Οδηγούμε το ήπιο υβριδικό Suzuki Ignis με σύστημα τετρακίνησης

Μικρό, οικονομικό, με δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου.
Dimitris Balis

Μέχρι πρότινος, ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο στη μικρή κατηγορία των Crossover, μέχρι που η Toyota παρουσίασε πρόσφατα το Toyota Aygo X.

Ωστόσο, το Suzuki Ignis διαθέτει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία μπορεί να επιδείξει.

Με δυναμική εμφάνιση, περίτεχνη μάσκα, ποδιές, εμπρός και πίσω, ράγες οροφής, τονισμένους θόλους τροχών και περιμετρικά προστατευτικά, το Ignis με τα 18 εκ. απόστασης από το έδαφος δείχνει να θέλει να προκαλέσει στον δρόμο, αλλά και εκτός αυτού.

Με σχεδόν τετραγωνισμένο αμάξωμα και τους τροχούς στις άκρες, καταφέρνει να διατηρεί άνετο χώρο για δύο ενήλικες στο πίσω μέρος, με ιδιαίτερα ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους και οφείλω να το σημειώσω αυτό, καθώς ανήκει στα ατού του αυτοκινήτου.

Στην καμπίνα, η λιτότητα είναι χαρακτηριστική, με τριάχτινο, πολυλειτουργικό τιμόνι, οθόνη αφής 7 ιντσών στη μέση του ταμπλό, σκληρά πλαστικά, και πρακτικό πίνακα οργάνων. Το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας θέλει εξοικείωση και δεν δείχνει τόσο εξελιγμένο.

Dimitris Balis

Αυτό που είναι καινούργιο στο Ignis, είναι το γεγονός ότι στο 1.2 lt μοτέρ βενζίνης των 83 ίππων με 107 Nm ροπής, προστέθηκε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12v, με μπαταρία και ηλεκτρογεννήτρια, προκειμένου το αυτοκίνητο να μπορεί να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια, τους ρύπους. Το αξιοσημείωτο είναι ότι το ηλεκτρικό μοτεράκι μπορεί να δώσει 3 ίππους έξτρα και παροδικά 50 Nm ροπής, ικανά να χαρίσουν επιτάχυνση που δεν την περιμένεις.

Η μικτή κατανάλωση που διαπίστωσα, οδηγώντας, ως συνήθως σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και ορεινά μέρη, ήταν 5,6 λίτρα, μακριά από τα 4,2 λίτρα στα 100 χλμ. που δίνει το εργοστάσιο, όμως τέτοια χαμηλή κατανάλωση δε βρίσκεις εύκολα.

Με στρωτή συμπεριφορά για το μέγεθός του, το Ignis κινείται σβέλτα στην πόλη και ικανοποιητικά στο αυτοκινητόδρομο, σε φυσιολογικές ταχύτητες.

Dimitris Balis

Το δοκίμασα και στο χώμα, γνωρίζοντας ότι διαθέτει «AllGrip Auto», ένα σύστημα τετρακίνησης που δίνει ροπή και στον πίσω άξονα, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπροστά.

Με σφικτή ανάρτηση, στα δύσκολα νιώθεις τη σκληράδα, όμως η γενική αίσθηση είναι ότι κάνει τη δουλειά του.

Καταλήγοντας, η ιαπωνική κατασκευή και τα αρκετά συστήματα που φέρει, αποτελούν επιπλέον πλεονεκτήματα, σε μια τιμή (από 16.280 ευρώ η 4Χ4 έκδοση) που ίσως είναι υπερεκτιμημένη. Όμως, φθηνά αυτοκίνητα, τώρα πια, δεν υπάρχουν.