Unclaimed Baggage: Εταιρεία πουλά Rolex, διαμάντια έως και φίδια που χάθηκαν στο αεροδρόμιο

Μερικά από τα πιο συναρπαστικά αντικείμενα που βρέθηκαν σε χαμένες αποσκευές σε αεροδρόμια διατίθενται πλέον προς πώληση.
onurdongel via Getty Images

Ζωντανά φίδια, ένα ταριχευμένο κεφάλι κριαριού, μια κάρτα για το Halloween με την υπογραφή του Richard Nixon, ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια Louis Vuitton αξίας 12.000 δολαρίων, διαμαντένια δακτυλίδια και ρολόγια Rolex είναι μερικά από τα αντικείμενα που μετέφεραν οι ταξιδιώτες στις βαλίτσες τους αλλά δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους.

Είναι από εκείνες τις αποσκευές, που ξεχάστηκαν ή χάθηκαν ανάμεσα στις πτήσεις για μήνες και δεν έφτασαν ποτέ στους ιδιοκτήτες τους. Όμως μερικές από αυτές τις κλειστές βαλίτσες κρύβουν συχνά θησαυρούς. Αντικείμενα μεγάλης χρηματικής ή συναισθηματικής αξίας.

Το 2023, μερικά από τα πιο συναρπαστικά αντικείμενα που βρέθηκαν σε χαμένες αποσκευές σε αμερικανικά αεροδρόμια, εκτέθηκαν για πρώτη φορά από το Unclaimed Baggage, σε έκθεση με τίτλο «Μια ματιά στις χαμένες αποσκευές της Αμερικής».

«Ζούμε στον κόσμο των χαμένων πραγμάτων. Είναι σαν να έχουμε Χριστούγεννα κάθε μέρα» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Unclaimed Baggage, Bryan Owens μιλώντας στο CNBC Travel.

Πανάκριβοι θησαυροί

Η εταιρεία έχει μακροπρόθεσμα συμβόλαια για την αγορά αντικειμένων που παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στα αζήτητων αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχείων, τρένων και εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων.

Κάθε εβδομάδα δεκάδες χιλιάδες αντικείμενα φτάνουν στο μαγαζί τους στο Scottsboro της Αλαμπάμα, όπου εκτιμάται η αξία τους και είτε πωλούνται είτε δωρίζονται. Περίπου το ένα τρίτο πωλείται, ένα άλλο τρίτο δωρίζεται και τα υπόλοιπα ανακυκλώνονται.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1970 από τον πατέρα του Owen, τον Doyle Owens, ο οποίος άκουσε ότι μια τοπική εταιρεία λεωφορείων προσπαθούσε να απαλλαγεί από δεκάδες βαλίτσες που ξεχνούσαν στα τρένα οι επιβάτες.

Δανείστηκε τότε 300 δολάρια και τις αγόρασε όλες χωρίς να ξέρει το περιεχόμενό τους.

Σήμερα, το κατάστημα λιανικής της Unclaimed Baggage στο Scottsboro καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο και απασχολεί περισσότερα από 250 άτομα.

«Έχουμε ένα εκατομμύριο πελάτες το χρόνο από κάθε πολιτεία της Αμερικής και σε 40 χώρες που έρχονται στο μαγαζί για να αγοράσουν κάποια από τα αντικείμενα» αποκάλυψε ο Όουεν.

Τα αντικείμενα, πωλούνται με έκπτωση από 20-80%, ανάλογα με το είδος, με τα ρούχα να έχουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις, σε αντίθεση με τα ρολόγια Rolex που κρατούν την αξία τους ψηλά.

Τα κοσμήματα και τα ηλεκτρονικά είδη είναι από τα best seller, όπως ένα AirPods που πωλήθηκε για 54 δολάρια κι ένα lap top HP 15,6 ιντσών για 175 δολάρια.

Ανάμεσα στα πιο ακριβά αντικείμενα που βρέθηκαν φέτος, είναι ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι (που εκτιμάται στα 37.050 δολάρια), ένα ρολόι Cartier Panthère (26.500 δολάρια) και μια τσάντα Hermès Birkin 25 (23.500 δολάρια).

Μόνο το 2024, βρέθηκαν στις χαμένες αποσκευές 20 Rolex, βαλίτσες Louis Vuitton, ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια Balenciaga κι ένα σμαράγδι 40 καρατίων που βρέθηκε τυλιγμένο σε ένα κουρέλι, μέσα σε μια πολύ φτηνή τσάντα.

Κι αν τα βρούν;

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα eshop στο οποίο κάποιοι κατάφεραν να εντοπίσουν τα χαμένα τους αντικείμενα, να τα αγοράσουν ξανά και να τα χάσουν για δεύτερη φορά.

«Ένας άντρας από την Ατλάντα, αγόρασε ένα ζευγάρι γυναικείες μπότες για σκι όταν διαπίστωσε ότι ανήκαν στην σύντροφό του που τις είχε χάσει. Παρότι είχε αποζημιωθεί τις αγόρασε ξανά.

Οι αεροπορικές εταιρείες αποζημιώνουν τους κατόχους των χαμένων αποσκευών για τα απολεσθέντα αντικείμενα που περιέχουν Για το λόγο αυτό δεν μπορούν παρά να τα αγοράσουν ξανά εάν τα εντοπίσουν στο διαδίκτυο.

«Τα αντικείμενα αυτά φτάνουν σε εμάς μετά από 90 ημέρες, διάστημα στο οποίο μπορεί κανείς να τα αναζητήσει στα απολεσθέντα των αεροδρομίων. Το γεγονός ότι έχουν αποζημιωθεί από τις εταιρείες, καθιστά αδύνατο να τα διεκδικήσουν», υποστηρίζει ο Όουενς.

Σύμφωνα με στοιχεία της SITA’s Baggage IT Insights, σε κάθε 1.000 επιβάτες, αναλογούν 8 χαμένες βαλίτσες. Από αυτές, το 80% καθυστερεί αλλά τελικά φτάνει στους ιδιοκτήτες τους, το 13% έχει υποστεί ζημιά ή κλοπή και μόλις το 7% έχει χαθεί ή κλαπεί οριστικά.

Ο συνηθισμένος λόγος για τον οποίο χάνονται οι αποσκευές είναι η έλλειψη ταυτότητας πάνω ή μέσα στην βαλίτσα, με τις εταιρείες να συνιστούν συχνά στους ταξιδιώτες να κολλήσουν μια ετικέτα με τα στοιχεία τους ή να βάλουν μέσα στις βαλίτσες μια κάρτα τους και τον προορισμό τους.

Δημοφιλή