Κορονοϊός: Πώς να σταματήσουμε να αγγίζουμε το πρόσωπο μας

Η επαφή με το στόμα, τα μάτια ή την μύτη, καθιστά πιο εύκολη την εξάπλωση του ιού.

Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε πως βασικός παράγοντας για να μειωθεί η εξάπλωση του κορονoϊού είναι το συχνό και σωστό πλύσιμο των χεριών καθώς και να αποφεύγουμε να πιάνουμε το πρόσωπο μας.

Και αν το να πλένουμε τα χέρια μας είναι κάτι που εύκολα μπορούμε να θυμόμαστε να κάνουμε, δεν θα λέγαμε πως για το άγγιγμα του προσώπου ισχύει το ίδιο.

Μάλιστα σχετική έρευνα του 2015, έδειξε πως κατά την διάρκεια ωριαίου μαθήματος σε ιατρική σχολή, με την συμμετοχή 26 φοιτητών, κάθε ένας από αυτούς άγγιξε κατά μέσο όρο, 23 φορές το πρόσωπο του. Το 44% των περιπτώσεων, είχε να κάνει με το στόμα, την μύτη και τα μάτια.

Το άγγιγμα του προσώπου στις συγγεκριμένες περιοχές, καθιστά πιο εύκολη την εξάπλωση του ιού.

Η HuffPost, σε μία προσπάθεια να μας παροτρύνει να σταματήσουμε να αγγίζουμε το πρόσωπο μας, μας προτύνει τις παρακάτων «προτάσεις κλειδιά».

- Το πρώτο βήμα για να βάλουμε τέλος ή να αλλάξουμε μια συνήθεια είναι να συνειδητοποιήσουμε το πότε και το γιατί. Οπως το δάγκωμα των νυχιών που γίνεται συνήθως όταν βαριόμαστε ή είμαστε αγχωμένοι και γίνεται υποσυνείδητα.

Επομένως καλό είναι να εξοικειωθούμε με τις συνήθειες μας και να εντοπίσουμε τους παράγοντες ενεργοποίησης, προκειμένου να βάλουμε ένα τέλος ανάμεσα στο κίνητρο και την πράξη.

- Ενα δεύτερο βήμα είναι να κρατάμε απασχολημένα τα χέρια μας. Ενα αντικείμενο που μας αποβάλλει το άγχος, όπως μία μπάλα «αντι-στρες», είναι το ιδανικό.

- Μία τρίτη πρόταση είναι κάθε φορά που αγγίζουμε το πρόσωπο μας αυτό να μας γίνει μία δυσάρεστη εμπειρία. Η χρήση από μάλλινα γάντια, σίγουρα δεν θα είναι ότι πιο ευχάριστο κάθε φορά που το πρόσωπο μας έρχεται σε επαφή με τα χέρια μας. Βέβαια παρά το γεγονός πως θα πρέπει και αυτά να πλένονται τακτικά, οι επιστήμονες πιστεύουν πως μία σκληρή επιφάνεια μεταφέρει περισσότερα βακτήρια από μία μαλακή.

Η χρήση γυαλιών βοηθάει το ίδιο καλά στο να σταματήσουμε να αγγίζουμε το πρόσωπο μας, καθώς και το μέικαπ.

- Τέταρτο σημείο η υπενθύμιση. Ενα «screensaver, με το ανάλογο μήνυμα, στον υπολογιστή μας όπως και μέσα από τις εφαρμογές του κινητού τηλεφώνου μας, σίγουρα και μπορεί να μας βοηθήσει. Ακόμα και η συνεργασία με τους συναδέλφους στον εργασιακό μας χώρο, ή τους φίλους μας αλλά και με τον ή την σύντροφο μας μπορεί να φανεί ιδιαίτερα αποτελεσματική, ιδίως αν υπάρχουν «επιπτώσεις», καθε φορά που ξεχνιώμαστε ή ανταμοιβή όταν έιμαστε συνεπής.

- Η τελευταία και πιο σημαντική παράμετρος αυτής της προσπάθειας είναι η υπομονή συνοδευόμενη με την απαραίτητη δόση χιούμορ καθώς «οι κακές και χρόνιες συνήθειες δύσκολα κόβονται».

Πηγή: HuffPost UK