The Blog

10 Λόγοι να ξεκινήσεις το τρέξιμο σήμερα!

Δεν υπάρχει πιο απλή μορφή άσκησης και πιο αποτελεσματική ακόμα και με μισή ώρα χαλαρό τρέξιμο. Ένα σωστό παπούτσι, σωστός ρουχισμός ανάλογα την εποχή και μια όμορφη διαδρομή, είναι τα συστατικά της άμεσης βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, τα ωφέλη της οποίας είναι αδιαμφισβήτητα. Θα νιώσετε από τις πρώτες μέρες πιο δυνατοί και ευδιάθετοι και θα χτίσετε ένα καλύτερο μέλλον για τον οργανισμό και την υγεία σας.
Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.

Η ερώτηση «γιατί τρέχεις» είναι αρκετά συχνή από ανθρώπους που δεν έχουν καμία επαφή με την αρχαιότερη μορφή άσκησης. Η απάντηση είναι πολύ απλή: «γιατί είναι στο DNA μου». Και το δικό σας. Και των φίλων σας. Και των παιδιών σας. Από την εποχή του κυνηγιού για την εξασφάλιση τροφής αλλά και της προφύλαξης από τα άγρια ζώα, το τρέξιμο ήταν η φυσική κίνηση των ανθρώπων, περισσότερο ακόμα και από το περπάτημα.

Άρα τρέχω γιατί έχω γεννηθεί γι' αυτό και κυριώς γιατί μου αρέσει. Το θέμα είναι γιατί δεν τρέχεις εσύ και πώς αυτό μπορεί να αλλάξει. Ιδού μερικοί λόγοι να ψάξεις άμεσα για το σωστό παπούτσι τρεξίματος και να βγεις εκεί έξω:

1. Η φυσική κατάσταση. Δεν υπάρχει πιο απλή μορφή άσκησης και πιο αποτελεσματική ακόμα και με μισή ώρα χαλαρό τρέξιμο. Ένα σωστό παπούτσι, σωστός ρουχισμός ανάλογα την εποχή και μια όμορφη διαδρομή, είναι τα συστατικά της άμεσης βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, τα ωφέλη της οποίας είναι αδιαμφισβήτητα. Θα νιώσετε από τις πρώτες μέρες πιο δυνατοί και ευδιάθετοι και θα χτίσετε ένα καλύτερο μέλλον για τον οργανισμό και την υγεία σας.

2. Είναι φτηνό. Στην δύσκολη εποχή που όλοι βιώνουμε, το να φορέσεις ένα ζευγάρι παπούτσια, μια φόρμα ή ένα σορτσακι και να γεμίσεις το τηλέφωνο σου με μουσική που να σε εξιτάρει και να πάρεις τους δρόμους ή τα βουνά, είναι ο πιο οικονομικός τρόπος να γυμναστείς, να νιώσεις ευεξία και να αποφορτιστείς από τη δύσκολη μέρα που πέρασε.

3. Η ευφορία του δρομέα ή αλλιώς "runner's high". Μην το παρεξηγείτε, ισχύει. Οι ενδορφίνες (μια μορφή φυσικού ναρκωτικού που επιδρά στην τόνωση του πνεύματος και την διάθεση) που εκρίνονται στο σώμα των δρομέων είναι εθιστικές, τόσο που έχουν παρατηρηθεί αθλητές - δρομείς με αλλαγές διάθεσης όταν απέχουν από το τρέξιμο για μεγάλο διάστημα. Η ανάταση και η ευφορία που νιώθεις μετά από κάθε τρέξιμο είναι ανεκτίμητη.

4. Καλύτερη σεξουαλική ζωή. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι ασχολούνται με το τρέξιμο (ειδικότερα οι άντρες) έχουν σεξουαλικές επιδόσεις ανθρώπων πέντε χρόνια μικρότερων. Ειδικότερα, τα ζευγάρια που τρέχουν μαζί αποκτούν καλύτερη εικόνα για το σώμα και τον εαυτό τους με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και κατ' επέκταση την μεγαλύτερη ερωτική διάθεση απέναντι στο σύντροφο τους. Στην επόμενη επέτειο κάντε δώρο του/της ένα ζευγάρι παπούτσια τρεξίματος!

5. Επαφή με τη φύση. Ακόμα και αν είσαι ο τύπος του γυμναστηρίου, να μια καλή ευκαιρία να πάρεις τους δρόμους και τα βουνά. Μπορείς να γνωρίσεις κάθε γωνιά της πόλης σου που αγνοούσες, να περιπλανηθείς σε κάθε γειτονιά που ποτέ άλλοτε δεν θα περνούσες. Και φυσικά να χαθείς στη φύση, να αφουγκραστείς μυρωδιές και ήχους που αλλιώς δεν θα γνώριζες και να γίνεις ένα με το περιβάλλον.

6. Νέες γνωριμίες. Τα στάδια είναι γεμάτα κόσμο. Τα βουνά πλέον, επίσης. Ο κόσμος που θα γνωρίσεις θα σου δώσει κίνητρο, συμβουλές και παρέα στην προπόνηση. Το να κουράζεσαι έχοντας παρέα, κάνει το τρέξιμο μια ευχάριστη διαδικασία, άλλωστε οι παρέες γράφουν ιστορία, και οι δρομικές!

Tην δύσκολη εποχή που όλοι βιώνουμε, το να φορέσεις ένα ζευγάρι παπούτσια, μια φόρμα ή ένα σορτσακι και να γεμίσεις το τηλέφωνο σου με μουσική που να σε εξιτάρει και να πάρεις τους δρόμους ή τα βουνά, είναι ο πιο οικονομικός τρόπος να γυμναστείς.

7. Τρέξε για καλό σκοπό. Οι φιλανθρωπικοί αγώνες αυξάνονται συνέχεια, το να κάνεις αυτό που αγαπάς και παράλληλα να προσφέρεις βοήθεια εκεί που είναι απαραίτητη, είναι ακόμα ένας λόγος να «βάζεις» χιλιόμετρα στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Ψάξε το καλεντάρι, παντού υπάρχει κάποια διοργάνωση που θα μπορέσεις να προσφέρεις στο κοινωνικό σύνολο.

8. Δώρο στον εαυτό σου. Τρέχοντας έχεις χρόνο με τον εαυτό σου. Να ηρεμήσεις, να λύσεις πολλά από τα προβλήματα που σε απασχολούν, να βάλεις τις σκέψεις σου σε τάξη και διορθώσεις ορισμένα λάθη σου. Θα αποβάλεις την ένταση, θα ξεμουδιάσεις και θα φρεσκάρεις το μυαλό σου, συνεχίζοντας την ημέρα σου με περισσότερο κέφι και ζωντάνια.

9. Θα αλλάξεις τη διατροφή σου. Ο οργανισμός έχει συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες για να βγάλει τη μέρα. Τρέχοντας καίγονται πολλές θερμίδες που χρειάζονται αναπλήρωση. Με τον καιρό οι δρομείς ανακαλύπτουν ότι το burger που τόσο λαχταρούν δεν βοηθά στην αναπλήρωση της ενέργειας που χρειάζονται, ο οργανισμός αποκτά διαφορετικές ανάγκες, περισσότερο υγιεινές. Λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί, υπερτροφές και πηγές βιταμινών μπαίνουν στην καθημερινότητα των δρομέων πολύ πιο σύντομα απ' όσο το φαντάζονται με ανεκτίμητα, φυσικά, ωφέλη στην υγεία.

10. Για να γίνεις καλύτερος άνθρωπος. Αν όλα τα παραπάνω δεν σε έχουν πείσει ακόμα, βάλε τα παπούτσια σου και πάρε τους δρόμους. Όσο πιο σύντομα, τόσο το καλύτερο. Θα γυρίσεις στο σπίτι καλύτερος άνθρωπος. Εγγυημένα!