ΔΙΕΘΝΕΣ
23/03/2018 14:07 EET | Updated 23/03/2018 14:42 EET

Tέσσερα χρόνια χωρίς απάντηση. Αυτά είναι τα επικρατέστερα σενάρια για το αεροπλάνο MH370 που δεν βρέθηκε ποτέ

Matthew Childs / Reuters

Η εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines αποτελεί εδώ και τέσσερα χρόνια ένα από τα πιο περίπλοκα και μυστηριώδη αεροπορικά δυστυχήματα που έχουν καταγραφεί.

Η κυβέρνηση της Μαλαισίας έχει συντάξει μια έκθεση σχετικά με τα πιθανά αίτια της εξαφάνισης, την οποία ωστόσο δεν θα παρουσιάσει μέχρι τον Ιούνιο που θα δοθεί στη δημοσιότητα και το πόρισμα των υπόλοιπων υποβρύχιων ερευνών.

Όπως και να ’χει, κάποιες από τις επικρατέστερες θεωρίες έχουν διαρρεύσει και ο Guardian δημοσιεύει μερικές από αυτές:

Πυρκαγιά ή ατύχημα

Ο εν αποστρατεία πιλότος, Christopher Goodfellow λίγο μετά τη δημοσιοποίηση του γεγονότος το 2014 είχε τονίσει πως το δυστύχημα συνέβη εξαιτίας φωτιάς  που ξέσπασε στο πιλοτήριο. Μάλιστα εξηγεί πως η πυρκαγιά επεκτάθηκε στους θαλάμους του πληρώματος αφήνοντας το αεροπλάνο να πετάξει νότια με τον αυτόματο πιλότο.

Ένας άλλος πιλότος, ο Patrick Smith, αμφισβήτησε τη θεωρία αυτή επισημαίνοντας πως το αεροπλάνο δεν θα μπορούσε με τίποτα να συνεχίσει την πορεία του με αυτόματο πιλότο για έξι ολόκληρες ώρες.

Το γεγονός πως το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών έκανε στροφή αριστερά 180 μοιρών και ταξίδεψε νότια έως τις δυτικές ακτές της Αυστραλίας όπου και - όπως υπέθεταν - έπεσε στην θάλασσα έχοντας εξαντλήσει όλα τα καύσιμά του εγείρει ακόμα περισσότερα ερωτήματα για το συμβάν.

Έλλειψη οξυγόνου

Η επίσημη θεωρία που έχει υιοθετηθεί μέχρι στιγμής από την κυβέρνηση της Μαλαισίας αλλά και από την αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφαλείας για τις Μεταφορές, είναι ότι τόσο οι επιβάτες όσο και το πλήρωμα της πτήσης δεν άντεξαν λόγω της έλλειψης οξυγόνου.

Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, λίγη ώρα μετά την απογείωση σημειώθηκε ξαφνική αποσυμπίεση στον θάλαμο του πιλοτηρίου. Οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο οι πιλότοι, αλλά ενδεχομένως και όλοι οι επιβάτες, να αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα λίγο μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, το οποίο οδήγησε σε ξαφνική αποσυμπίεση μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους. Στην περίπτωση αυτή, τόσο το πλήρωμα, όσο και οι επιβάτες της μοιραίας πτήσης θα έχασαν τις αισθήσεις τους χωρίς να προλάβουν να αντιδράσουν ή να εκπέμψουν σήμα κινδύνου.

Η ευθύνη είναι του πιλότου

Κάποιοι επιμένουν ότι ο ρόλος του πιλότου είναι κομβικός για την εξαφάνιση της πτήσης ενώ αναφέρουν πως εκείνος δεν ήταν «ψυχολογικά σταθερός» καθώς το διάστημα πριν την μοιραία πτήση είχε πολλά οικογενειακά προβλήματα. Οι εμπειρογνώμονες εξηγούν πως αν ο πιλότος είχε τις αισθήσεις του θα μπορούσε να κάνει κάποιους ελιγμούς μετατοπίζοντας το αεροπλάνο τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα πιο νότια. Έτσι θα είχε διατηρηθεί σε καλύτερη κατάσταση χωρίς να έχει γίνει συντρίμμια.

Η τοποθεσία του αεροπλάνου

Σύμφωνα με μία άλλη θεωρία, το αεροσκάφος δεν ακολούθησε τον «νότιο» διάδρομο, όπου γίνονταν επί σειρά ημερών και οι έρευνες, αλλά πέταξε προς το βορρά, ”κρυμμένο” πίσω από το σήμα που εξέπεμπε η πτήση 68 της Singapore Airlines, η οποία αναχώρησε από τη Σιγκαπούρη και είχε προορισμό τη Βαρκελώνη. Αφού κατάφερε να περάσει απαρατήρητο από τα ραντάρ, σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, προσγειώθηκε σε κάποια τοποθεσία βόρεια της Ινδίας και του Αφγανιστάν.

Οι φωτογραφικές αποδείξεις

Να σημειωθεί στο μεταξύ πως σύμφωνα με τους ισχυρισμούς άλλων εμπειρογνωμόνων, υπάρχουν φωτογραφίες από τα συντρίμμια του αεροπλάνου και σε πολλές άλλες περιοχές από αυτές που έχουν επίσημα καταγραφεί, αλλά οι αρχές είναι δύσπιστες απέναντι σε αυτό.

Υπενθυμίζεται πως τη Δευτέρα ο Αυστραλός ερευνητής Peter McMahon είπε στη Daily Star ότι ανακάλυψε τη χαμένη πτήση της Μalaysia Airlines μέσω Google Earth.

(Με πληροφορίες από Guardian, Reuters)