Οδηγώντας ένα πραγματικό ηλεκτρικό supercar, όπως η Mustang Mach-E GT

Με 487 ίππους και 860 Nm ροπής, απολαμβάνεις στο μέγιστο επιδόσεις και στυλ.
Dimitris Balis/FORD

Αν κυκλοφορείς με την ολοκαίνουργια και ηλεκτρική Mustang Mach-E και θέλεις να είσαι διακριτικός, θα πρέπει ή να της βάλεις κουκούλα, αλλά το βέβαιο είναι ότι θα σε σταματήσει η τροχαία ή να φύγεις νύχτα και να πας κάπου απόμερα. Διαφορετικά, θες δε θες, θα τραβήξεις τα βλέμματα.

Όμως, οδηγώντας την πιο εκρηκτική έκδοση της Mustang Mach-E, με τα αρχικά GT να κοσμούν την πίσω πόρτα, αυτό που καταφέρνεις είναι να χωρίζεις ανδρόγυνα στον δρόμο, με τις κυρίες να πλησιάζουν το αυτοκίνητο, όχι εμένα, προς θεού, παρέες να σηκώνονται από τα τραπέζια, μια Βόρεια Εύβοια ανάστατη στο πέρασμά της.

Κι επειδή βρισκόμαστε σε τουριστική περίοδο, με πληθώρα επισκεπτών από πολλά μέρη του κόσμου, ακόμα και οι ξένοι, οι οποίοι θεωρητικά θα μπορούσε να ήταν πιο εξοικειωμένοι με τέτοια αυτοκίνητα, όχι μόνο κοιτούσαν, αλλά σχολίαζαν κιόλας.

Η αλήθεια είναι ότι η Mustang Mach-E και ειδικά στην έκδοση GT, είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που προκαλεί, διότι λίγοι γνωρίζουν το σήμα με το άλογο που καλπάζει στη μάσκα, αφενός, και αφετέρου επειδή δε μοιάζει με κανένα άλλο από τα μοντέλα γνωστών πολυτελών μαρκών.

Με ένα χρώμα, κίτρινο με πορτοκαλί, που αποτελεί αποκλειστικότητα της έκδοσης GT, ανασηκωμένο αμάξωμα, μυώδη χαρακτηριστικά, κεκλιμένο πίσω τμήμα και τεράστια γυάλινη οροφή στάνταρ, η Mustang Mach-E γίνεται άμεσα η ατραξιόν, όπου κι αν βρίσκεται.

Dimitris Balis/FORD

Με 4,743μ. μήκος, είναι πράγματι επιβλητική, σε συνδυασμό με τα 2,097 μ. πλάτους και τα 1,613 μ. ύψους. Η δε απόσταση από το έδαφος, των 13 εκ., η οποία έχει χαμηλώσει σε σχέση με την… απλή Mustang Mach-E, την καθιστά ακόμα πιο σπορ.

Στα κύρια χαρακτηριστικά εμφάνισης, είναι η κλειστή μάσκα και το κάτω μέρος που σε άλλα μοντέλα, με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ήταν εισαγωγή αέρα, τα οποία είναι σε μαύρο γυαλιστερό πολυκαρβονικό χρώμα.

Ξεχωρίζουν ακόμα, το σπόιλερ, οι εισαγωγές αέρα στις άκρες του προφυλακτήρα, οι κάθετες εισαγωγές για την ψύξη των πανίσχυρων φρένων με τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενα δισκόφρενα 385 χλστ., οι 20άρες, περίτεχνες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 245/45, τα τρία κάθετα φωτιστικά πίσω που θυμίζουν την παλιά Mustang και η μαύρη, ψηλά τοποθετημένη, αεροτομή.

Dimitris Balis/FORD

Στη δε καμπίνα, όλα τα λεφτά είναι η τεράστια, κάθετη οθόνη αφής 15,5 ιντσών, που μοιάζει με τάμπλετ και μέσω της οποία γίνονται όλες οι ρυθμίσεις για τα συστήματα ενημέρωσης, λειτουργίας και ψυχαγωγίας, καθώς απουσιάζουν τα χειριστήρια. Είναι εύχρηστη, δε μπορώ να πω και με ένα σύστημα πλοήγησης που καλύπτει όλη την οθόνη. Και να θέλεις, δε χάνεσαι με τίποτα.

Επίσης, η άνεση είναι υποδειγματική, χάρη στα 2,984 μ. του μεταξονίου, ενώ το πορτ-μπαγκάζ με 402 λίτρα είναι πράγματι μεγάλο, πέραν του γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα 100 λίτρα διαθέσιμα στο μπροστινό καπό (εκεί που συνήθως βάζεις τα καλώδια φόρτισης).

Dimitris Balis/FORD

Πριν ξεκινήσω για την Αιδηψό, ρώτησα τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Λουτρών, Θοδωρή Ρουμελιώτη, ιδιοκτήτη και του ξενοδοχείου Lito, αν υπάρχει κάποιος φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων, ή θα πρέπει να ψάξω για μπαλαντέζα. «Είσαι τυχερός», μου λέει, «διαθέτουμε οικογενειακό κατάστημα ηλεκτρικών ειδών και είμαστε οι μόνοι που έχουμε». Ως εκ τούτου, καθησυχάστηκα, διότι η αγωνία μου δεν ήταν πώς θα φθάσω.

Με ονομαστική αυτονομία κοντά στα 520 χλμ. (μπαταρία 88 kWh) αλλά πραγματική πάνω από 450 χλμ., ανάλογα που και πώς κινείσαι, διότι αυτό παίζει μεγάλο ρόλο, δε φοβήθηκα το γκάζι στην Εθνική, μέσα στα όρια ταχύτητας. Και είχα πολλή αυτονομία μπαίνοντας στο φέρι από την Αρκίτσα. Πάντως, και λιγότερη μπαταρία να είχα, υπάρχουν, πλέον, στα πρατήρια των αυτοκινητοδρόμων και φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Dimitris Balis/FORD

Ωστόσο, η αγωνία μου ήταν στο αν υπάρχουν κι άλλοι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην περιοχή, γνωρίζουν το σημείο φόρτισης διότι μπορούν να το βρουν μέσω εφαρμογής, και αρχίζουμε και κάνουμε σειρά ποιος θα φορτίσει και πόσο. Η αλήθεια είναι ότι έχοντας 19% μπαταρία, αφού την πρώτη μέρα δεν είδα κάποιον άλλο, ηρέμισα, αλλά τη δεύτερη μέρα βρήκα άλλος να φορτίζει από το μεσημέρι μέχρι το βράδυ.

Μη γνωρίζοντας πότε θα το πάρει, άφησα σημείωμα που τον ενημέρωνα μόλις ολοκληρώσει τη φόρτιση να με καλέσει για να πάω εγώ, μια τίμια κατά τη γνώμη μου κίνηση, δεδομένου ότι είχα μείνει με 19% μπαταρία. Πάντως, για τις κοντινές μετακινήσεις δεν υπήρχε πρόβλημα, καθώς πατώντας το L στον περιστροφικό διακόπτη, έχεις, κατά κάποιο τρόπο, οδήγηση one pedal, δηλαδή μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, αφού αφήνοντάς το φρενάρει αρκετά και ακινητοποιεί τη Mustang Mach-E σε κοντινή απόσταση.

Δεν είναι το απόλυτο one pedal, αλλά ανακτά ενέργεια αρκετή τόσο στο φρενάρισμα, όσο και στο ρολάρισμα, με αποτέλεσμα να κάνεις πολλά χιλιόμετρα, με χαμηλές ταχύτητες, και το ποσοστό υπολειπόμενης ενέργειας να μην πέφτει εύκολα.

Στη δε επιστροφή μέσω Χαλκίδας, η οποία είναι μαρτύριο αν πετύχεις φορτηγά στο στενό δρόμο προς το Προκόπι και μετά με την κίνηση μέσα στην Αρτάκη, έχεις ακόμα περισσότερη ενέργεια διαθέσιμη, καθώς με χαμηλές ταχύτητες οδηγείς με πολύ ρολάρισμα και λιγότερο φρένο.

Πάντως, ναι, τέτοια ηλεκτρικά, έχοντας εξασφαλίσει και τρόπο φόρτισης, είναι απόλυτη ευχαρίστηση να τα οδηγείς.

Dimitris Balis/FORD

Κι επειδή αναφέρομαι στην οδήγηση, με πολύ χαμηλό κέντρο βάρους και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το βάρους 2.273 κιλών αμάξωμα, ξεκολλά απίστευτα εύκολα από την άσφαλτο, ενώ αν σανιδώσεις το γκάζι στο ξεκίνημα, θέλεις δυνατό σβέρκο και πολύ περισσότερο οι συνεπιβάτες, με τα 3,7 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα, λόγω της τεράστιας ροπής των 860 Nm. Οσο για την τελική, αυτή δεν περιορίζεται στα 130 – 140 χλμ./ώρα, όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά, αλλά πιάνει τα 200 χλμ./ώρα. Αλλωστε, τι GT θα ήταν.

Θέλει όμως εξοικείωση η εκρηκτικότητα και ειδικά η οδήγηση στις στροφές, μολονότι τετρακίνητη, λόγω της επίπεδης ταχύτητας που αναπτύσσει, κάτι που δε συναντάς στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αρα, πρώτα το μαθαίνουμε το αυτοκίνητο (κανόνας) και μετά το πηγαίνουμε παραπάνω.

Το Mustang Mach-E GT μπορείς να την οδηγήσεις μέσω τριών προγραμμάτων: Whisper, Active και Untamed. Το πρώτο είναι κάτι σαν το Normal, το δεύτερο σαν το Sport και το τρίτο σαν πιο σπορ αλλά παράγει κι ένα τεχνητό ήχο, για να νομίζεις ότι οδηγείς V8 μοτέρ.

Στον εξοπλισμό του μοντέλου ανήκει το ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία, ενώ η έκδοση πλαισιώνεται από πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού: Intelligent Adaptive Cruise Control with Stop & Go and Lane Centring, Lane-Keeping System with Blind Spot Assist, Active Park Assist 2.0 και Pre-Collision Assist με Auto Emergency Braking.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη νέα επιδότηση, με λιανική τιμή 84.692 ευρώ, η Mustang Mach-E GT μπορεί αν αποκτηθεί με 76.692 ευρώ. Κάτι είναι κι αυτό, 8.000 ευρώ μείον.