Η κάρτα επιβίβασης ή το check-in για μια πτήση με αεροπλάνο, ενδέχεται σύντομα να αποτελέσουν παρελθόν. Ο ICAO εξετάζει νέα ενδεχόμενα, τα οποία αναμένεται να ανατρέψουν σε μεγάλο βαθμό τους ισχύοντες κανόνες για τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες.

Η τελευταία σκέψη του Διεθνή Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization – ICAO) αφορά την εισαγωγή ενός «ψηφιακού ταξιδιωτικού διαπιστευτηρίου». Έτσι, ο επιβάτης θα αποθηκεύει τις πληροφορίες του διαβατηρίου του στη συσκευή (για παράδειγμα το κινητό του τηλέφωνο), την οποία θα χρησιμοποιήσει στα ταξίδια του.

Advertisement
Advertisement

Οι εν λόγω αλλαγές ενδέχεται να τεθούν σε ισχύ εντός των επόμενων 3 χρόνων, σύμφωνα με Guardian και Times.

Πώς επηρεάζει το ταξίδι αυτή η αλλαγή

Σήμερα, προκειμένου να πετάξει ένας πολίτης πρέπει να κάνει check-in, διαδικτυακά ή δια ζώσης. Έπειτα του χορηγείται η κάρτα επιβίβασης, με barcode, το οποίο του χρησιμεύει για την πρόσβαση σε διάφορους χώρους του αεροδρομίου, καθώς ακόμα και στην ίδια την πτήση.

Με το νέο τρόπο που ενδέχεται να υιοθετηθεί, αυτές οι διαδικασίες θα ανήκουν στο παρελθόν. Οι επιβάτες θα οφείλουν να «κατεβάζουν» στα κινητά τους ένα πάσο ταξιδιού (σ.σ. journey pass), όταν κάνουν κράτηση κάποιας πτήσης. Το πάσο θα μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα εάν γίνονται αλλαγές στην κράτηση.

Άλλη μια νέα δυνατότητα για τους επισκέπτες θα είναι το ταξίδι με επαλήθευση προσώπου. Ο πολίτης θα «ανεβάζει» το διαβατήριο του στο κινητό του και όταν έρχεται η ώρα για επιβίβαση την πύλη, αντί για το χειροκίνητο check-in, θα ενημερώνει τις αεροπορικές εταιρείες για την άφιξη του, μέσω face scan.

Η Valérie Viale, διευθύντρια διαχείρισης προϊόντων στην Amadeus, μια εταιρεία ταξιδιωτικής τεχνολογίας, δήλωσε στους Times ότι οι επικείμενες αλλαγές θα είναι «οι μεγαλύτερες των τελευταίων 50 ετών». Όπως εξήγησε: «η τελευταία αναβάθμιση μεγάλης κλίμακας ήταν η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η βιομηχανία αποφάσισε πως τώρα ήρθε η ώρα να αναβαθμιστεί με σύγχρονα συστήματα».

Προϋποθέσεις υλοποιήσεις νέων σχεδίων

Η καινοτόμα ιδέα αυτή προϋποθέτει αναβαθμίσεις υποδομής στα αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου και της δυνατότητας ανάγνωσης διαβατηρίου από φορητή συσκευή.

Advertisement

Όπως εξήγησε η Viale, «πολλά συστήματα αεροπορικών εταιρειών δεν έχουν αλλάξει για περισσότερα από 50 χρόνια, επειδή όλα (σ.σ. τα συστήματα) πρέπει να είναι συνεπή σε ολόκληρο τον κλάδο και διαλειτουργικά».

Η νέα αυτή τεχνολογία πάντως αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις αναφορικά με το απόρρητο του επιβάτη, αν και φαίνεται πως έχει βρεθεί η λύση σε αυτό το ζήτημα. Η Amadeus υποστηρίζει πως έχει δημιουργήσει ένα σύστημα, το οποίο θα διαγράφει τα στοιχεία του εκάστοτε επιβάτη, μόλις 15 δευτερόλεπτα αφού εκείνος περάσει από σημείο, όπου θα χρειάζεται να σκανάρει το πρόσωπο του.

Ακόμα ένα στοιχείο που μπορεί να αλλάξει και να βελτιώσει την εμπειρία ταξιδιού για τους πολίτες, αφορά τις καθυστερήσεις ταξιδιών, σε πτήσεις ανταπόκρισης. Σύμφωνα με την τεχνολογία που αναπτύσσεται, οι επιβάτες που χάνουν τις πτήσεις ανταπόκρισης λόγω καθυστερήσεων που δεν εξαρτώνται από τους ίδιους, θα μπορούν να λαμβάνουν αμέσως ειδοποίηση στο τηλέφωνο τους, με τις λεπτομέρειες για την νέα τους πτήση. Το δελτίο ταξιδιού τους θα ενημερώνεται αυτόματα και θα τους επιτρέπεται να επιβιβαστούν στη νέα πτήση.

Advertisement

(με πληροφορίες από Guardian και Times)