Ο ΟΛΘ πήρε το λιμάνι του Βόλου - Σχεδιάζεται διασύνδεση με την Αλεξάνδρεια

Το ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξη προτιμητέο επενδυτή για το 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (Ο.Λ.Β. Α.Ε.).
ΤΑΙΠΕΔ

Ένα κομβικής σημασίας λιμάνι αποκρατικοποιήθηκε. Μετά τα λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας και το λιμάνι του Βόλου απέκτησε επενδυτή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των τεσσάρων δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής ποσοστού 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε.

Μετά την αποσφράγιση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου αποφάσισε την ανακήρυξη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) ως Προτιμητέου Επενδυτή για την απόκτηση 67% των μετοχών του Ο.Λ.Β. Α.Ε έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακήρυξε, επίσης, την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή.

Η παραπάνω εξέλιξη, σε μια κρίσιμη στιγμή για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, αποδεικνύει την πίστη της επενδυτικής κοινότητας στις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα Βόλου, της Μαγνησίας και της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Αποτελεί, επίσης, ψήφο εμπιστοσύνης στις διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο λειτουργεί με διαφάνεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, για την αξιοποίηση κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και τα έγγραφα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τη σχετική έγκριση. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, το συνολικό τίμημα για την απόκτηση ποσοστού 67% των μετοχών του Ο.Λ.Β. Α.Ε θα καταβληθεί εφάπαξ.

ΤΑΙΠΕΔ

Σχεδιάζεται ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των λιμένων Βόλου και Αλεξανδρείας

Εν τω μεταξύ, ολοκληρώθηκε η πρώτη αποστολή σε Κάιρο και Αλεξάνδρεια, των μελών της Ελληνικής Συντονιστικής Ομάδας προώθησης της πρωτοβουλίας ακτοπλοϊκής σύνδεσης διακίνησης επιβατών και οχημάτων (Ε/Γ-Ο/Γ) μεταξύ Ελλάδος Αιγύπτου, από και προς τους λιμένες Βόλου και Αλεξάνδρειας.

Οι συναντήσεις επιβεβαίωσαν το θερμό ενδιαφέρον και των δύο πλευρών για την από κοινού προώθηση της πρωτοβουλίας, η οποία υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις και των δύο χωρών, και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λόγω της τεράστιας οικονομικής και γεωπολιτική σημασίας της όχι μόνο για τις δύο εμπλεκόμενες χώρες αλλά και ευρύτερα για Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή.

Κύρια θέματα συζήτησης με την αιγυπτιακή πλευρά ήταν η τελική επεξεργασία του κειμένου ενός Μνημονίου Συνεργασίας που προτείνεται για υπογραφή από τους δύο Οργανισμούς Λιμένων, οι προδιαγραφές της μελέτης τεκμηρίωσης της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της πορθμειακής αυτής σύνδεσης, που έχει προταθεί για χρηματοδότηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την Πρεσβεία της στην Αίγυπτο, καθώς και τα επόμενα βήματα προώθησης της πρωτοβουλίας, μεταξύ των οποίων και η προγραμματιζόμενη επίσκεψη στην Ελλάδα της Αιγυπτιακής Συντονιστικής Ομάδας.

Οι συζητήσεις κατέληξαν σε πλήρη συμφωνία των δύο πλευρών για το κείμενο του Μνημονίου Συνεργασίας και των προδιαγραφών της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της γραμμής, η εκπόνηση της οποίας αποτελεί κλειδί για την υλοποίησή της, καθώς αναμένεται μεταξύ άλλων να εκτιμήσει τη λανθάνουσα ζήτηση της νέας αυτής γραμμής, τις προϋποθέσεις δρομολόγησής της, και το βέλτιστο είδος του πλοίου που θα δρομολογηθεί.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση αποτελεί πρωτοβουλία των εμπλεκόμενων φορέων (Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε., Επιμελητήριο Μαγνησίας, Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) και Επιμελητηριακός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ)), ξεκίνησε το 2021 και στηρίζεται ένθερμα από τα Υπουργεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Εξωτερικών της χώρας μας, καθώς και από τα αντίστοιχα Υπουργεία της Αιγύπτου και λαμβάνει υπόψη τους στενούς δεσμούς φιλίας και πολυμερούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, το υφιστάμενο εμπορικό και τουριστικό ενδιαφέρον μεταξύ των δύο χωρών, καθώς και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου και Αφρικής, και τις σημαντικές εξελίξεις τόσο σε επίπεδο ΕΕ αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

Δημοφιλή