Κράτηση στο ξενοδοχείο: Tραγικά λάθη που απειλούν να καταστρέψουν τις διακοπές μας

Και πώς θα τα αποφύγουμε, για να απολαύσουμε το ταξίδι μαςστο έπακρο.
PixelCatchers via Getty Images

Η διαμονή μας σε κάποιο ξενοδοχείο, θεωρείται για τους περισσότερους ανάμεσά μας το «εύκολο κομμάτι» του συνολικού προγραμματισμού που απαιτείται για την καλύτερη δυνατή ταξιδιωτική εμπειρία. Κι όμως, αρκετοί υποπίπτουμε σε σφάλματα που μας κοστίζουν τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, ενώ ενδέχεται να καταστρέψουν τις διακοπές που προγραμματίζαμε όλο τον χρόνο.

Στη HuffPost, προκειμένου να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις, ζητήσαμε από τους ειδικούς να μοιραστούν μαζί μας τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε ως ταξιδιώτες και σχετίζονται με την κράτηση στο ξενοδοχείο.

Επιλέγουμε ξενοδοχείο με μοναδικό κριτήριο την τιμή

«Όσο δελεαστική κι αν μας φαίνεται μια καλή προσφορά, δεν πρέπει απλώς να κάνουμε κράτηση στο φθηνότερο ξενοδοχείο», συμβουλεύει ο Φιλ Ντένγκλερ, συνιδρυτής του The Vacationer. «Προτού επιλέξουμε ένα ξενοδοχείο, θα πρέπει να διαβάσουμε κριτικές από διάφορες πηγές».

Για παράδειγμα, ίσως το ξενοδοχείο βρίσκεται σε άβολη τοποθεσία. Η εξοικονόμηση λίγων χρημάτων, επιλέγοντας να μείνουμε μακριά από τις πιο περίφημες γειτονιές και δραστηριότητες θα μας οδηγήσει τελικά σε μεγαλύτερη σπατάλη χρημάτων σε σχέση με το να μέναμε σε ένα πιο κεντρικό και λίγο πιο ακριβό κατάλυμα.

Δεν λαμβάνουμε υπόψιν τα τέλη του ξενοδοχείου

«Δυστυχώς, οι ιστότοποι των ξενοδοχείων, αποφεύγουν να αναφέρουν τα τέλη για την κράτηση μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν την ολοκλήρωση της συναλλαγής», προειδοποιεί ο Ντένγκλερ. «Μέχρι να εμφανιστεί το τελικό ποσό χρεώσης, αρκετοί έχουμε ήδη συμπληρώσει τα προσωπικά μας στοιχεία και τα στοιχεία πληρωμής, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε πίσω.

Ο ειδικός λοιπόν, συνιστά να αναζητήσουμε πληροφορίες γύρω από τις πρόσθετες χρεώσεις του ξενοδοχείου προτού προχωρήσουμε στη διαδικασία της κράτησης.

Θεωρούμε δεδομένο ότι στο κόστος του ξενοδοχείου περιλαμβάνεται και το πάρκινγκ

Ακόμη κι όταν κάνουμε την κράτησή μας σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο, αυτό δεν σημαίνει ότι στην τιμή περιλαμβάνεται απαραίτητα και ο χώρος στάθμευσης. Επομένως, εφόσον διαθέτουμε αυτοκίνητο, θα πρέπει πάντοτε να εξετάζουμε παροχές όπως ο χώρος στάθμευσης.

«Μερικά ξενοδοχεία δεν έχουν καν χώρο στάθμευσης και αυτό ενδέχεται να μας ταλαιπωρήσει ή να μας αναγκάσει να πληρώσουμε ιδιωτικό πάρκινγκ ή πανάκριβα τέλη δημόσιας στάθμευσης», προειδοποιεί ο Ντένγκλερ, πριν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει πάντοτε να ρωτάμε για το πάρκινγκ πριν κλείσουμε ένα δωμάτιο.

Επιλέγουμε ξενοδοχεία με ασύμφορη πολιτική ακύρωσης

«Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη όταν κάνουμε την κράτησή μας σε κάποιο ξενοδοχείο, είναι να μην ελέγξουμε την πολιτική ακύρωσης», υπογραμμίζει η Κολέτ Στόλχερ, ταξιδιωτική πράκτορας που εργάζεται για την Elite Travel Arrangements.

«Προτού κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι σε περίπτωση ακύρωσης, ιδίως σε μια εποχή όπου οι απροσδόκητες αλλαγές και οι καθυστερήσεις έχουν γίνει πιο συνηθισμένες από ποτέ, θα πάρουμε πίσω αν όχι όλα, έστω το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων μας», καταλήγει η ειδικός

Κάνουμε κράτηση με χρεωστική κάρτα

«Οι πιστωτικές κάρτες μας προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία σε σχέση με τα μετρητά και τις χρεωστικές κάρτες. Ως εκ τούτου, συνιστώ η κράτηση στο ξενοδοχείο να γίνεται πάντα με πιστωτική κάρτα. Τα προνόμια των πιστωτικών καρτών, όπως η προστασία από απάτες και οι άμεσες επιστροφές χρημάτων για λανθασμένες χρεώσεις, μας προσφέρουν μεγάλη άνεση όταν προγραμματίζουμε τις διακοπές μας», αιτολογεί ο Ντένγκλερ.

Maskot via Getty Images

Κάνουμε κράτηση μέσω τρίτων

«Ένα από τα πιο κοινά λάθη είναι ότι δεν κάνουμε την κράτησή μας απευθείας στο ξενοδοχείο και αντ΄αυτού χρησιμοποιούμε πλατφόρμες που λειτουργούν ως διαμεσολαβητές», υπογραμμίζει η Βικτόρια Γιορ, η ταξιδιωτική blogger πίσω από το Follow Me Away.

Κάνοντας την κράτησή μας απευθείας στο ξενοδοχείο, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά μπορούμε να επικοινωνήσουμε με το προσωπικό και να λάβουμε βοήθεια άμεσα. Αντίθετα, αν χρησιμοποιούμε υπηρεσίες κρατήσεων, σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα, το ίδιο το ξενοδοχείο δεν μπορεί να παρέμβει και τότε, θα πρέπει να φάμε ώρες επί ωρών, προκειμένου να επιλύσουμε το πρόβλημα που έχει προκύψει με το ξενοδοχείο.

Κάνουμε την κράτησή μας σε λάθος ημερομηνία

Ένα συνηθισμένο λάθος, είναι η κράτηση στο σωστό ξενοδοχείο, σε λάθος ημερομηνίες. Όσο προσεκτικοί κι αν δηλώνουμε, ορισμένες φορές είμαστε αφηρημένοι και είναι ανθρώπινο. Όμως, οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να ελέγχουμε δύο και τρεις φορές τις ημερομηνίες πριν ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή μας. Κι αυτό, γιατί το μπέρδεμα με τις ημερομηνίες, προκύπτει πολύ πιο συχνά απ΄ όσο νομίζουμε.

Kάνουμε την κράτησή μας υπερβολικά νωρίς

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες σχετικά με την ιδανική στιγμή για να κλείσουμε ένα ξενοδοχείο. Ωστόσο, όσο απλό κι αν ακούγεται, το πιο σημαντικό είναι να δώσουμε στον εαυτό μας όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, προκειμένου να πάρουμε μια απόφαση που θα διασφαλίζει ότι οι διακοπές που επιλέξαμε ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τις ανάγκες μας.

Αν υπάρχει το ενδεχόμενο να ακυρώσουμε τις διακοπές μας την τελευταία στιγμή, δίνουμε στον εαυτό μας πιο ευέλικτες εναλλακτικές και όπως προείπαμε, εξετάζουμε όπως και δήποτε ότι η πολιτική ακύρωσης του ξενοδοχείου περιλαμβάνει την επιστροφή μέρους των χρημάτων που έχουμε προκαταβάλει.

Εξετάζουμε αν οι παροχές του ξενοδοχείου ανταποκρίνονται στις επιθυμίες μας

Προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη διαμονή μας στο ξενοδοχείο, είναι σημαντικό να ερευνήσουμε πού θέλουμε να μείνουμε και τι είδους ανέσεις είναι σημαντικές για εμάς. Για παράδειγμα, θέλουμε το ξενοδοχείο μας να έχει πισίνα, γυμναστήριο ή παραλαβή από το αεροδρόμιο; Κάνοντας έναν γρήγορο απολογισμό των αναγκών μας θα απολαύσουμε τις διακοπές μας χωρίς το παραμικρό άγχος. Παράλληλα, δεν θα χρεωθούμε ανέσεις και παροχές που δεν σκοπεύουμε να εκμεταλλευτούμε.