Ζωγράφου: Ξύλο για τις ουρές στο Κτηματολογικό Γραφείο (Βίντεο)

Οργή και καυγάδες πολιτών για τη σειρά.
.
.
dikastiko.gr

Αδιανόητες εικόνες εν έτει 2023 καταγράφονται έξω από τα Κτηματολογικά Γραφεία, με πλέον πρόσφατο παράδειγμα όπως αποκαλύπτει το dikastiko.gr, πολίτες έξω από το Κτηματολογικό Γραφείο Ζωγράφου που πιάστηκαν στα χέρια για τη σειρά εξυπηρέτησης.

Οι «λίστες της ντροπής», όπως αποκαλούνται οι κόλλες χαρτί που βρίσκονται έξω από τα Κτηματολογικά Γραφεία και όπου δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές και πολίτες αναγκάζονται να προσέρχονται από τα… μαύρα μεσάνυχτα για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να λάβουν προτεραιότητα εξυπηρέτησης, έχουν καταγγελθεί εδώ και καιρό.

Κτηματολογικό Γραφείο Ζωγράφου: Δείτε το βίντεο του dikastiko.gr

Η κατάσταση είναι τραγική στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών, ενώ ανάλογες καταστάσεις καταγράφονται και σε πολλά άλλα Κτηματολογικά Γραφεία του Λεκανοπεδίου όπως Ζωγράφου (όπου και σημειώθηκαν τα επεισόδια), Καλλιθέα Κορωπί κοκ.

Μόλις στα μέσα Ιουνίου, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ) προχώρησε σε διαμαρτυρία έξω από το Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών, ενώ σε ανακοίνωσή του που είχε προηγηθεί δήλωνε «ως εδώ», επισημαίνοντας πως «παρά το ότι έχουμε πολλαπλώς καταγγείλει τις τριτοκοσμικές συνθήκες που επικρατούν στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών, η κατάσταση αντί να βελτιώνεται διαρκώς επιδεινώνεται».

Κτηματολογικά Γραφεία: 35 υπάλληλοι αντί 120 - Ενημέρωση στο ΔΣΑ από την προϊσταμένη

Τότε, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας όπως έγραψε το dikastiko.gr αντιπροσωπεία του ΔΣΑ είχε συνάντηση με την προϊσταμένη του Υποθηκοφυλακείου κα Ταταρίδα όπου αναφέρθηκαν τόσο τα ζητήματα που σχετίζονται με την χρονική προτεραιότητα, την εξυπηρέτηση των προδήλων σε ειδική σειρά, το χρόνο χορήγησης πιστοποιητικών και την κόλουρη εκπλήρωση της προγραμματικής σύμβασης ΔΣΑ – Κτηματολογίου ως προς τους δικηγόρους που θα κάνουν ενημέρωση κοινού, αλλά και τη στατικότητα του κτιρίου.

Ωστόσο, η εικόνα που τους μετέφερε ήταν αποκαρδιωτική. Όπως αναφέρουν, τους ενημέρωσε ότι επί 120 οργανικών θέσεων σήμερα υπηρετούν μόνο 35 υπάλληλοι (!!!), η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση ραντεβού δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν τις αρχές Ιουλίου 2023, η ενημέρωση του κοινού και των επαγγελματιών του χώρου (δικηγόροι – συμβολαιογράφοι – δικαστικοί επιμελητές), θα γίνεται μόνο μία φορά την εβδομάδα (κάθε Παρασκευή) από τούδε και στο εξής αντί για δύο που ίσχυε μέχρι σήμερα (Τρίτη-Πέμπτη) λόγω έλλειψης προσωπικού.

Δ. Βερβεσός: Δεν έχουν προσληφθεί υπάλληλοι, δεν υπάρχει ηλεκτρονικό κράτος

«Προσλαμβάνουμε αστυνόμους, δεν προσλαμβάνουμε διασώστες και υπαλλήλους στα υποθηκοφυλακεία. Δεν έχουν προσληφθεί υπάλληλοι, δεν υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικού κράτους, όπως κάναμε παλιά. Ως αποτέλεσμα έρχονται αξημέρωτα εδώ πολίτες και δικηγόροι από τις 4 τα ξημερώματα, κοιμούνται στα οχήματα, για να πάρουν σειρά προτεραιότητας» ανέφερε ο πρόεδρος του ΔΣΑ, Δημήτρης Βερβεσός, μιλώντας στο OPEN.

«Αυτό έχει ως συνέπεια και στον χρόνο που παίρνουν τα πιστοποιητικά. Όταν παίρνεις τα πιστοποιητικά μετά από 6 -8 μήνες, ένα χρόνο, δεν μπορείς να πάρεις ένα δάνειο, δεν μπορεί να προχωρήσει η κτηματαγορά, η λεγόμενη ανάπτυξη. Αντιλαμβάνεστε πως όλη αυτή η ιστορία με τις μεταβιβάσεις ακινήτων και των υπολοίπων πράξεων πηγαίνει πίσω. Η κατάσταση είναι τραγική» κατέληξε.

Μόνον στο Κτηματολόγιο Ρόδου εκκρεμούν 40.000 υποθέσεις

Όπως έγραψε το dikastiko.gr αυτή τη στιγμή μόνον στο Κτηματολογικό Γραφείο Ρόδου βρίσκονται σε εκκρεμότητα περίπου 40.000 πράξεις που πρέπει να διεκπεραιωθούν από επτά υπάλληλους, στις οποίες προστίθενται καθημερινά περίπου άλλες πενήντα ημερησίως, ήτοι περίπου 1.000 νέες πράξεις κάθε μήνα που έρχονται να προστεθούν στο «βουνό» των μη διεκπεραιωμένων!

Παράλληλα, αναφέρεται πως πρέπει να διεκπεραιωθούν και οι αιτήσεις των πολιτών οι οποίες κατ΄ έτος ξεπερνούν τις 10.000 και μπορεί να φτάσουν μέχρι και τις 15.000 με το προσωπικό στο Κτηματολόγιο της Ρόδου να μην επαρκεί ούτε καν για να ανταποκριθεί στις καθημερινές υποχρεώσεις της υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ενώ θα έπρεπε να απασχολούνται στο Κτηματολόγιο της Ρόδου τουλάχιστον 35 υπάλληλοι, αυτή τη στιγμή είναι λιγότεροι από 15 με αρκετούς να βρίσκονται στα όρια της συνταξιοδότησης και παράλληλα να μην κινούνται διαδικασίες για προσλήψεις, γεγονός που σημαίνει ότι η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη.

Στα τελευταία χρόνια, τόσο από την πλευρά της διοίκησης (κτηματολογικού δικαστή και διευθυντών) όσο και από την πλευρά των υπαλλήλων γίνονται προσπάθειες εκ των ενόντων και με μηδαμινά μέσα, να εκσυγχρονιστεί η λειτουργία της Υπηρεσίας, να καταγραφούν οι εκκρεμείς πράξεις, να λειτουργήσει τμήμα χρέωσης και διανομής και να καταγράφονται στατιστικά στοιχεία και δεδομένα, που αφορούν στο παραχθέν έργο του Κτηματολογίου και που καθορίζουν τις ανάγκες προκειμένου να γίνεται σωστός προγραμματισμός.

Συγκεκριμένα στοιχεία για τις ανάγκες σε προσωπικό

Για πρώτη φορά από τη λειτουργία του Κτηματολογίου, υπάρχουν καταγεγραμμένα δεδομένα, οπότε η απαίτηση για τη στελέχωσή του βασίζεται στις ρεαλιστικές ανάγκες που προκύπτουν από την ανάλυσή τους. Το γεγονός είναι ότι οι νέες εισερχόμενες καθημερινά πράξεις, είναι ήδη υπερδιπλάσιος αριθμός από όσες έχει τη δυνατότητα να διεκπεραιώσει η υπηρεσία.

Το αξιοσημείωτο στην όλη υπόθεση είναι ότι για να επιτευχθεί η περιβόητη μετάβαση του Κτηματολογίου Δωδεκανήσου στο Εθνικό Κτηματολόγιο Α.Ε. είναι απαραίτητο να διεκπεραιωθούν οι 40.000 πράξεις που με τους σημερινούς ρυθμούς, είναι όχι απλώς αδύνατον, αλλά ανάγεται όπως σημειώνεται στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.

Δημοφιλή