Οδηγούμε το μικρό θηρίο Hyundai i20N

Εχει τόσα όσα θέλεις, χωρίς να χρειάζεται παρεμβάσεις για να δείξει τη δύναμή του στον δρόμο.
Hyundai
Hyundai
Hyundai

Αυτό που κατάφερε η Hyundai δεν το συναντούμε σε άλλες μάρκες. Δηλαδή, να βγάζει ισχυρά αυτοκίνητα παραγωγής με τέτοιο εξοπλισμό που δεν χρειάζεται να κάνεις καμία απολύτως παρέμβαση, για να τα δυναμιτίσεις περισσότερο.

Η αγωνιστική ομάδα της κορεατικής μάρκας, έχοντας αποκτήσει μεγάλη εμπειρία από το WRC, έβαλε το χεράκι της έτσι ώστε να δημιουργηθούν εκδόσεις Ν που πράγματι προκαλούν στον δρόμο. Όχι τόσο το μάτι, καθώς δεν διαθέτουν σχεδιαστικές υπερβολές, αλλά κυρίως στην αίσθηση που αποπνέουν.

Είχα οδηγήσει το Hyundai i20N στην πίστα των Μεγάρων για πρώτη φορά λίγες ώρες μετά τη λήξη του Ράλλυ Ακρόπολις, τον Σεπτέμβριο του 2021 και πριν λίγο καιρό είχα τη δυνατότητα να το οδηγήσει για αρκετό καιρό, σε καθημερινή βάση.

Βέβαια, στην πίστα οδηγείς διαφορετικά, με περισσότερη τόλμη, καθώς το όποιο λάθος το πολύ πολύ να σε οδηγήσει στο χωράφι ή στα προστατευτικά λάστιχα, ενώ στον απλό δρόμο θέλει περισσότερο σεβασμό, διότι η έξοδος μπορεί να έχει οδυνηρές συνέπειες.

Hyundai
Hyundai
Hyundai

Οσοι έβλεπαν το i20N στο πέρασμά του, κοίταζαν με ενδιαφέρον να δουν τι είναι αυτό που φέρει ένα τεράστιο Ν στις πόρτες. Ψάχνοντάς το καλύτερα, έβλεπαν τα κόκκινα περιμετρικά τελειώματα, τους δυναμικούς αεραγωγούς, την ψηλά τοποθετημένη αεροτομή και τον εντυπωσιακό διαχύτη, τη μία οβάλ απόληξη εξάτμισης και τις περίτεχνες 18 άρες ζάντες με τις κόκκινες δαγκάνες μπροστά.

Όχι, πείτε μου, χρειάζεται σε αυτό το περιτύλιγμα να βάλεις περισσότερους φιόγκους; Δε νομίζω, διότι ακόμα και ξεδιπλώνοντάς το, έχεις ένα περίφημο εσωτερικό, με μπάκετ καθίσματα, τιμόνι με διάτρητο δέρμα και διακόπτες για αλλαγή προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport, N, N Custom), ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.

Αφού βολευτείς στο κάθισμα, αυτό που σε ενδιαφέρει είναι το ξεκίνημα του μοτέρ. Μια αίσθηση που σου αφήνει ένα στίγμα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Ο κινητήρας των 1.6 lt με τεχνολογία flat power, όπως τη χαρακτηρίζει η Hyundai, δηλαδή με γραμμική λειτουργία που σε κάνει να τον ευχαριστιέσαι κυρίως από τις μεσαίες στροφές, σε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Hyundai
Hyundai
Hyundai

Με 204 ίππους απόδοση και 275 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., (304 Nm με overboost) αυτό που θέλεις είναι να ξεδιπλώσεις το ταλέντο του αυτοκινήτου στον δρόμο. Κι όταν βρίσκεις την ευκαιρία με το launch-control μπορείς να πιάσεις τα 6,2 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα, αδιαφορώντας για τα 230 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, την οποία αν ήσουν στη Γερμανία, στην Autobahn θα μπορούσες να την αγγίξεις ελεύθερα.

Τώρα, οδηγώντας αρχίζεις να ψάχνεις τις λειτουργίες. Βλέπεις τον κόκκινο διακόπτη REV στο τιμόνι και θέλεις να τον πατήσεις και ξαφνικά διαπιστώνεις να αλλάζουν οι στροφές στο κιβώτιο. Επειτα, δοκιμάζεις τα προφίλ οδήγησης που προανέφερα, ανάλογα το που βρίσκεσαι και το πώς θέλεις να οδηγήσεις. Οικονομικά, για να μη βάζεις το χέρι στην τσέπη, φυσιολογικά αν έχεις την οικογένεια μέσα ή πιο σπορ αν είσαι μόνος και θέλεις να παίξεις.

Παράλληλα, μπορείς να παραμετροποιήσεις το πόσο επεμβαίνει το σύστημα ευστάθειας και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά.

Η ευχαρίστηση, οδηγώντας το, έρχεται κυρίως στα στροφιλίκια. Το δοκίμασα στη διαδρομή του Διονύσου και η έξοδος από τις στροφές ήταν το κάτι άλλο. Ακόμα και ένα ακόμη Hyundai i30N που ήταν πίσω μου, απόρησε για τη δυναμική του διάθεση.

Η ανάρτηση με τον ενισχυμένο ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τα σφικτά ελατήρια και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, σου επιτρέπουν να παίξεις με το τιμόνι, ενώ απενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά νιώθεις το πλασάρισμα του αυτοκινήτου καλύτερα.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεσαι φρένα, δυνατά, και στην περίπτωση του i20N έχεις δισκόφρενα 320 χλστ., που πραγματικά σε συγκρατούν εκεί που χρειάζεται να είσαι.

Η Hyundai δημιούργησε ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, με σπορ επιδόσεις που μπορείς να το οδηγήσεις κατά το δοκούν. Ετσι, αναλογικά κυμαίνεται και η κατανάλωση καυσίμου, από φυσιολογικές τιμές κοντά στα 7,5 λίτρα στα 100 χλμ., έως και πάνω από τα 10 όταν κινείσαι στα όρια των στροφών. Είναι κάτι που πρέπει να το συνυπολογίζεις σε κάθε περίπτωση, γνωρίζοντας ότι με 26.000 ευρώ, παίρνεις ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο επιδόσεων, για τις καθημερινές σου μετακινήσεις.