Κρυπτονομίσματα: Influencers πληρώνονται χιλιάδες $ για να τα διαφημίζουν με «ύπουλους τρόπους»

Τουλάχιστον 44 influencers του YouTube ασχολούνται με τα κρυπτονομίσματα με πληρωμένα βίντεο.
.
.
Youtube

Ο Μπέν Άρμομστρογκ είναι ένας από τους πιο γνωστούς influencers των κρυπτονομισμάτων. Φέτος τον Ιανουάριο πέρασε μία «κρίση συνείδησης» και αποφάσισε να διακόψει αυτή την πρακτική.

Το κανάλι του στο Youtube, BitBoy Crypto, έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 1,45 εκατομμύριο συνδρομητές και ο Άρμομστρογκ παραδέχεται τώρα ότι δεχόταν πληρωμές από εταιρείες κρυπτονομισμάτων για να διαφημίζει τα νέα τους προϊόντα στο κοινό των συνδρομητών του. Αυτή είναι μια πρακτική για την οποία λέει ότι τώρα μετανιώνει, επειδή προκάλεσε οδυνηρές ζημιές σε κάποιους θεατές του, αναφέρει το CNBC.

Ήταν το φθινόπωρο του 2020 όταν ο Άρμομστρογκ ανακοίνωσε τη συνεργασία του με ένα κρυπτονόμισμα που ονομάζεται DistX, αποκαλώντας το «το πιο αξιόπιστο νόμισμα».

Τότε είχε πει ότι η όλη ιδέα του DistX ήταν να σταματήσει τις απάτες στα κρυπτονομίσματα - αλλά ο Άρμομστρογκ παραδέχτηκε ότι στο τέλος, ότι το εγχείρημα αποδείχθηκε και αυτό μία απάτη. Η ομάδα πίσω από το κρυπτονόμισμα έκανε τα πάντα για να αυξήσει την κεφαλαιοποίηση και στη συνέχεια «έγινε καπνός», αφήνοντας τους πεπεισμένους επενδυτές με άδεια χέρια. Το νόμισμα έχει τώρα υποχωρήσει κατά 99%, με αξία μικρότερη από ένα σεντ.

Όσο δεχόταν αμοιβές για διαφημίσεις, ο Άρμομστρογκ είπε ότι έβγαλε πάνω από 30.000 δολάρια για μία και μόνο προώθηση με το προωθητικό βίντεο για το DistX, και θα μπορούσε εύκολα να κερδίζει πάνω από 100.000 δολάρια το μήνα μόνο από διαφημίσεις. Τώρα αισθάνεται υπεύθυνος για τις απώλειες που υπέστησαν όσοι τον ακολουθούν στο κανάλι του στο YouTube.

Και ενώ ο Άρμομστρογκ σταμάτησε να δέχεται χρήματα για τέτοιες προωθητικές ενέργειες τον Ιανουάριο, άλλοι influencers εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται σε αυτή την άκρως προσοδοφόρα αγορά. Κάποιοι από αυτούς πληρώνονται χιλιάδες ευρώ για να υποστηρίξουν αμφίβολα και σκιώδη πρότζεκτ.

Την περασμένη άνοιξη, ένας ανώνυμος «ντετέκτιβ» των blockchain δημοσίευσε μια λίστα στο Twitter, στην οποία κατονομάζει 44 influencers του YouTube που ασχολούνται με τα κρυπτονομίσματα με πληρωμένα βίντεο. Ορισμένοι από αυτούς έλαβαν έως και 65.000 δολάρια για ένα μόνο διαφημιστικό βίντεο, σύμφωνα με τη λίστα που επικαλείται το CNBC.

Ο Άρμομστρογκ υποστηρίζει ότι χρησιμοποίησε τα χρήματα που έβγαλε από την προώθηση του DistX για να αποζημιώσει τους οπαδούς του μετά την κατάρρευση του νομίσματος, προσθέτοντας ότι αισθάνθηκε ένοχος δεδομένης της έντονης προώθησης από το κανάλι του. Και επιμένει ότι αυτό είναι το μόνο πρότζεκτ για το οποίο μπήκε στη διαδικασία να αποζημιώσει ακολούθους του που έχασαν χρήματα ακολουθώντας τις συμβουλές του.

Ο Άρμομστρογκ αποκαλύπτει ότι δεν έχει καν λάβει σχετική εκπαίδευση στα χρηματοοικονομικά και πολλά από τα πρότζεκτ που έχει προωθήσει έχουν αποτύχει. Μετά την πτώση της αξίας άλλων κρυπτονομισμάτων όπως το Ethereum Yield, το Cypherium και το MYX Network, διέγραψε τα διαφημιστικά βίντεο γι′ αυτά από το κανάλι του.

Το CNBC επικοινώνησε με αυτούς τους υπόλοιπους influencers της επίμαχης λίστας για να επαληθεύσει τις αμοιβές τους: Ορισμένοι είπαν ότι οι τιμές που παρουσιάστηκαν ήταν υπερβολικές, ενώ όσοι δήλωσαν πρόθυμοι να μοιραστούν το τιμολόγιό τους είπαν ότι έβγαζαν τουλάχιστον 1.000 δολάρια για κάθε .διαφημιστικό βίντεο.

Σε αντίθεση με τον Άρμστρονγκ, ο οποίος λέει ότι αποκάλυψε όλα τα αμειβόμενα διαφημιστικά του βίντεο, ορισμένοι influencers δεν ενημερώνουν ότι πληρώνονται αδρά για να προωθήσουν τέτοια πρότζεκτ. Σύμφωνα με τον Άρμστρονγκ, πολλές από τις εταιρείες που επικοινώνησαν μαζί του ενώ εισέπραττε αμοιβές για διαφημίσεις δεν ήθελαν να αποκαλύψει στους θεατές του ότι το περιεχόμενο ήταν χορηγούμενο.

Ο Άρμομστρογκ παρατηρεί ότι πριν από πέντε χρόνια πολλοί influencers δεν αποκάλυπταν ότι πληρώνονταν για να διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά οι περισσότεροι influencers σήμερα είναι ειλικρινείς σχετικά με τις διαφημίσεις με τους θεατές τους.

Όμως οι ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ προειδοποιούν ότι υπάρχουν ακόμη influencers που παραμένουν αδιαφανείς και πολλές πληρωμένες προωθητικές ενέργειες, όχι μόνο δεν παρουσιάζονται ως διαφημίσεις, αλλά προωθούν απάτες με δόλια μέσα.

Πρόσφατα, κατατέθηκαν αγωγές σε βάρος δύο καζίνο στο metaverse, το νέο ψηφιακό σύνορο όπου οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν εικονικές συναυλίες, να αγοράσουν ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία ή ακόμη και να παίξουν τυχερά παιχνίδια. Οι ενέργειες αφορούσαν το Flamingo Casino Club και το Sand Vegas Casino Club, που κατηγορούνται ότι επιχείρησαν να εξαπατήσουν μικροεπενδυτές.

Κανένα από τα δύο καζίνο δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια.

«Πρέπει να εντοπίσουμε τις απάτες που υπάρχουν εκεί έξω, ειδικά τις απάτες που συνδέονται με το metaverse», είπε ο Τζο Ροτόντα,διευθυντής του τμήματος επιβολής του νόμου της Πολιτείας του Τέξας.

Ο Ροτόντα είπε ότι η ομάδα του εντόπισε τις προωθητικές ενέργειες εταιριών κρυπτονομισμάτων στο YouTube. Αναφέρθηκε σε δύο δημοφιλείς influencers που προώθησαν το Flamingo Casino Club μέσα από βίντεο που ανέβασαν στο λογαριασμό τους στο YouTube.

Το CNBC επικοινώνησε με τους δύο δημοφιλείς influencers που κατηγορούνται για εξαπάτηση επενδυτών σχετικά με το εάν έχουν λάβει άγνωστες πληρωμές για την προώθηση των καζίνο.

Ο influencer γνωστός ως FLOZIN είπε ότι δεν πληρώθηκε για την διαφήμισή τους του.

Ο δευτερός influencer γνωστός ως Dream Green Show δεν απάντησε στο αίτημα του CNBC για σχόλιο.