Οκτώ υπέροχες προτάσεις για το lunch break την ώρα της τηλεργασίας

Ο χρόνος «ξεχειλώνει» αν τον αξιοποιήσουμε δημιουργικά.

Εάν είμαστε αρκετά τυχεροί, έχουμε δουλειά και εργαζόμαστε από το σπίτι λόγω της πανδημίας, ίσως να έχουμε ξεχάσει ότι έχουμε ακόμα ένα μεσημεριανό διάλειμμα: Χρόνος που μας ανήκει, να κάνουμε ό, τι θέλουμε. Αλλά τι πρέπει να κάνουμε; Ακολουθούν οκτώ προτάσεις για περισσότερο αναζωογονημένα διαλείμματα.

Ας τηλεφωνήσουμε σε έναν φίλο - ή ας δημιουργήσουμε έναν νέο

Το να είμαστε χωρισμένοι από τους συναδέλφους μας, μας έχει στερήσει από πολλές συνήθεις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις. Η ώρα του μεσημεριανού μας είναι συχνά μια βολική στιγμή για να επανασυνδεθούμε με παλιούς φίλους, λέει η Κλερ Εβανς, που ασχολείται με την διαχείριση χρόνου. «Συχνά, είμαστε πολύ απασχολημένοι για να εξασφαλίσουμε ο χρόνο το απόγευμα, αλλά μια κίνηση μπορεί να μας επαναφέρει σε επαφή και να μιλήσουμε», λέει. Διαφορετικά, θα μπορούσαμε να προσκαλέσουμε τον εαυτό μας να μιλήσει με έναν ξένο ενώ βρισκόμαστε σε κατάστημα ή καφετέρια «...ακόμα κι αν είναι το κλασικό ξεκίνημα της συζήτησης για τον καιρό», λέει η ίδια.

Ας κουνηθούμε - ακόμα και για λίγα λεπτά

Γνωρίζουμε ήδη ότι πρέπει να ασκούμαστε, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα που πολλές δραστηριότητες έχουν αφαιρεθεί από τις καθημερινές μας συνήθειες. Το μεσημεριανό μας διάλειμμα είναι μια ευκαιρία να το κάνουμε καθημερινή πρακτική. Η Ρέιτσελ Κόνλισκ, εκπαιδεύτρια του οργανισμού Creative Active Lives με έδρα το Μπέρμιγχαμ, λέει ότι το μεσημεριανό γεύμα που πέρασε με χούλα-χουπ και μουσική ήταν η καλύτερη στιγμή της ημέρας της. «Είναι εξαιρετική άσκηση και πάντα με ενθαρρύνει και μου αφαιρεί το άγχος. Είμαι σίγουρη ότι είναι το μόνο πράγμα που με κρατά υγιή».

Ας τακτοποιήσουμε τα ράφια μας

Η Νάταλι Γουάρντ, ιδρύτρια εταιρείας παραγωγής αθλητικών ειδών για εγκύους λέει ότι εμπνεύστηκε από σχετικό ριάλιτι σόου του Netflix για να τακτοποιεί το σπίτι της κατά την διάρκεια της τηλεργασίας. «Ξεκίνησα με την κουζίνα και τώρα συνεχίζω μέσα στο σπίτι: Ράφια, συρτάρια, ντουλάπες. Είναι τόσο θεραπευτικό», λέει.

Να κάνουμε σεξ

Μία από τις κορυφαίες συμβουλές των θεραπευτών του σεξ για το πώς να κάνουμε περισσότερο σεξ είναι να το «δομήσουμε» μέσα στην ημέρα μας: η εργασία από το σπίτι ανοίγει ακόμα περισσότερα παράθυρα ευκαιριών. Δεν χρειάζεται να κάνουμε ολόκληρο το διάλειμμα: Μια μελέτη το 2004 με 152 ζευγάρια κατέγραψε μια μέση διάρκεια 12 λεπτών για ερωτικά παιχνίδια και επτά λεπτών σεξουαλικής επαφής.

Ας παρακολουθήσουμε μια τηλεοπτική σειρά κύρους (ένα επεισόδιο)

Η Εβανς λέει ότι ένα επεισόδιο μισής ώρας είναι το ιδανικό χρονικό διάστημα για μια αποτελεσματική διακοπή από την εργασία. «Απλά μην μπείτε στον πειρασμό να παρακολουθήσετε πολύ», λέει. Με ρυθμό ενός επεισοδίου κάθε καθημερινή, θα τελειώσουμε το «The Sopranos» σε περίπου τέσσερις μήνες. (Κάνοντας ένα διάλειμμα από οθόνες, θα μπορούσαμε αντ′ αυτού να διαβάσουμε ένα βιβλίο. Διαβάζοντας πέντε ώρες την εβδομάδα, θα ολοκληρώναμε τον «Πόλεμο και την Ειρήνη» σε δύο μήνες).

Ας μάθουμε μια ξένη γλώσσα ή να παίζουμε πιάνο

Μπορούμε να περάσουμε το μεσημεριανό μας διάλειμμα κάνοντας «κάτι που συνήθως δεν έχουμε χρόνο να κάνουμε - να μάθουμε μια γλώσσα, να γράψουμε ένα βιβλίο, να ερευνήσουμε το γενεαλογικό μας δέντρο», λέει η Γκρέις Μάρσαλ, ειδικός στην παραγωγικότητα. Η Σάρα Γουήλερ, προπονήτρια ηγετικών ομάδων κι ατόμων που εδρεύει στο Λονδίνο, λέει ότι ξοδεύει τις ώρες της μεσημεριανού γεύματος της μαθαίνοντας γαλλικά και ισπανικά στον ιστότοπο Duolingo. Ας δοκιμάσουμε να το συνδυάσουμε με το χρόνο που εξοικονομούμε επειδή δεν χρειάζεται να μετακινηθούμε και θα μπορούσαμε να ξοδεύουμε 10 ώρες κάθε εβδομάδα για να αποκτήσουμε μια νέα ικανότητα, ενισχύοντας παράλληλα τη δύναμη του εγκεφάλου και την μνήμη μας.

Να αναφέρουμε τρία πράγματα για τα οποία είμαστε ευγνώμονες

Μια σταθερή καθημερινή «πρακτική ευγνωμοσύνης» μπορεί να επαναφέρει τον εγκέφαλό μας προς την αισιοδοξία σε τρεις εβδομάδες. «Όσο πιο συγκεκριμένοι είμαστε ως προς αυτό, τόσο περισσότερα οφέλη θα νιώσουμε», λέει η Νάταλι Κόγκαν, ιδρύτρια του συμβούλου ευεξίας Happier. «Το να κάνουμε την ευγνωμοσύνη μας μέρος του μεσημεριανού μας διαλείμματος θα μας βοηθήσει να νιώσουμε λιγότερο άγχος και περισσότερα κίνητρα για το δεύτερο μισό της ημέρας μας».

Ας πάρουμε έναν υπνάκο

Μια πρόσφατη μελέτη περί ηλικιωμένων ενηλίκων στην Κίνα βρήκε συσχέτιση μεταξύ του ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας και χαμηλής πιθανότητας νόσου, υψηλής γνωστικής και σωματικής λειτουργίας και ενεργού δέσμευσης με τη ζωή. Ο Ντάνιελ Η. Πινκ στο νέο του βιβλίο «When: The Scientific Secrets of Perfect Timing», μοιράζεται τις συμβουλές του για τον τέλειο υπνάκο: Κάντε το περίπου επτά ώρες μετά το ξύπνημα. Πιείτε ένα φλιτζάνι καφέ εκ των προτέρων. ρυθμίστε ένα χρονόμετρο για 25 λεπτά, κι αν το συνηθίσετε θα έχετε μεγαλύτερα οφέλη», λέει.