Πόσο εύκολο είναι πλέον να εξάγουν οι Ελληνικές εταιρείες;

Ας μην ξεχνάμε ότι η λέξη “κρίση” στο κινέζικο αλφάβητο απαρτίζεται από δύο σύμβολα: αυτά του κινδύνου και της ευκαιρίας.
VioletaStoimenova via Getty Images

Είναι σίγουρα πιο εύκολο από ποτέ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κάτι πιο γίνεται από την μία μέρα στην άλλη και χωρίς πλάνο. Είναι πλέον γνωστό πως ο Covid-19 και τα εκτεταμένα μέτρα και lockdown οδήγησαν στην αύξηση των διαδικτυακών αγορών και στη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σύμφωνα με την κοινοτική έρευνα της Eurostat για το 2020 σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ, η οποία περιλαμβάνει ειδική ενότητα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, 64% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχε κάνει αγορές στο διαδίκτυο ενώ σύμφωνα με το Statista, κατά μέσο όρο το 53% των καταναλωτών στην Ευρώπη αγόρασαν κάτι διαδικτυακά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο εξωτερικό1.

Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021, με τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου να αναμένει αύξηση των προϊοντικών πωλήσεων.

Με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και των διασυνοριακών αγορών μήπως είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά;

Τα οφέλη από κάτι τέτοιο είναι φυσικά πολλά ανάμεσα στα οποία:

  1. Αυξάνετε τις πωλήσεις σας. Εταιρείες όλων των μεγεθών μπορούν να βρουν και να πουλήσουν σε νέους πελάτες στο εξωτερικό οι οποίοι αναζητούν καλύτερες τιμές, καλύτερη ποιότητα και προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα στην χώρα τους. Σύμφωνα με μια μελέτη για το ηλεκτρονικό εμπόριο της Visa Global Merchant, το 87% των στελεχών δηλώνει ότι το μεγαλύτερο δυναμικό ανάπτυξής τους έγκειται στη διεθνή επέκταση online πωλήσεων και το 66% των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου δηλώνουν ότι οι διασυνοριακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο σχεδόν το ένα τρίτο των ετήσιων εσόδων τους2.

  2. Πετυχαίνετε μεγαλύτερο brand awareness. Οι διεθνείς πωλήσεις δεν αφορούν μόνο την αύξηση των εσόδων. Τα στελέχη της ίδιας μελέτης ανέφεραν την αυξημένη αναγνωρισιμότητα (46%) και τη διευρυμένη πελατειακή βάση (46%) σχεδόν στο ίδιο ποσοστό με τα έσοδα (45%) ως βασικά οφέλη της επέκτασης των online πωλησεων διεθνώς. Με απλά λόγια, η επέκταση στο εξωτερικό σας επιτρέπει να χτίσετε το brand name σας και να αποκτήσετε αξιοπιστία.

  3. Κερδίζετε τεχνογνωσία από άλλες αγορές. Με την είσοδο σε νέες αγορές αποκτάτε πληροφορίες σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται από άλλες μάρκες και ανταγωνιστές ενώ ταυτόχρονα σας επιτρέπει να συλλέγετε δεδομένα σχετικά με διάφορα είδη συμπεριφορών και προτιμήσεων των καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, αναπτύσσετε την εμπειρία σας και διευρύνετε τις προοπτικές σας, προκειμένου να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι για τη μελλοντική ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

  4. Χτίζετε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Η επέκταση της πελατειακής σας βάσης μπορεί επίσης να κάνει την επιχείρησή σας πιο ανθεκτική σε κάποια πιθανή οικονομική κρίση. Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε μία μόνο χώρα είναι η έκθεση τους σε αλλαγές στην εγχώρια αγορά. Μπαίνοντας στη διεθνή αρένα και διαφοροποιώντας τις αγορές στις οποίες δραστηροποιήστε, έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες για σταθερά έσοδα από άλλες χώρες που δεν αντιμετωπίζουν αντίστοιχη οικονομική ύφεση.

Αρκεί όμως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πουλάτε στο εξωτερικό;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι. Παρόλο που αυτά τα οφέλη ακούγονται υπέροχα, η διεθνής επέκταση μπορεί για πολλούς να είναι αποθαρρυντική λόγω των προκλήσεων που πρέπει να ξεπεραστούν και τα μικρά ποσοστά άμεσης επιτυχίας.

Ακόμη και οι εταιρείες που πωλούν ήδη στο εξωτερικό δεν είναι σίγουρες για τη στρατηγική που ακολουθούν, με το 51%3 αυτών να μην αισθάνεται απόλυτα σίγουροι ότι η εταιρεία τους ξέρει πώς να μεγιστοποιήσει τις διεθνείς online πωλήσεις.

Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι επιχειρήσεις δεν επεκτείνονται σε ξένες αγορές περιλαμβάνουν θέματα αποστολής και εφοδιαστικής αλυσίδας, θέματα συναλλαγών, περιορισμένους πόρους μάρκετινγκ και έλλειψη δεδομένων ή αναλυτικών στοιχείων για τους διεθνείς καταναλωτές.

Το ερώτημα που συχνά αναδύεται είναι “ποιες είναι οι καταλληλότερες αγορές για το προϊόν μου”;

Υπάρχουν εργαλεία (ακόμα και δωρεάν όπως το Marketfinder της Google) αλλά και υπηρεσίες όπως “TheExportProject” που μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρεία στο ανοιγμα της στο εξωτερικό.

Η εξωστρέφεια για τα προιόντα σας με την ανάπτυξη του digital γίνεται πιο προσιτή και σχεδιάζοντας προσεκτικα την επέκταση σας μπορείτε να αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας σας και να δημιουργήσετε και εσείς το δικό σας success story στο εξωτερικό!

Ας μην ξεχνάμε ότι η λέξη “κρίση” στο κινέζικο αλφάβητο απαρτίζεται από δύο σύμβολα: αυτά του κινδύνου και της ευκαιρίας.

1https://www.statista.com/statistics/1114584/domestic-and-cross-border-e-commerce-comparison-in-europe/

2 https://usa.visa.com/dam/VCOM/regional/na/us/visa-everywhere/documents/merchant-cross-border-study.pdf

3 https://usa.visa.com/dam/VCOM/regional/na/us/visa-everywhere/documents/merchant-cross-border-study.pdf

Δημοφιλή