Πόση ώρα χρειάζεται για να μας πάρει ο ύπνος σύμφωνα με τους ειδικούς

«Όταν μας παίρνει αμέσως ο ύπνος, δεν είναι απαραίτητα φυσιολογικό».

Δυστυχώς το lockdown της πανδημίας του κορονοϊού έχει επηρεάσει πολλούς από εμάς όχι μόνο στην καθημερινότητα μας αλλά και στο κομμάτι του ύπνου. Είναι γεγονός πως δεν απολαμβάνουμε την αγκαλιά του Mορφέα έτσι όπως είχαμε συνηθίσει σε σημείο που δυσκολευόμαστε ακόμα και να μας πάρει ο ύπνος.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι ειδικοί μοιράζονται τελευταία όλο και περισσότερο μικρές συμβουλές για να μπορέσουμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε.

Πόση ώρα χρειάζεται για να μας πάρει ο ύπνος

«Ένας φυσιλογικός χρόνος κυμαίνεται μεταξύ πέντε και είκοσι λεπτών», λέει ο Δρ. Ουίλιαμ Κρίστοφερ Γουίντερ, πρόεδρος της κλινικής «Charlottesville Neurology and Sleep Medicine» στην Πολιτεία της Βιρτζίνια.

«Όταν μας παίρνει αμέσως ο ύπνος δεν είναι απαραίτητα φυσιολογικό».

Είναι κακό να μας παίρνει ο ύπνος σε λιγότερο από πέντε λεπτά;

Όχι απαραίτητα, αλλά θα μπορούσε να είναι ένδειξη στέρησης ύπνου.

«Όταν αυτό συμβαίνει με το που ξαπλώσουμε στο κρεβάτι συχνά υποδηλώνει σημαντική υπνηλία ή έλλειψη ύπνου από προηγούμενα βράδια», μας λέει ο Δρ. Άλεξ Δημητρίου από την κλινική «Menlo Park Psychiatry and Sleep Medicine».

΄Αλλα σημάδια που μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως έχουμε έλλειψη ύπνου είναι η κούραση, κακή διάθεση, δυσκολία στην συγκέντρωση, εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα και μειωμένη επιθυμία για σεξ.

Όταν «παλεύουμε» για να μας πάρει ο ύπνος τι πρέπει να κάνουμε

«Δεν πρέπει να παρακολουθούμε το ρολόι μας. Δεν μας βοηθάει και κυρίως μας αγχώνει. Αν λοιπόν μετά από είκοσι λεπτά δεν έχουμε καταφέρει να κοιμηθούμε, τότε πρέπει να σηκωθούμε από το κρεβάτι και να κάνουμε κάτι που θα μας χαλαρώσει, όπως το διάβασμα με χαμηλό φωτισμό. Μόλις αρχίσουν τα μάτια μας να κλείνουν, επιστρέφουμε στο κρεβάτι μας και προσπαθούμε να κοιμηθούμε.

Για τον Δρ. Κρις Γουίντερ, είναι περισσότερο θέμα διάθεσης.

«Δεν έχει να κάνει τόσο με τον χρόνο που απαιτείται όσο με την διάθεση στην οποία είμαστε. Ο εκνευρισμός δίνει την θέση του στον θυμό και τότε καλό είναι να σηκωθούμε από το κρεβάτι και να χαλαρώσουμε μπροστά στην τηλεόραση για κάποιο διάστημα.

Συμβουλές για καλύτερο ύπνο

1- Πηγαίνουμε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε μέρα και φροντίζουμε να ξυπνήσουμε την ίδια ώρα. Αυτό μας βοηθάει να μπούμε σε μία ρουτίνα.

2- Κάνουμε γυμναστική, καθώς μας βοηθάει να απολαμβάνουμε καλύτερα τον ύπνο μας. Έτσι μειώνουμε τον χρόνο αναμονής.

3- Οταν είμαστε ξύπνιοι στο κρεβάτι δεν εκνευριζόμαστε. Απλά το απολαμβάνουμε και το βλέπουμε ως μέρος της ιεροτελεστίας του ύπνου.

4- Διαλογιζόμαστε, σύμφωνα με τον Δρ. Άλεξ Δημητρίου. Μας προτρέπει μάλιστα να ακολουθούμε αυτή την πρακτική όχι μόνο πριν κοιμηθούμε αλλά και το πρωί που ξυπνάμε.

5- Φροντίζουμε το δωμάτιο μας να είναι δροσερό, αφού στο σώμα μας πρέπει να πέσει η θερμοκρασία του σώματος μας για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε.

6- Μειώνουμε δραστικά τον χρόνο που αφιερώνουμε, πέρα από τις ώρες εργασίας, μπροστά στις οθόνες, τηλεόρασης, υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων, καθώς το φως από τις ηλεκτρονικές συσκευές καταστέλλει τη φυσική παραγωγή μελατονίνης, γνωστή και ως ορμόνη ύπνου. Έτσι φροντίζουμε να κλείσουμε τις συσκευές μισή ώρα πριν πέσουμε για ύπνο.

Πηγή: PureWow