Οδηγούμε το υβριδικό Renault Arkana 1.3 TCe 140

Υψηλές επιδόσεις, πλούσιος εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία, καλή κατανάλωση καυσίμου.
Dimitris Balis

Απέναντι στις premium μάρκες, έρχεται η πρώτη mainstream μάρκα στην Ευρώπη που προσφέρει ένα καινοτόμο κουπέ SUV που «τα βάζει» με τον ανταγωνισμό.

Κι είναι πράγματι έτσι με το νέο Arkana, ένα μοντέλο που σε εμφάνιση δεν έχει να ζηλέψει κάτι –ίσα ίσα-, ούτε σε άνεση, εξοπλισμό και επιδόσεις.

Ένα αυτοκίνητο που αν το κοιτάξεις στον δρόμο, θα κλείσεις το μάτι, ειδικά βλέποντάς το από την πίσω πλευρά, που αναδεικνύει έναν απίστευτο δυναμισμό, ενώ ο κουπέ χαρακτήρας προσδίδει μια γλυκύτητα στη σιλουέτα.

Με 4,57 μ. μήκος, εντάσσεται στη μεσαία κατηγορία των SUV, με τα 20 εκ. απόσταση από το έδαφος να το κάνουν να αναζητά και εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Η αθλητική σιλουέτα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής, και τα full LED φωτιστικά σχήματος «C», σχεδιαστική υπογραφή που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα Renault, κάνουν το Arkana να ξεχωρίζει εύκολα στον δρόμο.

Dimitris Balis

Στο ποιοτικό εσωτερικό δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη έως 10,2 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής, έως 9,3 ιντσών, που δίνει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων Easy Link – που είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, ώστε ο χρήστης να μπορεί εύκολα να συνδέσει το smartphone του, ενώ είναι συνεχώς δικτυωμένο για over the air ενημερώσεις λογισμικού και real time ενημερώσεις από τους χάρτες google.

Η άνεση είναι ενδεικτική για 5 ενήλικες επιβάτες, με τα 2,72 μ. μεταξονίου, ενώ οι πίσω επιβάτες δεν θα προβληματιστούν από το χαμήλωμα της οροφής, όσον αφορά τον χώρο για τα κεφάλια. Και με πορτ-μπαγκάζ να χωρά αποσκευές όγκου 513 λίτρων, κάλλιστα είναι για μεγάλο ταξίδι. Μάλιστα, το πάτωμα του χώρου αποσκευών, διαμορφώνεται σε ύψος, ανάλογα τις ανάγκες. Επίσης, οι διάσπαρτοι χώροι στην καμπίνα, εξυπηρετούν για τα μικροαντικείμενα.

Τώρα, αυτό που ενδιαφέρει πολύ, είναι ότι η έκδοση δοκιμής εφοδιάζεται με ένα γνωστό μοτέρ, turbo 1.3 lt, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους. Συνδυάζεται με μια μπαταρία 12v και 0,13 kWh, η οποία υποβοηθά στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες το μοτέρ, ώστε να του μειώνει το φορτίο και να περιορίζει, όσο μπορεί, την κατανάλωση καυσίμου.

Dimitris Balis

Οδηγώντας, το μοτέρ είναι πολύ αποδοτικό, δεν ζορίζεται εύκολα στις υψηλές στροφές, δεν παράγει πολύ θόρυβο και εν γένει συνεργάζεται άψογα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη, που είναι πολύ άμεσο.

Για μεγαλύτερη αμεσότητα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και χειροκίνητη λειτουργία, με τα paddles πίσω από το τιμόνι να σε κάνουν να νιώθεις ότι οδηγείς μονοθέσιο! Μάλιστα, στην sport ρύθμιση, μπορείς να απολαύσεις περισσότερη σπιρτάδα.

Η μέση κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί και κάτω από τα 7,5 λίτρα, λογικά για ένα αμάξωμα τέτοιου μεγέθους, ενώ η συμπεριφορά στον δρόμο είναι υποδειγματική.

Dimitris Balis

Κινήθηκα και σε κακοτράχαλους χωμάτινους δρόμους, με την ανάρτηση να συμπεριφέρεται άψογα, απορροφώντας τις ανωμαλίες, σε συνδυασμό με τα 20 εκ. της απόστασης από το έδαφος.

Το νέο Arkana εξοπλίζεται με έως και 14 σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης για ασφάλεια στο δρόμο, άνεση στο ταξίδι και ευκολία στη στάθμευση.

Είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να δοκιμάσεις πριν επιλέξεις.