Από 66.500 ευρώ το ηλεκτρικό ID. Buzz στην Ελλάδα

Το Icon Car της VW, το πρώτο της αυτοκίνητο με πραγματικά ουδέτερο ισοζύγιο σε άνθρακα.
VW

Το θρυλικό Bulli ανήκει στο παρελθόν. Η «κλούβα», όπως το αποκαλούσαμε οι παλαιότεροι, ήταν ένα αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία.

Η σύγχρονη εκδοχή του, αποτελεί το Icon car της VW, καθώς το αυτοκίνητο με μια φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση, αμιγώς ηλεκτρικό και με πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, ήρθε για να ταράξει τα νερά της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το ιδιαίτερο αμάξωμά του, που έχει χαρακτηριστικά πολυμορφικού, το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο στον δρόμο, με μια διχρωμία που βγάζει μάτι.

Αρχικά σε 5θέσια έκδοση, καθώς θα κυκλοφορήσει αργότερα και με έξτρα δύο θέσεις στην τρίτη σειρά, το ID. Buzz, που ανήκει στην οικογένεια των αμιγώς ηλεκτρικών ID. της VW, ήρθε στην Ελλάδα και είναι άμεσα διαθέσιμο, με τιμές 66.500 ευρώ και στην έκδοση Plus 70.500 ευρώ (χωρίς την επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»), ενώ στο μοντέλο ισχύει δωρεάν service για επτά χρόνια.

Το ID. Buzz διαθέτει μεγάλους χώρους για τις καθημερινές δραστηριότητες και τα ταξίδια.

Οι κοντοί πρόβολοι και τα εν γένει χαρακτηριστικά του, του χαρίζουν αεροδυναμικό συντελεστή μόλις Cd 0,29, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW (204 ίππων) καθιστά άμεσα διαθέσιμη τη μέγιστη ροπή του των 310 Nm. Χάρη στην κίνηση στους πίσω τροχούς (όπως στο αυθεντικό T1 Bulli), το σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης απαλλαγμένο από οποιαδήποτε επιρροή από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

VW

Η μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) που είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος, χαμηλώνει το κέντρο βάρους και παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα μειώνει τη στρέψη στο ελάχιστο. Το βάρος κατανέμεται κεντρικά μέσα στο όχημα, εξασφαλίζοντας έτσι ουδέτερη συμπεριφορά. Χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής είναι μικρός, μόλις 11,1 μέτρα.

Έχει αυτονομία έως 425 χλμ. και η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι, στην εργασία ή σε δημόσια σημεία φόρτισης AC χρησιμοποιώντας 11 kW. Στους σταθμούς ταχείας φόρτισης DC η ισχύς εξόδου φτάνει έως και τα 170 kW. Χρησιμοποιώντας αυτό το επίπεδο ισχύος, η φόρτιση ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά (από 5 έως 80%). Είναι επίσης δυνατό σε συμβατούς σταθμούς ταχείας φόρτισης DC να φορτιστούν τα δύο μοντέλα μέσω του «Plug & Charge». Αυτά επικοινωνούν με το σταθμό μέσω του βύσματος φόρτισης – η ενεργοποίηση και η χρέωση εκτελούνται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να χρεωθούν κάρτες ή εφαρμογές.

Το ID. Buzz διαθέτει τα πιο πρόσφατα συστήματα και λογισμικό υποστήριξης οδηγού. Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, είναι βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus.

Επίσης, βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus, είναι το νέο σύστημα υποβοήθησης Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης, για αυτόματους ελιγμούς στο γκαράζ στο σπίτι, σε χώρο στάθμευσης ή σε χώρο στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας. Πάνω από 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση, όπως το Car2X (προειδοποιεί για κινδύνους σε κοντινή απόσταση) και το Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων (Autonomous Emergency Braking).

Οι μονάδες ελέγχου των ID. Buzz φεύγουν επίσης από το εργοστάσιο με το πιο πρόσφατο λογισμικό της Volkswagen. Είναι η έκδοση λογισμικού ID. 3.2. Όταν είναι απαραίτητο, απλώς ενημερώνεται ασύρματα και έτσι χωρίς την ανάγκη για επίσκεψη στο συνεργείο.

VW

Με στοιχεία ενός MPV, το ευρύχωρο ID. Buzz είναι εξίσου ιδανικά προσαρμοσμένο για τον ελεύθερο χρόνο όπως είναι για επαγγελματική χρήση. Ο οδηγός και ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα κάθονται σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ στο εσωτερικό με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα πάγκου. Είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν.

Για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του πάγκου κατά μήκος κατά 15 εκ.

Οι δύο ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες του ID. Buzz διατίθενται στάνταρ, όπως και η πίσω ηλεκτρική πόρτα που ανοίγει κουνώντας το πόδι κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Αυτό που απλώνεται πέρα από τη μεγάλη πίσω πόρτα είναι – με πέντε επιβάτες – 1.121 λίτρα χώρου αποσκευών (φορτωμένο μέχρι το επάνω άκρο της πλάτης της δεύτερης σειράς καθισμάτων).

Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Το ID. Buzz προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό από τη πρώτης έκδοση τους προβολείς «IQ.LIGHT – LED matrix» που φωτίζουν διαδραστικά το οδόστρωμα και τις γωνίες που προσεγγίζει το όχημα.

Περισσότερα κατά τη δοκιμή.

Δημοφιλή