Σχεδόν 1 στις 2 εταιρείες θέλει να εισάγει ή να αυξήσει τη λειτουργική μίσθωση οχημάτων

Η Arval Hellas καταγράφει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 23%.
ARVAL HELLAS

Ιδιαίτερα σημαντικά ήταν τα ευρήματα της έρευνας Arval Mobility Observatory, Mobility & Fleet Barometer 2023 – Βαρόμετρο Κινητικότητας & Στόλων 2023, που παρουσιάστηκαν από την Arval Hellas.

Η έρευνα διεξάγεται σε ετήσια βάση, σε 30 χώρες στον κόσμο το 2023, από το Arval Mobility Observatory (Παρατηρητήριο Κινητικότητας Arval) το οποίο αναγνωρίζεται ευρέως ως μία από τις έγκυρες πλατφόρμες έρευνας και ανταλλαγής κλαδικών πληροφοριών στον τομέα του στόλου οχημάτων και της κινητικότητας.

Πριν αναφερθώ στα ευρήματα, σημειώνω ότι η Arval είναι μέλος του τραπεζικού ομίλου BNP Paribas από το 1989, ενώ η ελληνική θυγατρική της Arval Hellas ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στο χώρο της λειτουργικής μίσθωσης οχημάτων το 2007. Από τότε πολλά έχουν αλλάξει καθώς το operating leasing στην Ελλάδα αναγνωρίστηκε από τις μεγάλες εταιρίες ως ένας δόκιμος τρόπος διαχείρισης των εταιρικών στόλων και καταγράφει δυναμική ανάπτυξη τα τελευταία έτη. Το νομοθετικό πλαίσιο άλλαξε επίσης, για να συμπεριλάβει ελαφρά φορτηγά μέχρι 3,5τ, ενώ η λειτουργική μίσθωση υιοθετείται σταδιακά και από ιδιώτες και συμπεριλαμβάνει τόσο καινούργια όσο και μεταχειρισμένα οχήματα.

Ταυτόχρονα άλλαξε και η στρατηγική της Arval στην Ευρώπη, που πλέον εντάσσει στο στόλο της, δίκυκλα, αλλά και ευέλικτες μορφές μίσθωσης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες κινητικότητας των πελατών της με νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Πέρα λοιπόν από τη μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων, οι εταιρίες μπορούν να επιλέξουν και άλλα σχήματα όπως αυτό της μεσοπρόθεσμης μίσθωσης όπου ο πελάτης καθορίζει ανάλογα με τις ανάγκες του τη διάρκεια (από 1 έως 24 μήνες) τη χιλιομετρική κάλυψη και τις υπηρεσίες που επιθυμεί να συμπεριλάβει.

Η Arval Hellas, που απασχολεί σήμερα 51 υπαλλήλους, καταγράφει άνοδο της τάξεως του 23% έναντι του προηγούμενου έτους και αυτόν της ικανοποίησης των πελατών της που σύμφωνα με το σύστημα NPS (Net Promoter Score) ανέρχεται στο 55% (Ιούλιος 2023).

Τώρα, όσον αφορά στα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα σε συνεργασία με την εταιρία Ipsos, σε δείγμα 300 εταιριών, από όλους τους κλάδους (υπηρεσίες 36%, εμπόριο 35%, βιομηχανία 17%, κατασκευαστικές 12%) με εταιρικά οχήματα από 1-1000 (επιβατικά ή/και επαγγελματικά) και αριθμό υπαλλήλων από 10 έως περισσότερους από 250, διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:

  • Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων αναμένει σταθερότητα ή αύξηση του στόλου τους (95% έναντι 91% στην Ευρώπη).
  • Οι Έλληνες διαχειριστές στόλου είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι, καθώς το 38% αναμένει αύξηση του στόλου τους, σε εξέλιξη σε σχέση με πέρυσι.
  • Ο κύριος λόγος πίσω από αυτή την αισιοδοξία βασίζεται σε ένα ελπιδοφόρο οικονομικό πλαίσιο (πρόβλεψη επιχειρηματικής ανάπτυξης ως λόγος αύξησης του στόλου) και σε μικρότερο βαθμό σε ανάγκες που σχετίζονται με το ανθρώπινο δυναμικό.
  • Ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν μειώνουν τον κύκλο ζωής των οχημάτων τους: εξακολουθούν να διατηρούν τους στόλους τους περισσότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (6,8 έτη έναντι 5,6 ετών).
  • Όσον αφορά τις μελλοντικές προκλήσεις, τους Έλληνες διαχειριστές στόλων φαίνεται να απασχολεί περισσότερο η περιστολή της αύξησης του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας των οχημάτων, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη η οποία εστιάζει περισσότερο στην εφαρμογή τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων.
  • Τα δύο τρίτα των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιούν ήδη ή σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν μια τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων για τα επιβατικά τους οχήματα. Σταθερό επίπεδο χρήσης σε σχέση με πέρυσι, αλλά υψηλότερη εκτίμηση για τα επόμενα 3 χρόνια.
  • Για τα επιβατικά οχήματα, σε επίπεδο ενεργειακού μείγματος, η αγορά κυριαρχείται ελαφρώς από τα υβριδικά, χάρη στη σημαντική συμπερίληψη αυτής της τεχνολογίας εντός των μικρών εταιρειών σε σύγκριση με άλλες επιλογές. Οι μεγάλες εταιρείες εξετάζουν περισσότερο τα Plug-in Hybrid. Τα Ηλεκτρικά Οχήματα με Μπαταρία (BEV) ανακόπτονται από τη σημαντική έλλειψη σημείων φόρτισης στην Ελλάδα, είτε σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό χώρο.
  • Υπάρχει σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης για τη Λειτουργική Μίσθωση: σχεδόν 1 στις 2 εταιρείες έχει την πρόθεση να εισάγει ή να αυξήσει τη χρήση της λειτουργικής μίσθωσης (operating leasing) στην επόμενη τριετία.
  • Οι ελληνικές εταιρείες είναι δεκτικές στην εφαρμογή λύσεων κινητικότητας και προλαβαίνουν το ευρωπαϊκό πρότυπο: σχεδόν 3 στις 4 εταιρείες έχουν ήδη εφαρμόσει τουλάχιστον μία λύση κινητικότητας.
  • Όσον αφορά τα συνδεδεμένα οχήματα, τα επαγγελματικά (έως 3,5τ) είναι περισσότερο εξοπλισμένα από τα επιβατικά και η χρήση τους είναι πιο διαδεδομένη στους κόλπους των μεγάλων εταιριών. Το κύριο κίνητρο για τη χρήση συνδεδεμένων οχημάτων εξακολουθεί να βασίζεται κυρίως στην ασφάλεια του οχήματος και στον εντοπισμό της θέσης του.

Δημοφιλή