Οδηγούμε το Renault Arkana Hybrid E-TECH

Εμφάνιση, επιδόσεις, μεσαίες διαστάσεις, μεγάλοι χώροι και μικρή κατανάλωση, σε ένα SUV που ξεχωρίζει.
Dimitris Balis

SUV υπάρχουν πολλά, για όλες τις προτιμήσεις. Ανάμεσα σε αυτά που ξεχωρίζουν για το στυλ και τις δυνατότητές τους, είναι το Renault Arkana, το οποίο με coupe χαρακτηριστικά, υβριδική τεχνολογία προερχόμενη από τη Φόρμουλα 1 και πληθώρα συστημάτων, αποδεικνύει γιατί η Renault έγινε η πρώτη mainstream μάρκα στην Ευρώπη, που προσφέρει ένα μοντέλο, που τα βάζει με τον σκληρό ανταγωνισμό.

Αναμφίβολα, το δυνατό σημείο της εμφάνισης του Arkana, είναι το πίσω μέρος, μολονότι το μάτι, συνήθως, πέφτει πάντα μπροστά. Εκτός κι αν σου έχει ξεφύγει κάτι και προλαβαίνεις μετά να το δεις, αφού έχει περάσει από μπροστά σου.

Η κεκλιμένη γραμμή οροφής χαρίζει μια γλυκιά όψη που τελειώνει δημιουργώντας αεροτομή, με τα φωτιστικά που διατρέχουν το πίσω τμήμα οριζόντια και την ποδιά αλουμινίου, να προσδίδουν χαρακτήρα. Μπροστά, τα full LED φωτιστικά σχήματος «C», υπογραφή που χαρακτηρίζει όλα τα νέα Renault και η ποδιά αλουμινίου, δημιουργούν ομοιογένεια, ενώ οι περίτεχνες ζάντες θυμίζουν πέταλα λουλουδιού.

Dimitris Balis

Μυώδη χαρακτηριστικά, και αρκετά μεγάλες διαστάσεις (4,57 μ.), μολονότι βασίζεται στο πάτωμα του Captur, από το οποίο είναι μεγαλύτερο, διακρίνεται για τα 20 εκατ. απόστασης από το έδαφος, που του χαρίζουν τη δυνατότητα να πηγαίνει πολύ εκτός δρόμου. Για όσους, βέβαια, το επιθυμούν. Κι εγώ είμαι από εκείνους, που θέλουν χώμα, διότι η πολλή άσφαλτος μας κούρασε.

Η οδηγοκεντρική διάταξη της καμπίνας, με το ταμπλό στραμμένο ελαφρώς προς τον οδηγό, τα μαλακά πλαστικά, οι καλαίσθητες ταπετσαρίες, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη έως 10,2 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής, έως 9,3 ιντσών, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, η οποία το βράδυ γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη, εξαιτίας του φωτισμού στους διακόπτες.

Το σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, το αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, το Auto Hold και οι τέσσερις θύρες USB, αναβαθμίζουν την τεχνολογική υπόσταση του μοντέλου, ενώ με το πολύ μεγάλο μεταξόνιο των 2,720μ., οι χώροι είναι πράγματι εντυπωσιακοί στην καμπίνα και ειδικά πίσω. Οσο για το πορτ-μπαγκάζ, η έκδοση δοκιμής, λόγω των ηλεκτρικών μοτέρ και της μπαταρίας, έχει μειωθεί κάπως, στα 480 λίτρα, έναντι των άλλων εκδόσεων, όμως και πάλι είναι υπερ-αρκετά.

Dimitris Balis

Για μικροαντικείμενα, υπάρχουν διάσπαρτοι αποθηκευτικοί χώροι και, βέβαια, ποτηροθήκες.Αυτό που κάνει το Arkana E-TECH Hybrid να ξεχωρίζει, είναι η πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH, που αξιοποιεί τη σωρευμένη τεχνογνωσία της γαλλικής μάρκας από την Φόρμουλα 1, ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας.

Το σύστημα E-TECH Hybrid, αποτελείται από έναν νέο 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 lt – 94 ίππων, με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 49 ίππων και έναν 20 ίππων που είναι και μίζα / γεννήτρια, με αποτέλεσμα η συνδυασμένη ισχύς να φθάσει τους 145 ίππους.

Το σύστημα λειτουργεί έως και 100% ηλεκτρικά και με όλους τους τρόπους εμπλοκής των κινητήρων και συνεργάζεται με ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, με 4 σχέσεις, χωρίς συμπλέκτη για ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.

Πατώντας τον διακόπτη εκκίνησης, το νέο Renault Arkana E-TECH Hybrid ξεκινά ηλεκτρικά, και σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα. Μάλιστα, διαθέτει μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, 1,2 kWh, η οποία φορτίζεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα και μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σε τέτοιο βαθμό που βλέποντας 5,8 λίτρα / 100 χλμ. μέση κατανάλωση, να τρίβεις τα μάτια σου από την έκπληξη, ότι είναι τόσο χαμηλή.

Dimitris Balis

Πάντως, στον δρόμο, η τεχνολογία E-TECH Hybrid προσαρμόζεται αυτόματα σε όλες τις συνθήκες, αλλά μπορείς, μέσω τους συστήματος MULTI-SENSE να επιλέξεις τον δικό σου τρόπο οδήγησης. Συνήθως είχα τη ρύθμιση My Sense, που προσφέρεται για καθημερινή χρήση, όμως επέλεγα και την Eco, για να κινηθώ πιο οικονομικά. Τη Sport τη χρησιμοποίησα λίγες φορές, για να δω το ρεπρίζ, με την επιτάχυνση να είναι κάτω από 11 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας το, όπως συνηθίζω, σε μικτές διαδρομές, η στιβαρότητα ήταν το πρώτο χαρακτηριστικό που διαπίστωσα, τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω να μη δείχνει σκληρότητα, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης να εξυπηρετεί στην ευελιξία και καθισμένος ψηλά, να έχεις πλούσια ορατότητα.

Συμπερασματικά, το Renault Arkana E-TECH Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, εφαρμογή MY Renault και σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK, μπορεί να συγκριθεί κάλλιστα με τον ανταγωνισμό και να τον κερδίσει, καθώς τέτοια συμπεριφορά στον δρόμο και τόσο χαμηλή κατανάλωση, δεν βρίσκεις εύκολα.