CULTURE
12/02/2016 09:09 EET | Updated 12/02/2016 11:26 EET

Ο George Clooney έχασε τη ψυχραιμία του με δημοσιογράφο που επέμενε να τον ρωτά για το προσφυγικό

US actor George Clooney attends a press conference for the film 'Hail, Caesar!' screened as opening film of the 66th Berlinale Film Festival in Berlin on February 11, 2016.
Eighteen pictures will vie for the Golden Bear top prize at the event which runs from February 11 to 21, 2016. / AFP / John MACDOUGALL        (Photo credit should read JOHN MACDOUGALL/AFP/Getty Images)
JOHN MACDOUGALL via Getty Images
US actor George Clooney attends a press conference for the film 'Hail, Caesar!' screened as opening film of the 66th Berlinale Film Festival in Berlin on February 11, 2016. Eighteen pictures will vie for the Golden Bear top prize at the event which runs from February 11 to 21, 2016. / AFP / John MACDOUGALL (Photo credit should read JOHN MACDOUGALL/AFP/Getty Images)

Οι λόγοι για τους οποίους ο George Clooney ανήκει στη χρυσή ελίτ του Hollywood είναι πολλοί. Σίγουρα όμως στις πρώτες θέσεις, μαζί με το ταλέντο και τη γοητευτική του παρουσία, είναι η αίσθηση του χιούμορ που έχει ως άνθρωπος, ο επαγγελματισμός του και η πάντα ανάλαφρη, (αυτό)σαρκαστική διάθεση που έχει, η οποία πολλές φορές βοηθά στο να εξισορροπεί τις όποιες εντάσεις μπορεί να προκύψουν σε μια συνέντευξη.

Χτες όμως, στη συνέντευξη τύπου για το «Hail, Caesar!» των αδερφών Coen όπου πρωταγωνιστεί, ο Clooney έχασε για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό τη ψυχραιμία του. Για την ακρίβεια, δεν μπορούμε να θυμηθούμε την τελευταία φορά που συνέβη κάτι τέτοιο.

Η συνέντευξη τύπου του «Hail, Caesar», το οποίο άνοιξε χτες το βράδυ την αυλαία της Berlinale 2016, ξεκίνησε σε ευδιάθετο κλίμα, με το σκηνοθετικό ντουέτο και το καστ (George Clooney, Channing Tatum, Tilda Swinton, Josh Brolin, Alden Ehrenreich) να παίρνουν τις θέσεις τους στο πάνελ, έτοιμοι για τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Κάποια στιγμή στα μισά της συνέντευξης, ένας δημοσιογράφος από τη Συρία σηκώθηκε και απευθυνόμενος στον Clooney ζήτησε από τον ηθοποιό να επισκεφθεί τη Λέσβο και να γυρίσει μια ταινία για το προσφυγικό ζήτημα. Για την ακρίβεια του ζήτησε να γυρίσει το «Syriana 2».

Ο Clooney απάντησε με σοβαρότητα στην έκκληση του δημοσιογράφου, λέγοντας μεταξύ άλλων πως, ναι μεν το να γυριστεί μια ταινία σαν το «Syriana 2» δεν είναι απλή υπόθεση, αλλά ο ίδιος ενδιαφέρεται για το θέμα. Μάλιστα ανέφερε πως ψάχνει εδώ και χρόνια το κατάλληλο σενάριο για να γυρίσει μια ταινία για το Νταρφούρ αλλά δεν το έχει βρει ακόμα και «αν τέτοιες ταινίες δε γίνουν σωστά τότε έχεις χάσει τη χρυσή ευκαιρία». Διαβεβαίωσε ωστόσο το δημοσιογράφο πως η έκκλησή του ακούστηκε.

Όλα καλά ως εδώ. Λίγα λεπτά αργότερα όμως, μια δημοσιογράφος από το Μεξικό απευθύνθηκε στον ηθοποιό απαιτώντας να μάθει τι κάνει για να βοηθήσει στο κρίσιμο ζήτημα της προσφυγικής κρίσης στην Ευρώπη. Και τότε, ο Clooney έχασε τη ψυχραιμία του.

«Κι εσείς, τι κάνετε; Θα ήθελα να μάθε τι κάνετε εσείς για να βοηθήσετε την κατάσταση. Έχω ασχοληθεί πάρα πολύ καιρό με αυτά τα ζητήματα και είναι κάπως περίεργο να έρχεται κάποιος και να με ρωτάει “Τι κάνεις για αυτό;”. Έχω κάνει, και κάνω. Έχω ταξιδέψει σε πολύ επικίνδυνα μέρη και έχω αφιερώσει αρκετή ενέργεια και χρόνο για τέτοια θέματα. Αύριο θα συναντηθώ με την Άνγκελα Μέρκελ για να συζητήσουμε αυτό ακριβώς το θέμα. Θα ήθελα να ακούσω τι έχετε κάνει εσείς για τους πρόσφυγες».

george clooney berlinale 2016

Ο Joel Coen παρενέβη για να ηρεμήσει τα πνεύματα λέγοντας «Έχετε δίκιο, είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Είναι κάτι που θα ήθελα πολύ να δω να πραγματεύεται σε ταινίες. Είναι όμως παράλογο να δείχνουμε με το δάχτυλο όποιον τυγχάνει να είναι δημόσιο πρόσωπο ή να ασχολείται με τη δημιουργία και να λέμε “Πρέπει να ασχοληθείς με αυτή τη συγκεκριμένη ιστορία”». Ο Coen σχολίασε πως το Hollywood δεν κάνει θεματικές ταινίες μόνο και μόνο επειδή έχουν πολιτική σημασία, Πρέπει ταυτόχρονα η ταινία να αποτελεί και το κατάλληλο μέσο για να δουλέψει ο δημιουργός.

joel coen berlinale 2016

«Υπάρχει μια παρεξήγηση σχετικά με το πώς γράφονται και φτιάχνονται οι ταινίες», συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης. «Είναι σημαντικές αυτές οι ιστορίες; Ναι. Υπάρχει λογική στο να λέμε “Είσαι δημόσιο πρόσωπο, πρέπει να πεις αυτές τις ιστορίες, γιατί δεν τις λες;”; Για να είμαι ειλικρινής, πρόκειται για αστεία ερώτηση».

Μαθήματα κινηματογράφου, επαγγελματισμού και κοινής λογικής, με δυο λόγια από δυο αρκετά σημαντικούς ανθρώπους.