Οι Σπαρτιάτες "εκμεταλλεύτηκαν τις πλατφόρμες σαν social media managers" και αυτές τους έστειλαν την Βουλή

Επιτυχημένη στρατηγική "under the radar" και hashtags που έκαναν viral το πολιτικό μήνυμά τους, πολλαπλασιάζοντας το κοινό τους.
Eurokinissi
Eurokinissi
Eurokinissi

Σαν «κομήτης» εμφανίστηκε στο πολιτικό προσκήνιο και προσγειώθηκε στα έδρανα της Βουλής το ακροδεξιό κόμμα «Σπαρτιάτες». Με «καύσιμο» εκτός από τη βοήθεια του προφυλακισμένου για εγκλήματα με τη Χρυσή Αυγή, Ηλία Κασιδιάρη και τα επιδραστικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης το νέο αυτό κόμμα αξιοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πέρασε το μήνυμα που ήθελε στους ψηφοφόρους και συγκέντρωσε 4,67% στις εκλογές της 25ης Ιουνίου. Οι Αριστείδης Χατζής, καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, ειδικός στα social media, ανέλυσαν αυτό το γεγονός.

«Εκμεταλλεύτηκαν σαν social media managers τις (ψηφιακές) πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά που δίνουν» ανέφερε στην εκπομπή «Νewsroom» ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, δημοσιογράφος στα social media της ΕΡΤ.

Μιλώντας για την επιτυχημένη στρατηγική τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την χαρακτήρισε – under the radar, δηλαδή “κάτω από τα ραντάρ” ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα hashtags που έκαναν viral το πολιτικό μήνυμά τους, πολλαπλασιάζοντας το κοινό τους.

Αναλύοντας την επικοινωνιακή τακτική που ακολούθησαν τα άγνωστα μέχρι πρόσφατα στελέχη του πολιτικού αυτού κόμματος είναι ότι αναπαρήγαγαν μαζικά βίντεο με κοινά χαρακτηριστικά τα οποία έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή στο Διαδίκτυο κάνοντας το hashtag “Σπαρτιάτες” (εμφανίζεται με το σύμβολο #) να εμφανίζεται σχεδόν παντού.

Μιλώντας για τα φανερά μηνύματα που περνούσαν μέσα από τα βίντεό τους ανέφερε ότι σε αυτά παρουσιαζόταν το πρόσωπο του Ηλία Κασιδιάρη, αποσπάσματα από παλαιότερες ομιλίες του και γραφικά ειδικά σχεδιασμένα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φανερώνοντας ότι υπάρχει υποκρυπτόμενη σχέση μεταξύ «Σπαρτιατών» και οπαδών του κόμματος Κασιδιάρη.

Μέσω Facebook, Twitter, TikTok και Instagram oι «Σπαρτιάτες» αναπαρήγαγαν βιντεοληπτικό περιεχόμενο προκαλώντας την αλληλεπίδραση των υποστηρικτών τους. «Υπήρχαν πάρα πολλά σχόλια και οι αλγόριθμοι των social media, όταν υπάρχουν αρκετά σχόλια -ανεξάρτητα με το περιεχόμενο- φροντίζουν να τα μεγεθύνουν έτσι ώστε να φτάσουν ακόμα σε περισσότερους» δήλωσε ο κ. Αντωνοπουλος, δημοσιογράφος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της EΡΤ.

Πηγή: EΡΤ

Δημοφιλή