Ο πόλεμος του streaming και οι επενδύσεις των 100 δισ. για το 2022

Παρότι εκτιμούν ότι θα είναι πιο δύσκολο να προσελκύσουν νέους συνδρομητές τη νέα χρονιά.
NurPhoto via NurPhoto via Getty Images

Οι οκτώ κορυφαίοι όμιλοι μέσων ενημέρωσης των Ηνωμένων Πολιτειών σχεδιάζουν να επενδύσουν τουλάχιστον 115 δισεκατομμύρια δολάρια (102 δις ευρώ) σε νέες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές το επόμενο έτος, παρά τις οικονομικές απώλειες στην βιομηχανία του video streaming για τις περισσότερες από αυτές.

Οι τεράστιες αυτές επενδυτικές δαπάνες έρχονται εν μέσω ανησυχίας ότι θα είναι πιο δύσκολο να προσελκύσουν νέους συνδρομητές το 2022 μετά την μεγάλη άνοδο που κατέγραψαν λόγω της πανδημίας το 2020 και το 2021. Ωστόσο, εναλλακτικό σενάριο δεν φαίνεται να υπάρχει, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα μείνουν έξω από το «παιχνίδι».

«Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Δεν μπορείς να κάνεις βήμα πίσω», είπε ο αναλυτής μέσων ενημέρωσης Μάικλ Νέιθανσον από την εταιρεία Michael Nathanson. «Ο μόνος τρόπος ανταγωνισμού είναι να ξοδεύουν όλο και περισσότερα χρήματα σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας».

Οι Financial Times υπολόγισαν τις δαπάνες με βάση τα στοιχεία των εταιρειών σε συνδυασμό με τις εκθέσεις αναλυτών. Μάλιστα, στέλεχος ενός εκ των τηλεοπτικών κολοσσών χαρακτήρισε τα νούμερα «εξωπραγματικά».

Οι περισσότερες από τις εταιρείες, ανάμεσα τους οι Walt Disney, Comcast, WarnerMedia και Amazon - αναμένεται να εμφανίσουν συσσωρευμένες ζημιές στις ψηφιακές τους πλατφόρμες μετάδοσης προγράμματος ενώ συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών δικαιωμάτων, η συνολική εκτίμηση δαπανών αυξάνεται σε περίπου 140 δισεκατομμύρια δολάρια (124 δις ευρώ).

Η επένδυση της Disney σε περιεχόμενο ροής είναι πιθανό να αυξηθεί κατά 35% με 40% το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley. Οι δαπάνες της εταιρείας σε όλες τις νέες ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές αναμένεται να φτάσουν τα 23 δισεκατομμύρια δολάρια (20 δις ευρώ), αν και ο αριθμός αυξάνεται στα 33 δισεκατομμύρια δολάρια (29 δις ευρώ), συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών δικαιωμάτων -32% από τις συνολικές δαπάνες περιεχομένου το 2021 και 65% από το 2020.

Όσο για τους νέους συνδρομητές, εκεί παρατηρείται μείωση το τελευταίο τρίμηνο, όχι μόνο στο Netflix και στη Disney+ αλλά στις περισσότερες πλατφόρμες. Τα στελέχη του Netflix αποδίδουν την συγκεκριμένη μείωση στην αδυναμία να προγραμματίσουν το τηλεοπτικό τους πρόγραμμα εξαιτίας του κορονοϊού, πρόβλημα που ταλανίζει τη βιομηχανία στο σύνολο της.

Το γεγονός όμως, ότι ακόμα και το Netflix, που ηγείται της βιομηχανίας πρέπει να επενδύσει ιλιγγιώδη ποσά για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές του, προκαλεί εύλογα την απορία σε επενδυτές για το κατά πόσο το live streaming είναι μια καλή επιχείρηση.

Να σημειωθεί ότι Netflix πρόκειται να δαπανήσει περισσότερα από 17 δισεκατομμύρια δολάρια (15 δις ευρώ) για περιεχόμενο το επόμενο έτος, ποσό που μεταφράζεται σε αύξηση 25% σε σχέση με το 2021 και 57% σε σχέση με τα 10,8 δισεκατομμύρια δολάρια (9.5 δις ευρώ) που επένδυσε το 2020.

Η εταιρεία αναμένει να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό της (ή να βρεθεί σε σημείο ισοσκέλισης κερδών-ζημιών) και να βρεθεί με θετική ελεύθερη ταμειακή ροή το 2022.

Πηγή: Financial Times