Τραγωδία στα Τέμπη: Σε ποιους υπηρεσιακούς παράγοντες επεκτείνεται η Εισαγγελική έρευνα

Η ολοκλήρωση της απολογίας του σταθμάρχη σηματοδοτεί την έναρξη της έρευνας σε βάρος κι άλλων προσώπων.
STRINGER via Reuters

Υπηρεσιακοί παράγοντες που είχαν την ευθύνη τοποθέτησης του σταθμάρχη ως υπεύθυνου βάρδιας στο κρίσιμο πόστο της Λάρισας, δηλαδή ο επιθεωρητής του αλλά και άλλοι στην υπηρεσία ή στην ιεραρχία , είτε του ΟΣΕ είτε άλλων σημείων ευθύνης του σιδηροδρόμου, τίθενται πλέον στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης , μετά την ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας για τον σταθμάρχη της Λάρισας:

“Το δίκαιο είναι απλό: Όποιον βρίσκεις που μπορεί να έχει ποινική ευθύνη, συλλέγεις τα στοιχεία και εν συνεχεία προχωρείς κι άλλο για τον επόμενο κρίκο της αλυσίδας. Κι ανεβαίνεις κι άλλο. Όσο κι αν χρειαστεί”, περιγράφει στο dikastiko.gr πηγή με γνώση των ερευνών. Απάντηση που δεν αποκλείει από την έρευνα, προφανώς, τον εποπτεύοντα φορέα ΟΣΕ, καθώς κι άλλα πρόσωπα.

Είναι πλέον σαφές πως, ο εποπτεύων το σύνολο των ανακρίσεων, προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ζήτησε να στραφούν οι έρευνες στην αναζήτηση όλων των δεδομένων για το πώς ο άπειρος σταθμάρχης ήταν μόνος του επί 4 ημέρες στο πόστο της Λάρισας και μάλιστα, όταν κατά τη διάρκεια του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, η κίνηση των τρένων ήταν μεγάλη. Αλλά αυτό μόνο η κορυφή του παγόβουνου αφού προφανώς το κύριο μέρος των ερευνών ανοίγει τώρα.

Επιθεωρητής ΟΣΕ: Υπήρχαν τρεις σταθμάρχες στη μοιραία βάρδια

Ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, που χθες (5/3) τέθηκε σε αργία, ήρθε, σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη Παρασκευή στο δικαστικό Μέγαρο Λάρισας αυτοβούλως να καταθέσει στοιχεία και μεταξύ αυτών είναι ότι ο ίδιος είχε θέσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια.

Από πληροφορίες από εργαζομένους στον ΟΣΕ, είναι ότι στη βραδινή βάρδια , σε ένα σταθμό μεγάλο σαν της Λάρισας, είναι τρεις: Ο αρχαιότερος και δύο ακόμη.

Ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης, που απολογήθηκε την Κυριακή, είπε ότι ήταν μόνος του.

Εφέτης- ανακριτής και πραγματογνώμονες

Ήδη πάντως τα δεδομένα δείχνουν πως η έρευνα θα μεταφερθεί σε εφέτη ανακριτή, όπως άλλωστε ζήτησε ήδη η συντονιστική επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων. Πρακτικά αυτό σημαίνει δυο πράγματα:

  • Πως την έρευνα θα διενεργήσει ένας αυξημένης εμπειρίας δικαστικός λειτουργός
  • Ότι θα εξασφαλιστεί – ει δυνατόν – η ταχύτερη εκκαθάριση της υπόθεσης αφού θα ασχολείται μόνον με αυτή την υπόθεση.

Εξαιρετικά σημαντικό θεωρείται επίσης να οριστούν δικαστικοί πραγματογνώμονες που θα εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος και θα αναφέρουν τις εκτιμήσεις τους επιστημονικά και τεκμηριωμένα στη Δικαιοσύνη.

Νέος κύκλος

Εκεί θα ανοίξει κι ένας μεγαλύτερος ενδεχομένως κύκλος οπου θα κληθούν, πιθανότατα, στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέλη ρυθμιστικών αρχών, επιτροπών και διευθύνσεων, ανάδοχες εταιρείες, πρώην και νυν στελέχη του ΟΣΕ και άλλα πρόσωπα, με φόντο τη μη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στο μεγαλύτερο μήκος του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Στο κάδρο δεν αποκλείεται να μπουν ακόμα και αδικήματα όπως ενδεχόμενες πιθανότητες δωροδοκιών και χρηματισμών που θα μπορούσαν να σχετίζονται με τις καθυστερήσεις, κωλυσιεργίες και προσκόμματα στην παραλαβή και λειτουργία αυτών των σύγχρονων συστημάτων.

Άλλωστε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με την πρόσφατη παραγγελία του ζήτησε “… απόδοση των ευθυνών στους υπαίτιους, όποιοι και αν είναι, όπου και αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι και να εκπροσωπούν”.

Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι οι ευθύνες δεν θα περιοριστούν μόνο στον 59χρονο σταθμάρχη, σημειώνοντας: “Δεν πρέπει, να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη”.

Μάρτυρες

Τις επόμενες ημέρες, υπό την καθοδήγηση Εισαγγελέα, αναμένεται να κληθούν για να δώσουν εξηγήσεις στις αρχές, διαφορετικά πρόσωπα, σε μια προσπάθεια να σχηματιστεί μια σαφέστερη εικόνα για τις συνθήκες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.

Υπενθυμίζεται ότι σε πρώτη φάση οι αστυνομικοί της Τροχαίας Λάρισας, είχαν λάβει κατάθεση από τον σταθμάρχη που συνελήφθη, έναν ακόμα υπάλληλο βάρδιας του ΟΣΕ και έναν εκπρόσωπο της Hellenic Train.

Ο νέος κύκλος, δεν θα περιοριστεί μόνο σε άτομα που έχουν εμπλοκή στις ενέργειες που έγιναν κατά τις κρίσιμες ώρες πριν το δυστύχημα, αλλά θα αφορά και πρόσωπα που γνωρίζουν τις παθογένειες του κλάδου και είχαν προειδοποιήσει για επικίνδυνες αστοχίες.

Παράλληλα οι καταθέσεις ενδέχεται να επεκταθούν σε στελέχη που συνδέονται με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων τα τελευταία 20 χρόνια, ακόμα και σε πολιτικά πρόσωπα, με φόντο την απουσία ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.

Οι αρχές θα εξετάσουν υπογεγραμμένες συμβάσεις για αγορά και τοποθέτηση των τεχνικών βοηθημάτων, ενώ με τη συνδρομή πραγματογνώμονα θα προχωρήσουν σε αυτοψία σε όλο το μήκος του σιδηροδρόμου, σε μια προσπάθεια να διαπιστωθούν τυχών κρίσιμες παραλήψεις.

Πηγή: dikastiko.gr

Δημοφιλή