Lotus, Tempo, TENA και Vinda, ανακοίνωσε μεγαλύτερη του αναμενόμενου πτώση των κερδών για το δ΄ τρίμηνο του 2021.

Τα λειτουργικά κέρδη της Essity - είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής καταναλωτικών προϊόντων από χαρτί στον κόσμο-, μειώθηκαν το 2021 κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 2,75 δισ. σουηδικές κορώνες (297 εκατ. δολάρια) παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 11%.

«Δεν αναμένουμε μείωση του ιστορικά υψηλού κόστους για τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τη διανομή στο εγγύς μέλλον», δήλωσε ο CEO Μάγκνους Γκροθ.

«Οι αυξήσεις των τιμών είναι επομένως απαραίτητες. Ο χρόνος και το μέγεθος των προγραμματισμένων αυξήσεων των τιμών θα γίνεται τοπικά ανά χώρα».

Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με δημοσιογράφους, ο Μάγκνους Γκρόθ ανάφερε ότι αναμένει το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των πρώτων υλών να αρχίσει να σταθεροποιείται κατά το τρέχον τρίμηνο, ενώ η ενέργεια θα συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Η Essity, που είναι ανταγωνιστής των Procter & Gamble and Kimberly-Clark πρότεινε μέρισμα 7 κορώνες ανά μετοχή για το 2021, αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Μετά τις ανακοινώσεις η μετοχής της κατέγραφε απώλειες έως 3%.