Τέσσερις τάσεις της μόδας για την άνοιξη - καλοκαίρι 2022

Καθώς ο κόσμος βγαίνει από μια σειρά lockdown, πολλά έχουν αλλάξει. Ανάμεσά τους και η αντίληψή μας για την κατανάλωση.
Simone Rocha SS22
instagram
Simone Rocha SS22

Η παγκόσμια εταιρεία τάσεων Fashion Snoops φιλοξένησε μια διαδικτυακή εκδήλωση που περιγράφει τις βασικές τάσεις που πιστεύει ότι θα είναι στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού για την άνοιξη - καλοκαίρι του 2023. Μεγάλο μέρος της παρουσίασης επικεντρώθηκε στις καταναλωτικές τάσεις του περασμένου έτους, καθώς ο κόσμος πλέον βγαίνει από μια σειρά lockdown που έχουν επηρεάσει την αντίληψη μας απέναντι στην κατανάλωση. Η εταιρεία προσπάθησε να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μόδας μπορούν να πλοηγηθούν σε αυτές τις νέες τάσεις, παρουσιάζοντας τέσσερις νέες που πρέπει να παρακολουθούν την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2022.

«Ωμό»

Ως πρώτη και πιο κεντρική τάση το «ωμό» εστιάζει στην επαναφορά των απολύτως φυσικών συστατικών ενός προϊόντος, σε μια προσπάθεια για την καταπολέμηση της υπερκατανάλωσης. Αυτή η τάση βάζει τους δημιουργούς ξανά στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού, με ιδιαίτερη έμφαση στην ιδέα της παραγωγής.

Μεγάλο μέρος της ιδέας του «ωμού» βασίζεται στα υλικά, δηλαδή στην κατανόηση της προέλευσης ενός ενδύματος και στη εκτίμηση των υλικών που εμπλέκονται στην δημιουργία του. Η Fashion Snoops πρότεινε τη χρήση φυτικών υλικών για την παραγωγή ενδυμάτων, όπως το δέρμα κάκτου, καθώς και το βαμβάκι που καλλιεργείται με χρώμα και την άβαφη ύφανση, ως εναλλακτικές λύσεις σε προϊόντα μαζικής παραγωγής.

Η ιδέα για το «ωμό» αναπτύχθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για αυθεντικές εμπειρίες και την ανάγκη να «ξεκουραστούν». Το περασμένο έτος υπογράμμισε περαιτέρω τη σημασία μιας σημαντικής αλλαγής όσον αφορά το κλίμα, λαμβάνοντας υπόψη τη συνειδητή και ηθική κατανάλωση που προωθεί το «ουσιώδες» έναντι του «επιθυμητού».

Προτείνεται, επίσης, στις εταιρείες ενδυμάτων να υποστηρίζουν την εκπαίδευση των κοινοτήτων τους σχετικά με την ενημέρωση των αγοραστών σχετικά με τις έννοιες της αναγεννητικής γεωργίας, τις προγονικές ρίζες και άλλους σημαντικούς παράγοντες που προάγουν την ηθική κατανάλωση.

«Ανήκειν»

Όταν μιλούσαν για το αίσθημα του «Ανήκειν», τα μέλη του Fashion Snoops επικεντρώθηκαν στο παγκόσμιο αίσθημα της αμφισβήτησης όσον αφορά το που βρίσκεται αυτό που ονομάζουμε «σπίτι». Το περασμένο έτος έγιναν πολυάριθμα ταξίδια έξω από τη Γη, σε μια εποχή που τα διαστημικά ταξίδια γίνονται όλο και πιο συνηθισμένο φαινόμενο και η ταχεία ανάπτυξη του «μετασύμπαντος» αρχίζει να εισχωρεί στη ζωή μας.

Μεγάλο μέρος της τάσης βασίστηκε στην αλλαγή της αντίληψης ότι ένα αντικείμενο ότι μας «ανήκει». Αυτό ωθεί τις εταιρείες να προσφέρουν στους πελάτες μια ουσιαστική εμπειρία που οικοδομεί μια βαθιά σχέση με τους αγοραστές των αγαθών τους.

«Απελευθέρωση»

Στην ιδέα της «απελευθέρωσης» εμφανίστηκε μια τάση που είχε μεγάλη αντίθεση με τις προηγούμενες προτάσεις. Για αυτήν την ιδέα οι εταιρείες κλήθηκαν να προωθήσουν τα μηνύματα που φέρνουν χαρά και σπάνε τους περιορισμούς, επαναφέροντας την αίσθηση της γιορτής στην καθημερινή ζωή. Μεγάλο μέρος αυτής της αίσθησης της απελευθερωμένης δημιουργικότητας λαμβάνει υπόψη τις νέες απεριόριστες δυνατότητες του «μετασύμπαντος», ενθαρρύνοντας την χρήση της συνεργασίας με τα απεριόριστα πλαίσια που προσφέρει το ψηφιακό τοπίο.

Πολλά από τα απτά στοιχεία της «απελευθέρωσης» επικεντρώθηκαν γύρω από την ενεργοποίηση των αισθήσεων και την προσφορά μιας μη απολογητικής προσέγγισης στο σχεδιασμό. Τα χρώματα και τα υλικά πλαισιώνονται ως δυναμικά και αναζωογονητικά, σε υπέρ-ζωηρούς τόνους που έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους. Τα υφάσματα συνδυάζουν την κληρονομιά με τη σύγχρονη έκφραση, που παρουσιάζεται μέσω της χρήσης καινοτόμων μεθόδων.

Το κύριο στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψη όταν προσεγγίζουμε την «απελευθέρωση» είναι αυτό της «θεραπείας» των καταναλωτών μέσω μιας γιορτής ζωής, προσφέροντας μια εμπειρία που ξεπερνάει τα όρια της ταυτότητας, το μέγεθος ρούχου και το φύλο.

«Ανάπτυξη»

Για την τελική τάση, το Fashion Snoops έκανε μια ακόμα αναφορά στην εκτίμηση της φύσης, αυτή τη φορά αξιοποιώντας τις θεραπευτικές της ιδιότητες και την ικανότητά της να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι λαμβάνονται υπόψη οι φυσικοί κύκλοι και η διατήρηση της ζωής, καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να βλέπουν τα υπάρχοντά τους ως ζωντανά, δια βίου όντα. Η πρόκληση εδώ είναι να δώσουμε ένα επίπεδο αξίας στα υπάρχοντά μας.

Προσβλέποντας στην επίτευξη μιας προσωπικής ανάπτυξης, που συνοδεύεται από την ώθηση για απόκτηση νέων δεξιοτήτων και γνώσεων, οι εταιρείες πρέπει να παραμείνουν προσβάσιμες στην προσέγγισή τους στην εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της προσφοράς ενός κενού καμβά στον οποίο ένας καταναλωτής μπορεί να προβάλει τις δικές του πραγματικότητες.

Ακόμα τα φλοράλ βρίσκονται στο επίκεντρο της ιδέας της «ανάπτυξης», με τη δυνατότητα προβολής του στυλ με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους. Τα πάντα, από ανθισμένα στρώματα σε ογκώδεις σιλουέτες έως συμπιεσμένα λουλούδια, καθορίζουν την εικόνα της τάσης, με πρόσθετες προτάσεις από οργανικά υλικά που προέρχονται από τον φυσικό κόσμο.

Η «ανάπτυξη» ζητά από τις εταιρείες να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους προς την φύση, λαμβάνοντας μέτρα για την εφαρμογή βιώσιμης δράσης σε τοπικό επίπεδο. Οι μέθοδοι που προτείνουν περιλαμβάνουν την χλωροθεραπεία και άλλες οικολογικές λύσεις, αντλώντας για άλλη μια φορά έμπνευση από τη φύση.