ΔΙΕΘΝΕΣ
08/01/2020 17:45 EET | Updated 08/01/2020 17:50 EET

Νέα προβλήματα για τη Boeing μετά τη συντριβή του ουκρανικού 737 στο Ιράν

«Προειδοποιητικές» βλάβες είχαν καταγραφεί στα αεροσκάφη 737-800.

AFP - via Getty Images

Μια ακόμη αεροπορική τραγωδία, αυτή της συντριβής του αεροσκάφους της Ukraine International Airlines στο Ιράν, φέρνει την Boeing αντιμέτωπη με νέα σοβαρά προβλήματα.

Το αεροπλάνο Boeing 737-800 των ουκρανικών αερογραμμών, ηλικίας μόλις 3 ετών, έπεσε αμέσως μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο της Τεχεράνης νωρίς την Τετάρτη, σκοτώνοντας και τους 176 επιβαίνοντες.

Οι ιρανικές αρχές έχουν ξεκινήσει έρευνα ενώ αρνούνται να παραδώσουν στην Boeing τα μαύρα κουτιά, επειδή δεν θέλουν να πέσουν σε αμερικανικά χέρια τη στιγμή που οι δύο χώρες βρίσκονται στα πρόθυρα του πολέμου.

Οι πρώτες αναφορές από το ημι-επίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων ISNA, έκαναν λόγω για κάποια αποτυχία του κινητήρα. Ωστόσο, Ουκρανοί αξιωματούχοι επισημαίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστούν τα αίτια του δυστυχήματος ενώ η πρεσβεία της Ουκρανίας στο Ιράν απέσυρε μια δήλωση, με την οποία επίσης απέδωσε τη συντριβή σε μια δυσλειτουργία του κινητήρα.

AFP via Getty Images

Το 737-800 δεν είναι το 737 Max, το οποίο έγινε παγκοσμίως γνωστό εξαιτίας των δύο αεροπορικών τραγωδιών σε Ινδονησία (Οκτώβριος 2018) και Αιθιοπία (Μάρτιος 2019). Ολα αυτά τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος παγκοσμίως.

Αλλά η έκδοση 800 του αεριωθούμενου, γνωστή και ως 737 Next Generation (επόμενη γενιά) ή NG, έχει τα δικά της προβλήματα. Η Boeing έχει παραδώσει περίπου 6.700 από αυτά τα αεροσκάφη σε αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

Τον Απρίλιο του 2018, σε μια πτήση της Southwest Airlines τμήματα του κινητήρα χτύπησαν την πλευρά του αεροπλάνου και έσπασαν ένα παράθυρο. Η καμπίνα αποσυμπιέστηκε και η γυναίκα που καθόταν δίπλα στο παράθυρο σκοτώθηκε.

Τον Νοέμβριο του 2019, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ συνέστησε στην Boeing να επανασχεδιάσει την εξωτερική κάλυψη των κινητήρων των αεροσκαφών της, ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά. Η Boeing δήλωσε τότε ότι εργάζεται για να βρει λύση στα προβλήματα αυτά.

AFP via Getty Images

Αλλά τα 737-800 έχουν κι άλλα προβλήματα. Ρωγμές έχουν εντοπιστεί στα δομικά στηρίγματα που συγκρατούν τα φτερά στη θέση τους, με αποτέλεσμα δεκάδες τέτοια αεροσκάφη επίσης να καθηλωθούν. Παρόλο, όμως, που η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ διέταξε επιθεωρήσεις, τα περισσότερα από τα 737 NG συνέχισαν να πετούν.

Η μετοχή της Boeing σημείωσε νέα πτώση 1% μετά τη νέα συντριβή, αν και μέρος των απωλειών από τις τις προηγούμενες ζημίες έχει επανακτηθεί.

Η εταιρεία εξέδωσε δήλωση την Τετάρτη, εκφράζοντας την λύπη της για την τελευταία χρονικά συντριβή στην Τεχεράνη.

«Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός και οι σκέψεις μας είναι με το πλήρωμα, τους επιβάτες και τις οικογένειές τους, είμαστε σε επαφή με τον πελάτη μας (Ukraine International Airlines) και βρισκόμαστε δίπλα τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο» ανέφερε η Boeing.

Η έρευνα θα καταστεί ακόμη πιο δύσκολη από τη στιγμή που η πτώση σημειώθηκε, λίγο έξω από την Τεχεράνη, εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων μεταξύ του Ιράν και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Mehr του Ιράν, ο επικεφαλής της Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας, Αλί Αμπεντζατέχ, δήλωσε ότι τα μαύρα κουτιά θα αναλυθούν στη χώρα όπου συνέβη το ατύχημα, σύμφωνα με τους κανόνες της Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας. Είπε, επίσης, ότι οι Ουκρανοί ερευνητές θα λάβουν μέρος στη διαδικασία.

«Δεν θα δώσουμε το μαύρο κουτί στον κατασκευαστή [Boeing] ή στην Αμερική», είπε.

Πηγή: CNN

Sponsored Box