ΓΓ υπ. Παιδείας: Πότε θα αρχίσει η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών

Τι είπε για την Ελάχιστη Βάση στα μη κρατικά Πανεπιστήμια.
.
.
Eurokinissi

Οι καταλήψεις είναι μια παράνομη πράξη και παρεμπόδιση του προσωπικού που θέλει να δουλέψει, «είτε είναι καθηγητές, είτε είναι ερευνητές, είτε είναι φοιτητές», είπε στην ΕΡΤ ο ΓΓ Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ζώρας ανέφερε ότι σε μεγάλο ποσοστό προχωρούν οι εξ αποστάσεως εξετάσεις των φοιτητών σε σχολές που είναι υπό κατάληψη «και στα αντικείμενα που είναι δυνατόν να γίνει». Για τους «αιώνιους» φοιτητές είπε ότι τίθεται πάλι από του χρόνου και από τους παλαιότερους φοιτητές σε ισχύ το ν+2 όπου 2 είναι τα δύο χρόνια επιπλέον, ανάλογα με τον χρόνο φοίτησης. Αυτό θα ισχύσει από την ακαδημαϊκή χρονιά 2024 – 2025 οπότε και θα αρχίσει η διαγραφή των παλαιότερων φοιτητών. Υπογράμμισε ότι θα εξεταστούν ειδικές περιπτώσεις όπως εκείνες που αφορούν θέματα υγείας.

Αναφορικά με την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων δήλωσε «αυτή τη στιγμή υποθέτουμε ότι θα ξεκινήσουν τα μη κρατικά Πανεπιστήμια από το 2025. Δηλαδή το παιδί που είναι στην Α’ Λυκείου θα είναι έτοιμο να περάσει στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια...Μία από τις προϋποθέσεις είναι να διαθέτουν campus και σημαντικές υποδομές. Δεν θα έρθει ένα Πανεπιστήμιο που θα ανοίξει ένα διαμέρισμα ή έναν όροφο σε μια πολυκατοικία και θα πει με μία ταμπέλα “Πανεπιστήμιο”».

Για το ποια πανεπιστήμια ενδιαφέρονται για την πρόταση της Ελλάδας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είπε μεταξύ άλλων ότι «υπάρχουν συνεννοήσεις επιμέρους που γίνονται με το Υπουργείο, δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή, διότι είναι συνεννοήσεις οι οποίες δεν έχουν καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις[…] αυτή τη στιγμή η συζήτηση που γίνεται, γίνεται περισσότερο για ορισμένα κυπριακά Πανεπιστήμια. Αυτή είναι η συζήτηση η πιο επίκαιρη. Το υπουργείο είναι σε συνεννοήσεις και με άλλα Πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή το Yale θα αναπτύξει ένα κομμάτι δραστηριότητάς του εδώ, το Harvard έχει ήδη ένα κομμάτι δραστηριότητάς του στο Ναύπλιο υπό τη μορφή θερινών σχολείων κι αυτό θα αναπτυχθεί[…]».

«Στις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις είναι καταρχήν ο αριθμός των διδασκόντων να μην είναι λιγότερο από 30 ανά σχολή, διότι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι αυτά τα πανεπιστήμια να ιδρύσουν τρεις κύκλους πρώτους κύκλους σπουδών, δηλαδή τρία προπτυχιακά προγράμματα. Συνεπώς θα ξεκινήσουν με αυτά με τους τρεις κύκλους σπουδών και θα έχουν 30 καθηγητές, οι οποίοι θα πρέπει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αν όχι όλοι, να διαθέτουν διδακτορικό πτυχίο, όπως ισχύει και στην Ελλάδα» τόνισε μεταξύ άλλων.

Επεσήμανε ότι «κάθε πανεπιστήμιο έχει και τα δίδακτρα του ανάλογα με το αντικείμενο». Για το πώς μπαίνεις στο πανεπιστήμιο ο κ. Ζώρας ανέφερε πως «η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι το κοινό απαιτούμενο μεταξύ των φοιτητών που δίνουν για τις πανελλήνιες και των φοιτητών που θέλουν να μπουν στα πανεπιστήμια τα μη κερδοσκοπικά, τα μη κρατικά. Αυτό έχει ορισμένα πλεονεκτήματα. Καταρχήν δημιουργεί ένα σημείο αναφοράς και μεταξύ Ελλήνων φοιτητών που θα μπούνε στα αυτά και μεταξύ ξένων φοιτητών. Όμως το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι με την ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν αποδυναμώνεται το Λύκειο. Δηλαδή εξακολουθεί το Λύκειο να μένει σε μια εγρήγορση εκπαιδευτική και ποιοτική, διότι αλλιώς οι φοιτητές θα αγνοούσαν πλήρως το Λύκειο. Άρα εμείς οφείλουμε να ενισχύσουμε και τη δευτεροβάθμια παιδεία, η οποία είναι ένα σημαντικό βήμα της παιδείας, τη δευτεροβάθμια παιδεία και το Λύκειο και το Γυμνάσιο». Τα παιδιά που θα θελήσουν να γραφτούν στα μη κρατικά Πανεπιστήμια θα πρέπει να δώσουν Πανελλαδικές, διευκρίνισε και πρόσθεσε «οι φοιτητές οι οποίοι θα περάσουν με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα μη κρατικά, θα υποβληθούν και σε κριτήρια των πανεπιστημίων, των μη κρατικών».

Δημοφιλή