VW ID.4: Ψηφιακή τεχνολογία υψηλού επιπέδου

Το «World Car of the Year 2021» είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen και το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας.
Οι διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix και η φωτεινή υπογραφή μεταξύ τους, δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X.
Οι διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix και η φωτεινή υπογραφή μεταξύ τους, δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X.
Volkswagen

Η compact SUV κατηγορία διαθέτει ένα εξέχον μέλος, για το οποίο η VW έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται. Το ηλεκτρικό ID.4, με τον τίτλο του «World Car of the Year 2021», αποτελεί αιχμή του δόρατος της γερμανικής μάρκας, καθώς βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της VW.
Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 χαρακτηρίζεται από καθαρές, ρέουσες και δυνατές φόρμες, χωρίς γρίλια ψυγείου. Πρόκειται για ένα στιβαρό SUV με προηγμένη αεροδυναμική - ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,28.
Οι διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix και η φωτεινή υπογραφή μεταξύ τους, δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X.

Οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, και η νέα πλατφόρμα, επιτρέπουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό για πέντε ενήλικες επιβάτες, με τον τεράστιο χώρο αποσκευών των 543 λίτρων, να μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων.

H οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος. Μάλιστα, ο οδηγός βλέπει αυτές τις πληροφορίες ως τρισδιάστατη, πολυεπίπεδη εικόνα σε απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα.
H οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος. Μάλιστα, ο οδηγός βλέπει αυτές τις πληροφορίες ως τρισδιάστατη, πολυεπίπεδη εικόνα σε απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα.
Volkswagen

Χωρίς διακόπτες και κουμπιά, στο κόκπιτ, ο οδηγός απολαμβάνει ψηφιακή τεχνολογία υψηλού επιπέδου. Στην οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες, βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, που μεταβάλλονται από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Για τους τρόπους οδήγησης, ανάλογα το στυλ που επιθυμεί ο οδηγός, υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης, ενώ στη μέση του ταμπλό η οθόνη αφής φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.
Στο νέο ID.4, η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου «Hello ID» κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, με την κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης, να μην είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό.
Η υψηλή τεχνολογία εμφανίζεται επίσης, στο στάνταρ ID. Light, που λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ και υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Επίσης, η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος. Μάλιστα, ο οδηγός βλέπει αυτές τις πληροφορίες ως τρισδιάστατη, πολυεπίπεδη εικόνα σε απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα.
Το ID.4 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα του ID.4, που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Ο μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας, αποδίδει ισχύ 204 ίππους (150 kW) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη, επιταχύνοντας το ID.4 σε 8,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Για τη διαχείριση της φόρτισης, την αυτονομία του οχήματος, και τον έλεγχο του κλιματισμού, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone καθώς οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone και την υποδομή κυκλοφορίας.
Για τη διαχείριση της φόρτισης, την αυτονομία του οχήματος, και τον έλεγχο του κλιματισμού, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone καθώς οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone και την υποδομή κυκλοφορίας.
Volkswagen

Διαθέτοντας μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η αυτονομία αγγίζει τα 520 χλμ., με τον οδηγό να επιλέγει από έναν διακόπτη τις λειτουργίες του κινητήριου συστήματος. Αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, με ενεργοποιημένη τη θέση D (Drive), το αυτοκίνητο επιβραδύνει ομαλά στο ρολάρισμα, ενώ στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία, μία λειτουργία γνωστή και ως one-pedal driving.

Για τη διαχείριση της φόρτισης, την αυτονομία του οχήματος, και τον έλεγχο του κλιματισμού, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone καθώς οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone και την υποδομή κυκλοφορίας.

Το ID.4 θέτει επίσης νέα στάνταρ στην ψηφιοποίηση, με τακτικές ενημερώσεις και νέες λειτουργίες «over the air», ασύρματα κι έτσι το όχημα είναι πάντα ενημερωμένο, με την τελευταία διαθέσιμη τεχνολογία.

Διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, ενώ στον τομέα της υποβοήθησης οδηγού, στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν: το σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς, το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και το Adaptive Cruise Control (ACC) με «Stop & go» λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας.
Διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, ενώ στον τομέα της υποβοήθησης οδηγού, στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν: το σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς, το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και το Adaptive Cruise Control (ACC) με «Stop & go» λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας.
Volkswagen

Στον τομέα της ασφάλειας, το ID.4 όντας αξιολογημένο με 5 αστέρια από τις δοκιμές του EuroNCAP, διαθέτει και κεντρικό αερόσακο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, ενώ στον τομέα της υποβοήθησης οδηγού, στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν: το σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς, το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και το Adaptive Cruise Control (ACC) με «Stop & go» λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Επίσης, το σύστημα Eco Assistance ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι, προκειμένου να εξοικονομήσει ενέργεια.
Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του και το Emergency Assist που σταματά με ασφάλεια το ID.4, εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.

Επιταχύνει σε 6,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα. Η δε αυτονομία των 480 χλμ., έρχεται χάρη στη μπαταρία 77 kWh, αξιοποιώντας κατάλληλα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Επιταχύνει σε 6,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα. Η δε αυτονομία των 480 χλμ., έρχεται χάρη στη μπαταρία 77 kWh, αξιοποιώντας κατάλληλα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Volkswagen



Διαθέσιμο και σε έκδοση ID.4 GTX, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, σύγχρονο πίσω – ασύγχρονο μπροστά, που συνολικά αποδίδουν 299 ίππους (220 kW), με τη ροπή των 460 Nm να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Επιταχύνει σε 6,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα. Η δε αυτονομία των 480 χλμ., έρχεται χάρη στη μπαταρία 77 kWh, αξιοποιώντας κατάλληλα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Δημοφιλή