Κώστας Καραμανλής: Εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις για το δίκτυο ενέργειας

«Καλός είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, αλλά μπορεί να βοηθήσει να βάλουμε φορτιστές παντού; Εάν δεν μπορεί, πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους», είπε ο υπουργός.
zhuweiyi49 via Getty Images

Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, περνά από έναν σημαντικό κόμβο: την αντοχή του δικτύου ενέργειας, ώστε να υπάρχουν δημόσιοι φορτιστές παντού (δεν είναι σχήμα λόγου) και μάλιστα υψηλής ισχύος, για γρήγορη φόρτιση.

Κι ενώ το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών εξαπλώνεται, οι περισσότεροι έχουν ισχύ μέχρι 50kW, ενώ μόνος ένας έως 300kW έχει τοποθετηθεί στην Αθήνα.

Το μεγάλο ερώτημα που έθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης τι κάνουμε με το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας του δικτύου. Δηλαδή κατά πόσον μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού.

«Καλός είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, αλλά μπορεί να βοηθήσει να βάλουμε φορτιστές παντού; Εάν δεν μπορεί, πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και δεν σας κρύβω ότι επεξεργαζόμαστε και άλλους τρόπους», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Κώστας Καραμανλής εξήγησε ότι σήμερα μπορεί κάποιος να πάει οδικώς Αθήνα - Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, διότι υπάρχουν φορτιστές κάθε 60 με 100 χλμ στο εθνικό οδικό δίκτυο. «Το πρόβλημα είναι να βάλουμε fast chargers λόγω της δυνατότητας ισχύος του δικτύου; Πήγαμε να βάλουμε το καλοκαίρι και είχαμε προβλήματα με το δίκτυο», ανέφερε.

Για το κατά πόσο μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σημείωσε ότι παρά τα κίνητρα της κυβέρνησης τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι φθηνά και χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο υπουργός προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα είναι στον «αέρα» το app για κινητά τηλέφωνα, ώστε να βλέπει ο χρήστης πού υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης, τόνισε ότι έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία και άλλα 300 λεωφορεία CNG, ενώ για τα ηλεκτρικά ταξί σημείωσε: «Τα κίνητρα που έδωσε η Κυβέρνηση είναι πολύ μεγάλα, αλλά έχουν ένα δίκιο οι άνθρωποι, οι οποίοι οδηγούν ταξί στην Αθήνα. Που θα φορτίζουν τα οχήματά τους; Δεν κινούνται στους αυτοκινητόδρομους, όπου κάθε 60 χλμ. υπάρχουν φορτιστές».

Καταλήγοντας, ανέφερε ότι το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Σημείωσε επίσης ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, και τόνισε ότι ένα από τα βασικά θέματα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα λεγόμενα 3D:Decarbonisation (απανθρακοποίηση). Digitalisation(ψηφιοποίηση). Decentralisation (αποκέντρωση).

Πήγαινε στην αρχική σελίδα