Renault και McDonald's αποχωρούν από τη Ρωσία και πωλούν στη Μόσχα τις επιχειρήσεις τους

Η McDonald's ανακοινώσε ότι θα βγει από τη ρωσική αγορά μετά από 30 χρόνια λειτουργίας των εστιατορίων της.
Εστιατόριο McDonald's στο κέντρο του Ντμίτροφ, μιας ρωσικής πόλης 75 χλμ., βόρεια από τη Μόσχα
Εστιατόριο McDonald's στο κέντρο του Ντμίτροφ, μιας ρωσικής πόλης 75 χλμ., βόρεια από τη Μόσχα
AP/FILE

Η McDonald’s ανακοίνωσε τη Δευτέρα (16/5) ότι έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης της ρωσικής επιχείρησής της, η οποία περιλαμβάνει 850 εστιατόρια που απασχολούν 62.000 άτομα. Ο γίγαντας του φαστ φουντ επεσήμανε την ανθρωπιστική κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο, λέγοντας ότι η διατήρηση της επιχείρησής του στη Ρωσία «δεν είναι πλέον ανεκτή, ούτε συνάδει με τις αξίες της McDonald’s». Η εταιρεία με έδρα το Σικάγο είχε κλείσει προσωρινά τα καταστήματά της στη Ρωσία, αλλά εξακολουθούσε να πλήρωνε τους υπαλλήλους της.

Η εταιρεία δεν κατονόμασε κάποιον υποψήφιο Ρώσο αγοραστή, αλλά είπε ότι θα αναζητήσει έναν που θα προσλάβει τους εργαζομένους της και πως θα συνεχίσει να τους πληρώνει κανονικά μέχρι να ολοκληρωθεί η πώληση.

Τέλος εποχής για τη Renault στη Ρωσία

via AP

Η Ρωσία θα αναλάβει τον έλεγχο των επιχειρήσεων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault στη χώρα και σκοπεύει να αναστήσει μια μάρκα αυτοκινήτων της σοβιετικής εποχής, δήλωσαν αξιωματούχοι τη Δευτέρα, σηματοδοτώντας την πρώτη μεγάλη εθνικοποίηση ξένης επιχείρησης από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Η Renault δήλωσε ότι θα πουλήσει το πλειοψηφικό της μερίδιο στην Avtovaz, μια ρωσική εταιρεία αυτοκινήτων που είναι πιο γνωστή για το σήμα της Lada, σε ένα κρατικό ερευνητικό ινστιτούτο γνωστό ως NAMI.

Οι άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες της Renault στη Ρωσία, κυρίως ένα εργοστάσιο στη Μόσχα, θα πωληθούν στην κυβέρνηση της πόλης της Μόσχας. Ο δήμαρχος της ρωσικής πρωτεύουσας, Σεργκέι Σομπιάνιν, δήλωσε ότι η πόλη θα επαναφέρει τη μάρκα Moskvich για αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο. Η Moskvich ήταν μια μεγάλη μάρκα αυτοκινήτων στη Σοβιετική Ένωση, αλλά περιήλθε σε απότομη πτώση τη δεκαετία του 1990 και εξαφανίστηκε από την αγορά στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

«Σήμερα, λάβαμε μια δύσκολη αλλά απαραίτητη απόφαση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Mέο, «και κάνουμε μια υπεύθυνη επιλογή απέναντι στους 45.000 υπαλλήλους μας στη Ρωσία, διατηρώντας παράλληλα τις επιδόσεις του Ομίλου και την ικανότητά μας να επιστρέψουμε στην χώρα στο μέλλον, σε ένα διαφορετικό πλαίσιο».

Η Renault δεν έδωσε καμία οικονομική λεπτομέρεια για τις πωλήσεις της, αλλά είπε ότι η συμφωνία περιελάμβανε μια επιλογή εξαγοράς του μεριδίου της Avtovaz τα επόμενα έξι χρόνια. Ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Ντένις Μαντούροφ ανέφερε τον περασμένο μήνα σε ρωσικά μέσα ενημέρωσης ότι η συμφωνία της Avtovaz θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί για ένα συμβολικό ρούβλι.

Ο αξιωματούχος του υπουργείου Ντένις Πακ είπε στην κρατική τηλεόραση ότι η συμφωνία επιτρέπει στην Avtovaz να συνεχίσει να φτιάχνει το σχέδιο επιβατικού αυτοκινήτου Duster της Renault, που τώρα φέρει το σήμα Lada, και ότι η νέα επιχείρηση Moskvich είναι πιθανό να παράγει αυτοκίνητα φέτος.