Υπογράφηκε η κορυφαία συμφωνία της Motor Oil του έργου IRIS

Προβλέπεται η κατασκευή και λειτουργία συστήματος Δέσμευσης, Χρήσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα και παραγωγής e-μεθανόλης στο Διυλιστήριοτων Αγίων Θεοδώρων.
.
.
Eurokinissi

Το είχαμε γράψει από καιρό ότι επίκειται η υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης τουεμβληματικού έργου IRIS, της Motor Oil, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Συμφωνία Επιχορήγησης (Grant Agreement) ύψους 127 εκατ. ευρώ από το ΤαμείοΚαινοτομίας (Innovation Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορά την κατασκευή καιλειτουργία συστήματος Δέσμευσης, Χρήσης και Αποθήκευσης Διοξειδίου τουΆνθρακα (Carbon Capture, Utilisation and Storage) και παραγωγής e-μεθανόλης στοΔιυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

Υπενθυμίζεται πως το έργο IRIS συγκαταλέγεται στα 41 που επελέγησαν ανάμεσα σε239 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου προσκλήσεωνυποβολής έργων «μεγάλης κλίμακας» του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ, και μόλις τοτρίτο που αφορά σε μονάδα αναμόρφωσης μεθανίου με ατμό (Steam MethaneReformer) στην Ευρώπη.

Το έργο IRIS θα ενσωματώσει διάφορες καινοτόμες βιομηχανικές διεργασίες σεκλίμακα που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ ξανά σε ανεξάρτητο διυλιστήριο.

Συγκεκριμένα, το έργο θα συμβάλλει στη σημαντική μείωση, κατά 25%, τωνεκπομπών CO2 του Διυλιστηρίου, και επομένως στην επίτευξη των ομιλικών αλλάκαι εθνικών και ενωσιακών στόχων απανθρακοποίησης της βιομηχανίας.

.
.
MOTOR OIL

Ταυτόχρονα, έχει προβλεφθεί και η δημιουργία καινοτόμου μονάδας παραγωγής e-μεθανόλης που θα παράγεται από το διαθέσιμο ανανεώσιμο υδρογόνο και μέρος τουδεσμευόμενου διοξειδίου του άνθρακα, μια από τις πρώτες μονάδες που θαδημιουργηθούν στην Ευρώπη.

Περαιτέρω, το έργο εντάσσεται κάτω από την ομπρέλα του στρατηγικού σχεδίου«Blue Med» του Ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη αλυσίδας αξίας υδρογόνου στην Ελλάδα, καθώς πλέον, στις παραγόμενες ποσότητες ανανεώσιμου υδρογόνου απότην υπό ανάπτυξη μονάδα ηλεκτρόλυσης 30MW του υπό υλοποίηση έργου EPHYRA(που υποστηρίζεται από το Clean Hydrogen Partnership και τα μέλη του HydrogenEurope και Hydrogen Europe Research στο πλαίσιο του Grant Agreement αριθ.101112220), θα προστεθούν ικανές ποσότητες υδρογόνου χαμηλού ανθρακικούαποτυπώματος που θα τηρούν τα προβλεπόμενα όρια του Κανονισμού Ταξινομίας τηςΕΕ.

Η έναρξη κατασκευής του έργου, αφού ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητεςεπιμέρους συμφωνίες και ληφθεί από την εταιρεία η τελική επενδυτική απόφαση,αναμένεται να εκκινήσει στα μέσα του 2025 με τριετή ορίζονται ολοκλήρωσης, ώστενα τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2028, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχειεγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Ο όμιλος Μotor Oil είναι αποφασισμένος να οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση τουκλάδου και να πρωταγωνιστήσει στην επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης τηςβιομηχανίας και στην εδραίωση της αγοράς υδρογόνου και των παραγώγων του στηνΕλλάδα.

Η χρηματοδότηση από το Ταμείο Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσηςαποτελεί ένα σπουδαίο ορόσημο για τον Όμιλο. Παραμένουμε προσηλωμένοι και
απόλυτα ευθυγραμμισμένοι στο πλάνο ενεργειακής μετάβασης €4δις. που έχουμεεξαγγείλει, έχοντας μάλιστα επενδύσει μέχρι σήμερα €1δις προς τον σκοπό αυτό.

Πρωτοπορούμε, αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και δεσμευόμαστενα υλοποιήσουμε εμβληματικά και πρωτοποριακά έργα και επενδύσεις που θαεπιταχύνουν τον μετασχηματισμό του ενεργειακού μείγματος της χώρας μας, στον δρόμογια τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας», ανέφερε ο Γιώργος Τριανταφύλλου,γενικός διευθυντής Στρατηγικής του ομίλου Motor Oil.

Δημοφιλή