LIFE
23/11/2014 07:48 EET | Updated 10/12/2014 13:10 EET

Θωρακίστε τον οργανισμό σας με μέλι και ελαιόλαδο.

<a href="http://www.foodthinkers.com/2009/11/sierra-nevada-pale-ale-and-l.." rel="nofollow">www.foodthinkers.com/2009/11/sierra-nevada-pale-ale-and-l..</a>.Ingredients* 1 pound chicken breast fillets* 2 tablespoons lemon juice* 2 tablespoons honey* 2 teaspoons sesame seeds* 1 teaspoon grated ginger* 8 wooden skewers, soaked in cold waterInstructions1. Preheat your indoor grill to medium high heat. Or you can use a grill pan on your gas or electric range on medium high. Of course, charcoal or gas
Food Thinkers/Flickr
<a href="http://www.foodthinkers.com/2009/11/sierra-nevada-pale-ale-and-l.." rel="nofollow">www.foodthinkers.com/2009/11/sierra-nevada-pale-ale-and-l..</a>.Ingredients* 1 pound chicken breast fillets* 2 tablespoons lemon juice* 2 tablespoons honey* 2 teaspoons sesame seeds* 1 teaspoon grated ginger* 8 wooden skewers, soaked in cold waterInstructions1. Preheat your indoor grill to medium high heat. Or you can use a grill pan on your gas or electric range on medium high. Of course, charcoal or gas

Το ελαιόλαδο και το μέλι, αποτελούν και τα δύο θεμέλιους λίθους για την ελληνική διατροφή και άξιους “εκπροσώπους” των ομάδων του λίπους και των υδατανθράκων αντίστοιχα. Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Εύη Κρεμμύδα μίλησε στη Huffington Post Greece για το σημαντικό ρόλο που παίζουν θωρακίζοντας την υγεία μας.

Το ελαιόλαδο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κουζίνας και συνοδεύει σχεδόν κάθε πιάτο που σερβίρεται στο τραπέζι.

olive oil

Πέρα από την πλούσια γεύση του και τη νοστιμιά που προσθέτει σε κάθε γεύμα, το ελαιόλαδο έχει πολλά να προσφέρει και στον ανθρώπινο οργανισμό. Eίναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά (MUFA), ουσίες με έντονη δράση υπέρ της υγείας της καρδιάς. Η θετική του επίδραση στο λιπιδαιμικό προφίλ είναι αδιαμφισβήτητη αφού μειώνει την «κακή» LDL χοληστερόλη κι έτσι μειώνει την τάση δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας. Παράλληλα,συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου, ενώ η μεγάλη περιεκτικότητά του σε βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες ενισχύει σημαντικά και την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού.

Ωστόσο, το ελαιόλαδο ανήκει στην ομάδα του λίπους, με μια κουταλιά της σούπας να αποδίδει περί τις 135 θερμίδες και κατά συνέπεια πρέπει να καταναλώνεται με φειδώ. Στο τηγάνισμα, το ελαιόλαδο καλό θα ήταν να προτιμάται, σε αντίθεση με άλλα σπορέλαια, διότι είναι πιο σταθερό και οξειδώνεται λιγότερο. Στο μαγείρεμα, το ελαιόλαδο προστίθεται στο τέλος για να διατηρήσει όσο το δυνατόν αναλλοίωτες τις ευεργετικές του ικανότητες.

Το μέλι αποτελεί ένα γλυκό φάρμακο της φύσης. Έχουν αναγνωριστεί πάνω από 180 διαφορετικές ουσίες στο μέλι που το καθιστούν πολύτιμη τροφή. Και όχι άδικα αφού το μέλι είναι γνωστό για την αντιμικροβιακή του δράση και τις αντισηπτικές του ιδιότητες, ακόμα και στην επούλωση πληγών. honey Ταυτόχρονα έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, ενώ προστατεύει την καρδιά. Η προσθήκη του σε οποιοδήποτε αφέψημα ή γάλα βοηθάει στην καταπολέμηση του βήχα, του κρυολογήματος και του πονόλαιμου. Μέσα από την προβιοτική δράση του ενισχύει την καλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης είναι φυσική πηγή γλυκόζης, που αποτελεί και το κύριο “καύσιμο” του εγκεφάλου.

Το μέλι πρέπει να συντηρείται σε αεροστεγώς κλεισμένα δοχεία, σε χώρο σκοτεινό και ξηρό. Όταν κρυσταλλώσει ομοιόμορφα δεν χαλάει, μπορεί να παραμείνει έτσι για χρόνια. Όταν κρυσταλλώσει ανομοιόμορφα (ξεχωρίσει το νερό από τη ζάχαρη) κινδυνεύει να ξινίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που κρυσταλλώσει πάντως καλό είναι η ρευστοποίηση να γίνει σε μπεν μαρί.

Η κατανάλωση μελιού καλό είναι να αποφεύγεται από παιδιά κάτω του ενός έτους γιατί υπάρχει πιθανότητα κάποια είδη μελιού να περιέχουν σπόρια του κλωστρηδίου της αλλαντίασης (Clostridium botulinum) τα οποία έχουν τη δυνατότητα να βλαστίσουν στον εντερικό σωλήνα βρεφών ηλικίας μικρότερης του ενός έτους.