LIFE
04/03/2015 13:05 EET | Updated 11/10/2016 11:08 EEST

Qrator: Μια ολοκαίνουργια παγκόσμια πλατφόρμα για δημιουργούς κάθε είδους.

Qrator

Μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που απευθύνεται σε δημιουργούς από διάφορους τομείς (από τέχνη, μόδα και φωτογραφία μέχρι μαγειρική) απ’ όλο τον κόσμο, έχει ήδη ξεκινήσει και θα γίνει προσβάσιμη στο ευρύ κοινό από τον Απρίλιο. Τo Qrator (το όνομα προέρχεται από το αγγλικό curation, με το «μικρό παιχνίδισμα που προσφέρει το γράμμα q» όπως μας είπαν χαρακτηριστικά οι ιδρυτές του) φιλοδοξεί να συνδέσει ανθρώπους που ασχολούνται με δημιουργικά επαγγέλματα αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα τους αλλά και τις επαγγελματικές τους ευκαιρίες. Μιλήσαμε με τον ιδρυτή και CEO της εταιρίας Νικόλα Ιωαννίδη για να μας εξηγήσει τι ακριβώς είναι το qrator και πως λειτουργεί.

maria papathanasiou

O Nικόλας Ιωαννίδης

Πριν αποφασίσετε να λανσάρετε το Qrator σε αυτή τη μορφή είχατε ξεκινήσει από μια διαφορετική αφετηρία, ένα app «συλλογής εμπειριών». Πώς αλλάξατε γραμμή πλεύσης και αποφασίσατε να στραφείτε προς μια τελείως διαφορετική ιδέα;

Τα δεδομένα στα κοινωνικά και επαγγελματικά δίκτυα αλλάζουν διαρκώς και εγώ είμαι ένθερμος οπαδός του να οδηγείς τις εξελίξεις και όχι να τις ακολουθείς. Με αυτό το σκεπτικό, κάναμε μία ενδελεχή έρευνα και καταλήξαμε στο ότι αν και αυτή τη στιγμή κυριαρχούν τα μαζικά κοινωνικά – επαγγελματικά δίκτυα (όπως τα facebook, twitter, LinkedIn, κλπ), αυτά δεν παρέχουν εξειδίκευση, ενώ και ο βαθμός αλληλεπίδρασης των χρηστών τους είναι περιορισμένος.

Από την άλλη πλευρά, οι δημιουργικοί άνθρωποι, είτε είναι επαγγελματίες, είτε όχι, έχουν ανάγκη να χτίσουν το brand τους, αλλά στερούνται των εργαλείων που προσθέτουν αξία στο περιεχόμενό τους. Επιπλέον, χρειάζονται μία προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους πλατφόρμα, η οποία να συνδυάζει το συναφές με αυτούς περιεχόμενο με τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης των χρηστών μεταξύ τους. Εκεί ακριβώς τοποθετούμαστε εμείς, αφενός εκμεταλλευόμενοι τα καλύτερα χαρακτηριστικά των υπαρχόντων δικτύων, αφετέρου χτίζοντας μία κοινότητα εξαιρετικού δημιουργικού ενδιαφέροντος.

Τι ακριβώς φιλοδοξείτε να πέτυχετε μέσω από το Qrator; Τι κατηγορίες δημιουργών φιλοδοξείτε να προσελκύσετε;

Πρόκειται για μία παγκόσμια, δωρεάν ηλεκτρονική πλατφόρμα που αποσκοπεί στο να συνδέσει τους δημιουργικούς επαγγελματίες -από τη Μόδα, την Ομορφιά, την Τέχνη, τη Φωτογραφία, το Design, τη Μαγειρική κ.ά.- με επιχειρηματικές ευκαιρίες, αλλά και ανθρώπους που μοιράζονται ίδια κουλτούρα και ενδιαφέροντα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «εργαλείο» με το οποίο οι άνθρωποι διαφόρων δημιουργικών επαγγελμάτων μπορούν να προβάλλουν την πραγματική ταυτότητα και τη φιλοσοφία τους, ενισχύοντας κατά συνέπεια τις πωλήσεις των αγαθών και υπηρεσιών τους. Δική μας φιλοδοξία είναι να συγκεντρώσουμε αυτό το κοινό στο Qrator, μετασχηματίζοντάς σε μία ζωντανή και ουσιαστική κοινότητα ίσων.

qrator

screenshot από την πλατφόρμα του Qrator

Πως ακριβώς θα κατασκευάζει ο κάθε δημιουργός το online portfolio του; Πόσο λεπτομερές θα είναι; Θα μπορεί να το ανανεώνει;

Η διαδικασία δημιουργίας ενός προφίλ δεν διαρκεί περισσότερα από 2-3 λεπτά και αφορά σε κινήσεις που έχουμε συνηθίσει και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. ανέβασμα φωτογραφίας προφίλ, cover photo, κλπ). Οι ομοιότητες όμως με τα υπόλοιπα κοινωνικά ή επαγγελματικά δίκτυα σταματούν εκεί, αφού αποκλειστικά στο Qrator, οι δημιουργοί μπορούν να δημοσιεύουν και την «κουλτούρα» τους, εκτός από τη δουλειά τους. Με αυτόν τον τρόπο, η κοινότητα μπορεί να σχηματίζει μία πλήρη εικόνα για το brand DNA τους. Άλλωστε, όπως έχει δηλώσει και ο διάσημος marketeer Simon Sinek, «People don't buy what you do; they buy why you do it».

Επιπλέον, αναφορικά με τη δημιουργία περιεχομένου, ο χρήστης μπορεί να ανεβάσει ένα post συνδυάζοντας πολλαπλές πηγές (Instagram, YouTube, Tumblr, Vimeo, Hard Drive, Web μεταξύ άλλων), εξασφαλίζοντας έτσι ένα περιεχόμενο μεστό και διαδραστικό.

qrator

Screenshot από την πλατφόρμα του Qrator

Τι δυνατότητα επικοινωνίας θα έχει κανείς με τους δημιουργούς;

Ο κόσμος θα μπορεί να αλληλοεπιδρά με τους δημιουργούς μέσω comments και likes, ενώ υπάρχει και το re-qrate μέσω του οποίου η δουλειά ενός δημιουργικού επαγγελματία μπορεί να δημοσιευτεί ως η κουλτούρα ενός χρήστη. Επίσης, υπάρχει follow, αλλά και connection με τη βασική διαφορά τους να αφορά στο ότι οι connected χρήστες μπορούν να κάνουν και live chat μεταξύ τους.

Πώς διαλέξατε αυτούς που προσκαλέσατε στην πρώτη φάση της πλατφόρμας του qrator;

Είμαστε πολύ περήφανοι για τη διαδικασία δημιουργίας της αρχικής μας κοινότητας. Αν και θα μπορούσαμε να επιλέξουμε τον εύκολο δρόμο, τρέχοντας στοχευμένες PPC campaigns, εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε εκτενή έρευνα σε όλο τον κόσμο επιλέγοντας κάθε δημιουργικό επαγγελματία μέσα από μία πολύ αυστηρή διαδικασία πολλαπλών κριτηρίων (ποιότητα περιεχομένου, παρουσία σε άλλα δίκτυα, digital footprint, χώρας δραστηριοποίησης, industry, κλπ). Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίσαμε την κορυφαία ποιότητα της αρχικής μας κοινότητας, ή seed community όπως συνήθως αναφέρεται.

Ξεκινάτε από την Ελλάδα. Που αλλού φιλοδοξείτε να λανσάρετε το Qrator και με ποιο τρόπο;

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, το Qrator είναι μία παγκόσμια πλατφόρμα και ήδη το seed community μας απαρτίζεται από δημιουργικούς επαγγελματίες δεκάδων χωρών. Σχετικά με το λανσάρισμα, ξεκινάει από την Ελλάδα και θα ακολουθήσει το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Βερολίνο και το Σύδνεϋ, κατόπιν η Νέα Υόρκη, η Βαρκελώνη, το Λονδίνο, το Σαο Πάολο, το Άμστερνταμ, το Τόκυο, το Παρίσι και το Μιλάνο. Σε όλες αυτές τις πόλεις θα τοποθετηθούν επιμέρους Community Curators, οι οποίοι καλούνται να συντονίσουν την προβολή των δημιουργών μέσα από όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά και παραδοσιακά κανάλια. Σε μια αγορά 3,5 εκατομμυρίων ανερχόμενων δημιουργών, και 320 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν πάθος με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, εκτιμάται ότι μέχρι τα μέσα Ιουλίου το Qrator θα έχει φτάσει περί τους 1500 δημιουργούς και θα αριθμεί 150.000 ενδιαφερόμενα μέλη και ομοϊδεάτες.