CULTURE
30/08/2019 12:31 EEST | Updated 30/08/2019 12:37 EEST

Ο Πολάνσκι επιτίθεται στον Τύπο και πυροδοτεί αντιπαραθέσεις στο Φεστιβάλ Βενετίας

Η αντίδραση της προέδρου της κριτικής επιτροπής και η συνέντευξη του διάσημου σκηνοθέτη στον συγγραφέα Πασκάλ Μπρικνέρ.

Arnd Wiegmann / Reuters

Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι «An Officer and a Spy» για την Υπόθεση Ντρέιφους στο Φεστιβάλ Βενετίας σήμερα, Παρασκευή, έδωσε αφορμή για νέο κύκλο αντιπαράθεσης σε σχέση με το παρελθόν του διάσημου σκηνοθέτη -που μέχρι σήμερα, στα 86 του χρόνια, εξακολουθεί να ρίχνει «βαριά σκιά» στη ζωή του- αλλά και την ευκαιρία να επιτεθεί στον Τύπο δηλώνοντας ότι εξαιτίας των ΜΜΕ που τον παρουσίαζαν ως σατανιστή μετά τη δολοφονία της δεύτερης συζύγου του Σάρον Τέιτ από τον Τσαρλς Μάνσον, βρίσκεται «υπό δίωξη» από τα τέλη της δεκαετίας του ’60. Υπενθυμίζεται ότι ο Ρομάν Πολάνσκι συνεχίζει να διώκεται από την αμερικανική δικαιοσύνη για τον βιασμό μιας έφηβης το 1977.

Η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του 76ου Φεστιβάλ Βενετίας, η Αργεντινή σκηνοθέτις Λουκρέσια Μαρτέλ δήλωσε ότι δεν θα παραστεί στο δείπνο προς τιμήν του σκηνοθέτη, ούτε θα δει την ταινία, αλλά πως θεωρεί σωστό το γεγονός ότι το φιλμ περιλαμβάνεται στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Όταν ο Λούκα Μπαρμπαρέσκι, εκ των παραγωγών της ταινίας του Πολάνσκι απείλησε μετά τις δηλώσεις της ότι θα αποσύρει την ταινία, η Μαρτέλ απάντησε ότι τα λόγια της παρερμηνεύθηκαν και ότι εάν είχε την παραμικρή προκατάληψη για την ταινία θα είχε παραιτηθεί από πρόεδρος της κριτικής επιτροπής. 

Εντωμεταξύ, στο δελτίο Τύπου που δόθηκε στους δημοσιογράφους συμπεριλαμβάνεται και συνέντευξη που παραχώρησε ο Πολάνσκι -ο οποίος δεν θα δώσει το «παρών» στη Βενετία- στον Γάλλο συγγραφέα Πασκάλ Μπρικνέρ (ο Πολάνσκι έχει μεταφέρει στο σινεμά το βιβλίο του «Τα μαύρα Φεγγάρια του Έρωτα»).

Σύμφωνα με τον Guardian, ο σκηνοθέτης παρουσιάζεται στη συνέντευξη ως «διωκόμενο θύμα του νεο-φεμινιστικού ΜακΚαρθισμού».

Ο Πολάνσκι αποκαλεί «παράλογες τις ιστορίες των γυναικών (σ.σ. που τον κατηγορούν ότι τις κακοποίησε όταν ήταν ανήλικες) τις οποίες δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου και με κατηγορούν για πράγματα που υποτίθεται ότι συνέβησαν περισσότερο από μισό αιώνα πριν», ενώ όταν ερωτάται από τον Μπρικνέρ γιατί δεν θέλεις να το πολεμήσεις; απαντά «για ποιόν λόγο; Είναι σαν να κυνηγάς ανεμόμυλους». 

Επίσης, δεν αποκλείει η δικαιοσύνη να του φερθεί όπως στον Ντρέιφους -το στρατιωτικοπολιτικό σκάνδαλο κατασκοπείας και συγχρόνως μίας από τις μεγαλύτερες δικαστικές πλάνες, που συντάραξε τη Γαλλία στις αρχές του 20ού αιώνα- κάνοντας λόγο για «ψεύτικες κατηγορίες, διεφθαρμένους δικαστές και πάνω απ′ όλα τα social media που βγάζουν ετυμηγορίες και καταδικάζουν χωρίς το δικαίωμα μίας δίκαιης δίκης ή ένστασης». 

1542980Globe Photos/MediaPunch/MediaPunch/IPx
Roman Polanski And Sharon Tate. Credit: 1542980Globe Photos/MediaPunch /IPX

Στη συνέντευξη συζητήθηκε και το θέμα της δολοφονίας της Σάρον Τέιτ, από την οποία συμπληρώνονται εφέτος πενήντα χρόνια -και λόγω της ταινίας του Ταραντίνο «Once Upon a Time in Hollywood» που έχει φέρει το θέμα ξανά στην επικαιρότητα.

Ο Πολάνσκι θεωρεί ότι η άγρια δολοφονία της Σάρον ήταν η αρχή της δίωξης του,, κατηγορώντας τον Τύπο για τον τρόπο με τον οποίο κάλυψε και παρουσίασε τα γεγονότα.