Πρότυπο ηλεκτρικό αεροπλάνο έκανε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση

Εάν η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας το πιστοποιήσει για τη μεταφορά επιβατών, θα γίνει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό εμπορικό αεροπλάνο.
Το αμιγώς ηλεκτρικό αεροπλάνο που ονομάζεται Alice και το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο Άρλινγκτον κατά την πρώτη του πτήση πάνω από τη Λίμνη Mόουζες στην Ουάσινγκτον Τρίτη, Σεπτ. 27, 2022. (Ellen M. Banner/The Seattle Times μέσω AP)
Το αμιγώς ηλεκτρικό αεροπλάνο που ονομάζεται Alice και το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο Άρλινγκτον κατά την πρώτη του πτήση πάνω από τη Λίμνη Mόουζες στην Ουάσινγκτον Τρίτη, Σεπτ. 27, 2022. (Ellen M. Banner/The Seattle Times μέσω AP)
via Associated Press

Ένα πρότυπο, αμιγώς ηλεκτρικό αεροπλάνο πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την Τρίτη το πρωί στην πολιτεία της Ουάσιγκτον.

Οι Seattle Times αναφέρουν ότι εάν η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ πιστοποιήσει τελικά το μικρό αεροπλάνο για τη μεταφορά επιβατών, τότε θα γίνει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό εμπορικό αεροπλάνο.

Το αεροπλάνο, που κατασκευάστηκε από την startup Eviation, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ως εννέα επιβάτες συν δύο πιλότους και να πετά μερικές εκατοντάδες μίλια μεταξύ πόλεων σε υψόμετρο περίπου 15.000 ποδιών (4.572 μέτρα).

Απογειώθηκε από τη λίμνη Mόουζες της Ουάσιγκτον στις 7:10 π.μ. της Τρίτης (τοπική ώρα) και υψώθηκε στα 3.500 πόδια πριν προσγειωθεί οκτώ λεπτά αργότερα.

Στόχος της εταιρείας είναι να δείξει ότι τέτοια ηλεκτρικά αεροπλάνα είναι βιώσιμα ως αεροσκάφη για να εξυπηρετούν άτομα που μετακινούνται συχνά για τη δουλειά τους.

Το αεροπλάνο, σχεδιασμένο από μηχανικούς στην πολιτεία της Ουάσιγκτον και το Ισραήλ, τροφοδοτείται από 21.500 μικρές μπαταρίες τύπου Tesla και πήρε το όνομα “Alice” από το διάσημο μυθιστόρημα του Λιουίς Κάρολ ”Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων”.

ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eviation, Γκρεγκ Ντέιβις, παραδέχτηκε ότι το πρότυπο μοντέλο που απογειώθηκε την Τρίτη δεν είναι το τελικό μοντέλο που θα παρουσιάσει η εταιρεία αργότερα.

Πρόσθεσε ότι χρειάζεται να σημειωθεί περαιτέρω πρόοδος στην τεχνολογία μπαταριών για να κάνει η Eviation τα σχέδιά της βιώσιμα.

«Είναι οι μπαταρίες του πρωτότυπου αεροσκάφους ικανές να προωθήσουν το πιστοποιημένο αεροσκάφος και να παρέχουν επαρκή ενέργεια; Η απάντηση είναι όχι, απολύτως όχι», είπε ο Ντέιβις.

Σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο, ο Ντέιβις είχε θέσει ως στόχο την πιστοποίηση ενός μοντέλου παραγωγής του αεροπλάνου προς εξυπηρέτηση επιβατών το 2024. Τη Δευτέρα ωστόσο, είπε ότι ο στόχος θα υλοποιηθεί πιθανώς πέντε χρόνια αργότερα.