ΔΙΕΘΝΕΣ
11/12/2019 11:15 EET | Updated 11/12/2019 11:16 EET

Πρωτιά για την αεροπορική βιομηχανία: Επιτυχής εμπορική πτήση ηλεκτρικού υδροπλάνου

Η εταιρεία magni-X κάνει λόγο για την έναρξη της εποχής της ηλεκτρικής αεροπορίας.

Reuters Videos

Ένα ηλεκτρικό εξαθέσιο υδροπλάνο πραγματοποίησε επιτυχώς δοκιμαστική πτήση την Τρίτη στο Βανκούβερ, στο δυτικό τμήμα του Καναδά, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο. Η πτήση παρουσιάστηκε ως η πρώτη πτήση ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου για εμπορικούς σκοπούς στον κόσμο.

Το αεροσκάφος της καναδικής εταιρείας αερομεταφορών Harbour Air, ένα Beaver DHC-2 της Ντε Χάβιλαντ — κατασκευάστηκε πριν από 62 χρόνια — εφοδιασμένο πλέον με ηλεκτρικό κινητήρα, έκανε τη δοκιμαστική πτήση, διάρκειας λίγων λεπτών, το πρωί της Τρίτης, υπό τα βλέμματα περίπου εκατό περίεργων και δημοσιογράφων.

«Αυτή είναι η έναρξη της εποχής της ηλεκτρικής αεροπορίας», υποστήριξε ο Ρόι Γκανζάρσκι, πρόεδρος της εταιρείας magni-X του Σιάτλ (ΗΠΑ), που παράγει τον ηλεκτροκινητήρα 750 ίππων με τον οποίο εφοδιάστηκε το αεροπλάνο της Harbour Air, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία αερομεταφορών με υδροπλάνα στη Βόρεια Αμερική.

Το κίτρινο και μπλε αεροσκάφος πιλοτάρισε ο Γκρεγκ ΜακΝτούγκαλ, ο ιδρυτής και πρόεδρος της Harbour Air, που διαθέτει περίπου σαράντα υδροπλάνα και μεταφέρει κάθε χρόνο κάπου 500.000 επιβάτες, εκτελώντας δρομολόγια μικρών αποστάσεων κατά μήκος των ακτών της Βρετανικής Κολομβίας στον Ειρηνικό. «Στόχος μας είναι να κάνουμε ηλεκτροκίνητο όλο τον στόλο μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην προχωρήσουμε», είπε.

 

 

Ο ΜακΝτούγκαλ εκτίμησε ωστόσο ότι ο εξηλεκτρισμός του στόλου της εταιρείας του δεν θα αρχίσει πριν περάσουν δύο χρόνια: πρέπει πρώτα να γίνουν αρκετές δοκιμές ακόμη, να επαληθευτεί η αξιοπιστία του κινητήρα, κατόπιν να εξασφαλιστούν πιστοποιήσεις και άδειες από τις αρχές για την εμπορική του εκμετάλλευση, εξήγησε.

«Για μένα ήταν σαν να πιλοτάριζα κανονικό Beaver, μόνο που ήταν ένα Beaver που είχε πάρει ηλεκτρικά στεροειδή», αστειεύτηκε ο ίδιος μετά τη σύντομη πτήση κατά μήκος του ποταμού Φρέιζερ, πλάι στο αεροδρόμιο του Βανκούβερ. «Στην πραγματικότητα, χρειάστηκε να περιορίσω την ισχύ» του κινητήρα, πρόσθεσε.

Λόγω της δυναμικότητας της μπαταρίας του, το «e-Beaver» έχει αυτονομία που περιορίζεται στα 160 χιλιόμετρα. Πάντως η εμβέλεια αυτή αρκεί για τις περισσότερες από τις πτήσεις της Harbour Air, διαβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της.

Οι πτήσεις χαμηλού κόστους με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη μπορεί να μεταμορφώσει τον τρόπο μετακίνησης, ειδικά για ανθρώπους που πάνε στη δουλειά, έκρινε ο ίδιος.

«Αν ο κόσμος είναι διατεθειμένος να οδηγεί για μια ώρα για να πάει στη δουλειά του, γιατί να μην πάρει μια πτήση 15 λεπτών;» διερωτήθηκε.

Ερωτηθείς για τη δοκιμαστική πτήση, ο υπουργός Μεταφορών του Καναδά Μαρκ Γκαρνό δήλωσε ότι του προξένησε έντονο ενδιαφέρον «διότι μπορεί να δείξει τον δρόμο προς τις πτήσεις με μεγαλύτερο σεβασμό για το περιβάλλον».

Στα εμπορικά αεροσκάφη αντιστοιχεί περί το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σύμφωνα με τα δεδομένα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ).

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP)