Γιατί δεν πρέπει να πίνουμε καφέ πριν από το πρωινό αν είχαμε μια κακή νύχτα

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα μιας ενδιαφέρουσας έρευνας σε σχέση με το τάιμινγκ της κατανάλωσης καφέ μετά από αϋπνία.
Drop of coffee
Drop of coffee

Αν είμαστε μεταξύ εκείνων που βασίζονται στον καφέ για να έχουν ενέργεια το πρωί, η πρώτη μας κίνηση μετά από έναν κακό ύπνο το βράδυ θα είναι να εξασφαλίσουμε μια κούπα με δυνατό καφέ. Εχουμε σκεφτεί, όμως, αν αυτή μας η κίνηση θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες για το υπόλοιπο της ημέρας;

Η κατανάλωση καφέ πριν από την λήψη του πρωινού μετά από έναν άσχημο ύπνο μπορεί να διαταράξει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε την 1η Ιουνίου στο British Journal of Nutrition και δημοσιοποιήθηκε την εβδομάδα που τελειώνει με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Καφέ την 1η Οκτωβρίου.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ εξέτασαν δείγματα αίματος από 29 ενήλικες σε τρία πειράματα διανυκτέρευσης για να συγκρίνουν τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα τους το πρωί αφού έκαναν καλό ή κακό ύπνο σε συνδυασμό με διάφορα σενάρια πρωινού.

Σε ένα πείραμα, οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν ένα ζαχαρούχο ποτό με αρκετή γλυκόζη και θερμίδες που θα μπορούσε να προσομοιώσει σε ένα τυπικό πρωινό έχοντας κάνει έναν καλό ύπνο την νύχτα που προηγήθηκε.

Στα άλλα δύο πειράματα οι συμμετέχοντες είχαν να περάσουν μια νύχτα διαταραγμένου ύπνου (ξυπνώντας κάθε ώρα) και να πιουν ζαχαρούχο ποτό το πρωί και μια νύχτα επίσης με διαταραγμένο ύπνο και να δοκιμάσουν ένα δυνατό φλιτζάνι μαύρο καφέ το πρωί, 30 λεπτά πριν από το ζαχαρούχο ποτό. Κάθε συμμετέχων βίωσε και τα τρία σενάρια με τυχαία σειρά.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ενός ισχυρού φλιτζανιού καφέ, που περιέχει περίπου 300 mg καφεΐνης, αύξησε το σάκχαρο στο αίμα των συμμετεχόντων κατά 50% όταν αργότερα έτρωγαν πρωινό.

«Με απλά λόγια, ο έλεγχος του σακχάρου στο αίμα μας επηρεάζεται όταν το πρώτο πράγμα που έρχεται σε επαφή το σώμα μας είναι ο καφές ειδικά μετά από μια νύχτα διαταραγμένου ύπνου», δήλωσε ο Τζέιμς Μπετς, ο οποίος επιβλέπει την μελέτη και είναι συν-διευθυντής του Κέντρου Διατροφής, Άσκησης και Μεταβολισμού στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ. «Θα μπορούσαμε να το βελτιώσουμε τρώγοντας πρώτα και έπειτα πίνοντας καφέ αργότερα εάν αισθανόμαστε ότι εξακολουθούμε να το χρειαζόμαστε. Γνωρίζοντας αυτό μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία για όλους μας».

Ωστόσο, ας μην χάνουμε τον ύπνο μας ανησυχώντας για την επίδραση του καφέ στο σώμα μας. Ο καφές γενικά θεωρείται ασφαλής για κατανάλωση (έως και πέντε φλιτζάνια την ημέρα) και θα μπορούσε να έχει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η μείωση του κινδύνου ορισμένων ασθενειών, σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα.

Λίγα καλά νέα: η μελέτη διαπίστωσε ότι μόνο μια νύχτα κακού ύπνου δεν φαίνεται να έχει αρνητικές παρενέργειες στον μεταβολισμό όταν οι συμμετέχοντες έτρωγαν πρωινό.

Προηγούμενη έρευνα διαπίστωσε ότι η απώλεια ύπνου σε μεγάλο βαθμό ή συστηματικά μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα σε σχέση με τον μεταβολισμόμ, οπότε είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε ότι οι συμμετέχοντες φάνηκαν να ανακάμπτουν από μία και μόνο βραδιά (κακού ύπνου).

«Υπάρχουν πολλά περισσότερα που πρέπει να μάθουμε για τις επιδράσεις του ύπνου στον μεταβολισμό μας, όπως πόση διαταραχή του ύπνου μπορεί να προκαλέσει διαταραχή στον μεταβολισμό μας και ποιες είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτού, καθώς και πώς η άσκηση, για παράδειγμα, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων από αυτά », είπε ο Χάρι Σμιθ, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης.

ΠΗΓΗ: Insider