CULTURE
30/08/2019 10:38 EEST | Updated 30/08/2019 10:41 EEST

Πέδρο Αλμοδόβαρ: Οι ταινίες μου απέδειξαν ότι η ισπανική δημοκρατία ήταν πραγματική

Ο τιμητικός «Χρυσός Λέοντας» στο 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας και ο ευχαριστήριος λόγος κατά την παραλαβή.

Arthur Mola/Invision/AP
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ στο κόκκινο χαλί του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, λίγο πριν την παραλαβή του τιμητικού «Χρυσού Λέοντα». 

Ο Ισπανός σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ τιμήθηκε στο 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας με τον Χρυσό Λέοντα, για το σύνολο της καριέρας του στον κινηματογράφο.

«Η πρώτη φορά που έφυγα από την Ισπανία ως κινηματογραφιστής, ήταν για να έρθω στη Βενετία και να συμμετάσχω στο φεστιβάλ με την ταινία “Dark Habits” το 1983. Η Βενετία είναι ο τόπος όπου γεννήθηκα ως σκηνοθέτης», δήλωσε ο Αλμοδόβαρ στον ευχαριστήριο λόγο του. «Είμαι ευγνώμων για αυτόν τον απρόσμενο Χρυσό Λέοντα, για μένα είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Δεν είμαι σίγουρος ότι αξίζω να βρίσκομαι σε λίστα με τόσο σπουδαίους δημιουργούς». 

Ο 69χρονος - βραβευμένος με Όσκαρ - σκηνοθέτης, γνωστός για τις εμβληματικές ταινίες του, όπως το «Μίλα της», το «Όλα για τη μητέρα μου» και, πιο πρόσφατα, για το «Πόνος και δόξα», έκανε το ντεμπούτο του στο φεστιβάλ αυτό το 1983 με τη μαύρη κωμωδία «Αμαρτωλές καλόγριες». Ήταν υποψήφιος για τον Χρυσό Λέοντα το 1988, με τις «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης», μια ταινία που τον έκανε γνωστό σε όλον τον κόσμο.

Οσον αφορά τις «Αμαρτωλές καλόγριες», μια ταινία στην οποία μια τραγουδίστρια κρύβεται σε μια μονή με εκκεντρικές μοναχές –για την οποία παραδέχτηκε ότι δεν άρεσε σε όλα τα μέλη της κριτικής επιτροπής– είπε: «Και μόνο το γεγονός ότι συμμετείχα σε ένα διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ έμοιαζε με θαύμα».

«Τα θέματα της παραβίασης, της επιθυμίας και ταυτότητας αποτελούν τη βάση για τις ταινίες του Αλμοδόβαρ, τα οποία παρουσιάζει με διαβρωτικό χιούμορ και μια οπτική μεγαλοπρέπεια που συνδυάζει την εκλεπτυσμένη αισθητική με την pop art», δηλώνει ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, Αλμπέρτο Μπαρμπερα. «Οι ταινίες μου απέδειξαν ότι η ισπανική δημοκρατία ήταν πραγματική», πρόσθεσε ο Αλμοδόβαρ στον λόγο του.

Ο Αλμοδόβαρ, που έχει συνεργαστεί κατ′ επανάληψη με τον Αντόνιο Μπαντέρας και την Πενέλοπε Κρουθ, έχει κερδίσει πολλά βραβεία για το έργο του, όπως ένα Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Μίλα της» ενώ το «Όλα για τη μητέρα μου» κέρδισε το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2000.

(Με πληροφορίες από την El Pais, το ΑΠΕ-ΜΠΕ)