Για να βρούμε την ισορροπία σε εργασία και προσωπική ζωή

Πόσο συχνά νιώθουμε ότι η ζυγαριά γέρνει επικίνδυνα προς μία μόνο μεριά;
Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.
.
.

Όλοι μας έχουμε ζήσει στιγμές, μικρές ή μεγάλες, που νιώθουμε ότι επικεντρωνόμαστε κυρίως στην εργασία μας και παραμελούμε την προσωπική μας ζωή ή και το αντίθετο.

Είναι τελείως φυσιολογικό και μπορεί να συμβεί στον καθένα μας. Μέσα από σεμινάρια που παρακολουθούμε στο WomensLife μαθαίνουμε και μοιραζόμαστε μαζί σου κάποιες μικρές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν και εσένα στα θέματα της καθημερινότητας που αντιμετωπίζεις!

Πόσο συχνά νιώθεις και εσύ ότι η ζυγαριά γέρνει επικίνδυνα προς μία μόνο μεριά;

.
.

Η πανδημία έχει επηρεάσει τις ζωές όλων μας και χρειάζεται να αναπροσδιορίσουμε κάποια πράγματα για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας.

Για να μπορέσουμε να βρούμε την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής πρέπει αρχικά να αναγνωρίσουμε μερικά θετικά και αρνητικά στοιχεία της τωρινής κατάστασης.

Θετικά στοιχεία

  • Λιγότερος χρόνος μετακίνησης από και προς την εργασία.

  • Λιγότερος χρόνος για ψώνια, πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.ά.

  • Περισσότερη επαφή με τα μέλη της οικογένειας.

Ο χρόνος που κερδίζουμε από διάφορες δραστηριότητες που κάναμε πριν μπορεί να αξιοποιηθεί σε πιο δημιουργικά πράγματα.

Αρνητικά στοιχεία

  • Η φυσική άσκηση έχει μειωθεί σημαντικά και δεν γίνεται πια με αυτόματο τρόπο.

  • Οι συζητήσεις και οι επαφές με συναδέλφους στο γραφείο είναι δύσκολο να αντικατασταθούν με τις κλήσεις μέσω zoom.

  • Η δια ζώσης επαφή με φίλους έχει μειωθεί σημαντικά.

Μην αφήσεις την απομόνωση να κυριεύσει τη ζωή σου! Το ότι δεν μπορείς να δεις τους φίλους σου και να βγεις έξω μαζί τους, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να συνεχίσεις την επικοινωνία σου μαζί τους, έστω και μέσω άλλων τρόπων όπως κλήσεων, μηνυμάτων και βιντεοκλήσεων. Τα ίδια θέματα τα αντιμετωπίζουν όλοι, δεν είσαι μόνη σου σ’ όλο αυτό!

Προκλήσεις και ευκαιρίες

Όπως σε κάθε κατάσταση, έτσι και στην τωρινή φάση της πανδημίας μαζί με τις προκλήσεις εμφανίζονται και ευκαιρίες, αρκεί να είσαι σε θέση να τις αναγνωρίσεις και να τις αποδεχτείς. Δύο συχνές προκλήσεις που καλείσαι να αντιμετωπίσεις είναι:

  • οι ανάγκες των παιδιών και

  • οι ανάγκες του συντρόφου.

Μαγική συνταγή λύσης δεν υπάρχει, μπορείς όμως να προσπαθήσεις να εξισορροπήσεις τις εκάστοτε ανάγκες, ώστε να νιώθεις και εσύ καλά.

Δες την όλη κατάσταση σαν μια ευκαιρία αναπροσδιορισμού της σχέσης με τον σύντροφό σου καθώς και πέρασμα ποιοτικού χρόνου με τα παιδιά σου.

Αναδιοργάνωσε τον χρόνο και τις δραστηριότητές σου ανάλογα με τις τωρινές σου ανάγκες.

Δεν πειράζει αν τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά τώρα και δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις όλα όσα ήθελες.

Μπορείς να βρεις καινούργιες ισορροπίες στις σχέσεις, έχοντας έναν βαθμό ευελιξίας στις επιλογές σου.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν για να πετύχεις μια ισορροπία;

.
.

Οργάνωσε την ημέρα σου

  • Κάνε μία λίστα με τα πράγματα που έχεις να διεκπεραιώσεις για την εργασία, για το σπίτι καθώς και με τα παιδιά.

Επικεντρώσου στα πιο σημαντικά της ημέρας και βάζε μικρούς αλλά υλοποιήσιμους στόχους. Προσπάθησε να μην μπερδεύεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα και να δίνεις όλη σου την ενέργεια σε ένα πράγμα κάθε φορά.

  • Μοιράσου τις δουλειές με τους ενηλίκους του σπιτιού. Ακόμα και αν δεν υπάρχουν άλλοι ενήλικοι στο σπίτι παρά μόνο μικρά παιδιά, μπορείς να μάθεις και εκείνα να συνεισφέρουν στο βαθμό που μπορούν στις δουλειές του σπιτιού, όπως να βάζουν τα πιάτα του φαγητού στο νεροχύτη, να μαζεύουν τα ρούχα και τα παιχνίδια τους και άλλα παρόμοια. Δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα μόνη σου!

  • Δημιούργησε ζώνες δραστηριοτήτων μέσα στο σπίτι σου, όπως: ζώνη ησυχίας, ζώνη δραστηριοτήτων, ζώνη εργασίας και ζώνη διασκέδασης.

Είναι σημαντικό να αλλάζεις δωμάτια ανάλογα με τη δραστηριότητα που θέλεις να κάνεις, καθώς και το να διαχωρίσεις τον χώρο της κρεβατοκάμαρας από τη δουλειά.

Μην κάθεσαι στο κρεββάτι με τον υπολογιστή σου για να εργαστείς, προτίμησε καλύτερα ένα άλλο δωμάτιο και είναι καλύτερα να κάθεσαι σ’ ένα γραφείο.

Επίσης, είναι καλό να βγαίνεις και έξω από το σπίτι, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για να αλλάζεις παραστάσεις.

Ανακάλυψε τα πλεονεκτήματα της βαρεμάρας

  • Τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες έχουν εκτεθεί σε πάρα πολλά ερεθίσματα. Είναι καλή ευκαιρία να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο, διαφορετικό και να βρεις νέα ενδιαφέροντα.

  • Κατά την πανδημία μπορεί να βρεις τον χρόνο και τη διάθεση να ξαναρχίσεις μια παλιότερη ασχολία, όπως το διάβασμα, η ζωγραφική, τα παζλ, το γράψιμο, η δημιουργία παιχνιδιών κ.ά.

Συμπερασματικά, το πιο βασικό είναι να μην αγχώνεσαι, να βάλεις προτεραιότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας και να διαχωρίσεις τον προσωπικό σου από τον εργασιακό σου χρόνο. Και κάπως έτσι θα έρθει η επιθυμητή ισορροπία!

Πρώτη δημοσίευση στο www.womenslife.gr