Προχωρά ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Ευρεία σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ο Πρωθυπουργός βρέθηκε σήμερα (Τρίτη 22/10) στη Θεσσαλονίκη και μία από τις προτεραιότητες του ήταν η κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης και στην πορεία των έργων του Μετρό.

Αμέσως μετά την σύσκεψη που είχε με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης με δηλώσεις του αναφέρθηκε στην αποτίμηση της προόδου για όλα τα έργα που είχε εξαγγείλει στη ΔΕΘ και εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που είχε θέσει η κυβέρνηση. Εκεί που εστίασε βέβαια ήταν στα έργα κατασκευής του Μετρό και στην κατάσταση του ΟΑΣΘ:

«Να σταθώ πολύ σύντομα σε τρία θέματα αιχμής για την πόλη: Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει.

Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη.

Και τρίτο σχετικά με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή

Όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, μία από τις προτεραιότητες του Πρωθυπουργού είναι η βελτίωση της καθημερινότητας για τους πολίτες, άρα και η αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών και η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Παράλληλα επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση, ενώ παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν –ενώ οι ανάγκες της πόλης είναι για 500- μέσα σε δύο μήνες ενέταξε στο σύστημα πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες.

Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

Δημοφιλή