Οι πιο αμφιλεγόμενες στιγμές της μόδας του 2019

Από φούτερ με θηλιά στον λαιμό μέχρι ρατσιστικά παπούτσια- Οι δημιουργίες που συζητήθηκαν περισσότερο αυτή την χρονιά.
Ενα μοντέλο φοράει δημιουργία Gucci.
ASSOCIATED PRESS
Ενα μοντέλο φοράει δημιουργία Gucci.

Ο κόσμος της μόδας προκαλεί κατά καιρούς πολλές αντιπαραθέσεις. Ο χρόνος που μας πέσασε είχε πολλές από αυτές.

Κάποιες από τις δημιουργίες πασίγνωστων οίκων μόδας, κατηγορήθηκαν ότι ξεπέρασαν τα όρια και συζητήθηκαν πολύ από την παγκόσμια κοινότητα. Αλλες θεωρήθηκαν ρατσιστικές και άλλες προσπάθησαν να προβάλλουν αμφιλεγόμενα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.

Φούτερ με θηλιά, Burberry

.
Fashionista
.

Ο οίκος Burberry προκάλεσε σάλο με ένα φούτερ με κορδόνια, που έμοιαζαν με θηλιά. Το παρουσιάσε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου τον Φεβρουάριο.

Η Λιζ Κένεντι, το μοντέλο που το φόρεσε στο σόου, έγραψε στο Instagram «Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα», αναφερόμενη στον σχεδιαστή του οίκου Ριτσάρντο Τίσκι.

Η Burberry απέσυρε το φούτερ και ζήτησε δημόσια συγνώμη που προκάλεσε «δυσφορία στο κοινό».

Πουλόβερ με «χείλια αφρικανής», Gucci

.
Latestly
.

Ο ιταλικός οίκος δέχτηκε σφοδρή κριτική για ένα πουλόβερ που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο. Πολλοί υποστήριξαν ότι έμοιαζε με πρόσωπο έγχρωμης γυναίκας, εξαιτίας των μεγάλων χειλιών στο ζιβάγκο.

Ο συνεργάτης του οίκου Gucci, Ντάπερ Νταν έγραψε στο Twitter: «Ως έγχρωμος άνδρας, βρίσκω την μπλούζα προσβλητική και καμία δικαιολογία δεν θα μου αλλάξει γνώμη». Ετσι, το πουλόβερ αποσύρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος, Μάρκο Μπιτσάρι, επισκέφτηκε την αφροαμερικανική κοινότητα στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης, υποσχόμενος ότι ο οίκος θα προβεί σε προσλήψεις έχρωμων συνεργατών.

Πασαρέλα με σύνθημα για την ψυχική υγεία, Gucci

Το μοντέλο Ayesha Tan Jones δεν μπόρεσε να αποδεχτεί το concept του σόου και διαμαρτυρήθηκε. Σήκωσε τα χέρια και στις παλάμες έγραφε: «η ψυχική υγεία δεν είναι μόδα».

Στη συνέχεια, δημοσίευσε στο Instagram ένα βίντεο και μια λεζάντα που έγραφε: «Ως καλλιτέχνης και μοντέλο που έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες όσον αφορά την ψυχική υγεία και έχει οικογένεια και αγαπημένους που πέρασαν κατάθλιψη, άγχος, ήταν σκιζοφρενείς και είχαν διπολική διαταραχή, αυτό που συνέβη στην πασαρέλα πονάει και είναι σκληρό για έναν τόσο μεγάλο οίκο μόδας όπως ο Gucci να χρησιμοποιεί αυτόν τον συμβολισμό ως μια ιδέα για δημιουργία μιας ακόμα στιγμής της μόδας».

Παπούτσια με πρόσωπο αφρικανού, Katy Perry Collection

Μια ακόμη σχεδιαστική «γκάφα» παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο από την Κέιτι Πέρι. Η σειρά παπουτσιών με την υπογραφή της τραγουδίστριας, περιλάμβανε δύο ζευγάρια παπούτσια, τα σανδάλια Ora Face Block Heel και τα μοκασίνια Rue Face Slip-On.

Το σχέδιό τους έμοιαζε με την ρατσιστική καρικατούρα «Sambo», από την εποχή των σκλάβων.

Η Κέιτι Πέρι δήλωσε ότι πρόκειται για «μοντέρνα, σουρεαλιστική τέχνη και δεν έχει σκοπό να προσβάλλει». Ωστόσο, τα παπούτσια αποσύρθηκαν.

Η διαφήμηση του Calvin Klein με την Μπέλα Χαντίντ και την Λιλ Μικουέλα

View this post on Instagram

I am here. That is my truth. #MYTRUTH #MYCALVINS

A post shared by Miquela (@lilmiquela) on

Το σουπερμόντελ και η ψηφιακή φιγούρα του Instagram, φιλήθηκαν για ένα διαφημιστικό του οίκου Calvin Klein, το οποίο είχε στόχο να προβάλλει μήνυμα υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ. Ωστόσο, δεν το κατάφερε.

Το κοινό κατηγόρησε την μάρκα ότι χρησιμοποίησε ένα τέτοιο ζήτημα για να αυξήσει τις πωλήσεις. Επίσης, βρήκε την διαφήμιση «άστοχη», καθώς η Μπέλλα δεν είναι ομοφυλόφιλη. Ο οίκος ζήτησε συγνώμη μέσω Twitter.

Η σειρά εσωρούχων «Kimono», της Κιμ Καρντάσιαν

.
Liputan6
.

Το όνομα ήταν το πρόβλημα, καθώς παρέπεμπε στα Ιαπωνικά κιμονό, ενώ αναφερόταν σε εσώρουχα. Το ιαπωνικό κοινό, βρήκε την ιδέα της προσβλητική για το παραδοσιακό τους ένδυμα.

Το Hashtag #KimOhNo κατέκλυσε το Twitter, και η Κιμ αναγκάστηκε να μετονομάσει την σειρά σε «Skims Solutionwear». Τελικά, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο.

Διαφήμιση του αρώματος Sauvage, Dior

Η διαφήμηση αποσύρθηκε μετά από κατηγορίες ότι προσβάλλει τους Ινδιάνους.

Υπήρξαν έντονες αντιδράσεις λόγω του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζονταν οι Ινδιάνοι, καθώς και για το γεγονός ότι το όνομα του αρώματος «Sauvage»- που σημαίνει «άγριος»- μπορεί να θεωρηθεί ρατσιστικό.

Μετά τον σάλο, η εταιρεία κατέβασε την διαφήμιση από τους επίσημους λογαριασμούς στα social media, απολογούμενη.

Sneakers με θέμα τις διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ, Vans

Η μάρκα Vans αντιμετώπισε έντονο μποϊκοτάζ στο Χόνγκ Κόνγκ, επειδή απέσυρε από έναν διαγωνισμό παπούτσια με σχέδια εμπνευσμένα από τις διαδηλώσεις στο νησί.

Τα σχεδίασε ο καναδός καλλιτέχνης Naomiso και απεικόνιζαν το κόκκινο λουλούδι - ιστορικό έμβλημα του Χονγκ Κονγκ - μαζί με μια κίτρινη ομπρέλα, ενώ στο πλάι του παπουτσιού υπάρχει ένα σχέδιο με διαδηλωτές που φορούν κράνη και μάσκες.

Η εταιρεία, όμως, απέσυρε τα σχέδια προκαλώντας την οργή των χρηστών του διαδικτύου.

Αρκετοί δημοσίευσαν φωτογραφίες και βίντεο, όπου εμφανίζονταν να πετούν τα Vans σνίκερ τους στα σκουπίδια ή να τα καίνε.

Η μάρκα δήλωσε πως δεν θέλει να παίρνει πολιτικές θέσεις.

Μπλούζες με λίστα χωρών και πόλεων (Givenchy, Versace, Coach)

Μποϊκοτάζ από κινέζους διάσημους δέχτηκαν οι τρεις μάρκες τον Αύγουστο, μετά την κυκλοφορία t- shirt, που ανέγραφαν στο πίσω μέρος τους μια λίστα με χώρες και τις πρωτεύουσές τους.

Το Χονγκ Κόνγκ και η Ταϊπέι, παρουσιάστηκαν ως διαφορετικές χώρες από την Κίνα, ενώ ουσιαστικά ανήκουν σε αυτήν. Ετσι, οι σχεδιαστές κατηγορήθηκαν για «ασέβεια» προς την Κίνα και ζήτησαν δημόσια συγνώμη.

Συνεργασία H&M- Giambattista Valli με το σλόγκαν «GBV»

Το σλόγκαν «GBV» εμφανίζεται από τον Νοέμβριο σε καπέλα, σκουλαρίκια, μπλουζάκια, σορτσάκια και άλλα είδη. Τι σήμαινε, όμως;

Σύμφωνα με τις δύο μάρκες, ήταν συντομογραφία για το όνομα Giambattista Valli. Ο όρος, ωστόσο, σημαίνει και «Gender-based Violence» (βία με βάση το φύλο).

«Το να εμφανίζεις αυτό το σλόγκαν σημαίνει ότι έχεις άγνοια όσον αφορά τα δικαιώματα των γυναικών» υποστήριξαν οργανισμοί ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

H H&M ξεκαθάρισε στο Twitter ότι πρόκειται για συντομογραφία ονόματος και ότι είναι αυστηρά κατά της βίας σε οποιαδήποτε μορφή. Η σειρά προϊόντων, κυκλοφόρησε κανονικά.

Φούτερ με θέμα τις σχολικές μαζικές δολοφονίες, Bstroy

H αμερικανική εταιρεία ρούχων προκάλεσε αντιδράσεις, όταν λάνσαρε την ανοιξιάτικη κολεξιόν του 2020 για άνδρες, παρουσιάζοντας φούτερ με τυπωμένα τα ονόματα των αμερικανικών σχολείων, στα οποία έχουν συμβεί πολύνεκρες επιθέσεις: Sandy Hook, Marjory Stoneman Douglas, Columbine και Virginia Tech.

Τα φούτερ ήταν γεμάτα τρύπες (υποτίθεται από σφαίρες). Οι φωτογραφίες ανέβηκαν στο Instagram και οι χρήστες, συμπεριλαμβανομένων και των επιζώντων τέτοιων περιστατικών, άσκησαν σκληρή κριτική.

Plus-size κούκλα, Nike

Αλλοί θεώρησαν την καινοτομία ως μια αποδοχή προς την διαφορετικότητα των σωμάτων, ενώ άλλοι θεώρησαν το μέγεθος υπερβολικό, υποστηρίζοντας ότι προβάλλει την παχυσαρκία και τον ανθυγιεινό τρόπο ζωής.

Πηγή: CNN Style, WWD