Οι αντιδράσεις για τον «αθώο» Αμβρόσιο: «Το φτύστε τους είναι το λιγότερο. Αν είχα όπλο και μπορούσα από το νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε»

Οι αντιδράσεις για τον «αθώο» Αμβρόσιο: «Το φτύστε τους είναι το λιγότερο. Αν είχα όπλο και μπορούσα από το νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε»
|
Open Image Modal
Eurokinissi/HuffPost

«Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Μην τους εμπιστεύεσθε! Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! Δεν μπορούν κάποιοι ξεφτιλισμένοι να υπερασπίζονται δημοσίως τα πάθη της ψυχής τους! (…) Ψυχικά και πνευματικά πάσχουν! Είναι άτομα με διανοητική διαταραχή! Δυστυχώς αυτοί είναι τρις-χειρότεροι και πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους,  που ζουν στα τρελλοκομεία!».

Τα παραπάνω έγραψε τον Δεκέμβριο 2015 ο μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιος στο προσωπικό του ιστολόγιο. Τίτλος του άρθρου: «ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! - Ας μιλήσουμε έξω απ τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ!». 

Τον Μάρτιο 2018 για πρώτη φορά μητροπολίτης θα καθόταν στο εδώλιο με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κατηγορείτο για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους μετά από μήνυση 8 εκπροσώπων της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ. Ωστόσο, αθωώθηκε. Μοιάζει αδιανόητο ειδικά όταν στην απολογία του λέει μεταξύ άλλων: 

«Το φτύστε τους είναι το λιγότερο. Αν είχα όπλο και μπορούσα από το νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε».

 

Το Twitter πήρε φωτιά. Όχι όμως και ο δημόσιος διάλογος. 

Κατηγορηματικός υπήρξε ο μάρτυρας της πολιτικής αγωγής και συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος, υπογραμμίζει η ΕφΣυν ότι το επίμαχο άρθρο του Αμβρόσιου, παραβιάζει τον αντιρατσιστικό νόμο, καθώς υποκινεί σε μίσος και συνιστά προτροπή σε βία. «Το λεξιλόγιο αυτό είναι λεξιλόγιο Χίτλερ, το συναντάμε στα καθεστώτα αγιατολάχ» είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε δε, αναφέρει το δημοσίευμα, πως το συγκεκριμένο κείμενο πρέπει να το βλέπει κανείς ως όλον και όχι να απομονώνει επιμέρους φράσεις. 

«Είναι προφανώς σεβαστή η απόφαση του δικαστηρίου, αλλά κατά την κρίση μας είναι νομικά εσφαλμένη και οπωσδήποτε αντίθετη στην νομολογία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου για τα δικαιώματα του ανθρώπου, σχετικά με αυτά τα ζητήματα», ανέφερε η συνήγορος πολιτικής αγωγής, Κλειώ Παπαπαντολέων. 

Από την πλευρά του, ο συνήγορος υπεράσπισης του Αμβρόσιου, Γιώργος Μπέσκος είπε πως «η υπερασπιστική γραμμή ήταν ότι όσα έγραψε ο μητροπολίτης, ήταν αξιολογικές κρίσεις, σύμφωνα με τους κανόνες της εκκλησίας, που είναι κατά της ομοφυλοφιλίας και οι αναφορές που έκανε στρέφονταν κατά των πολιτικών».

Σε ανακοίνωση τους 7 ΛΟΑΤΚΙ οργανώσεις αναφέρουν «με οργή»  τα εξής: 

«Φαίνεται ότι το περιβόητο χριστιανικό  «Αγαπάτε αλλήλους» έχει λησμονηθεί προ πολλού. (...) Κάτι παραπάνω από μισανθρωπιά αποκαλύπτουν αυτές οι δολοφονικές απειλές (είτε αναφέρονται σε πολιτικά πρόσωπα, όπως υποστήριξε ο κατηγορούμενος, είτε γενικευμένα στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα), αποδεικνύοντας την ιδιαίτερα νοσηρή, υποκριτική (τοις πάσι ωστόσο γνωστή) πλευρά των εκκλησιαστικών κύκλων.

»Ακόμα πιο ανησυχητική βέβαια κρίνουμε την αντιμετώπιση της έδρας. Η αίθουσα υπήρξε κατάμεστη από ρασοφόρους και πιστούς ενώ ελάχιστοι κατάφεραν να είναι παρόντες από τη κατηγορούσα μεριά, παρά τη ζωηρή προσέλευση (μεταξύ άλλων, και μελών των οργανώσεών μας από την Αθήνα). Παράλληλα, στα κακοποιητικά, απειλητικά λεγόμενα του μητροπολίτη και των συνηγόρων του (π.χ. παραλληλισμός της ομοφυλοφιλίας με την κτηνοβασία) ενώπιον της έδρας, δεν υπήρξε κανένας αντίλογος. Ο περιβόητος αντιρατσιστικός (όπως και οποιοσδήποτε) νόμος με τις όποιες αδυναμίες του, βρίσκεται στο σώμα έννομη τάξη της χώρας μας προκειμένου να εφαρμοστεί από τη δικαστική εξουσία. Η απροθυμία της έδρας να εφαρμόσει αυτή τη νομοθετική πηγή προστασίας ευάλωτων ομάδων και μάλιστα έναντι της πανίσχυρης Εκκλησίας εν προκειμένω, μόνο φόβο και οργή πυροδοτεί  αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά τις άρρηκτες σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας και την αντίστοιχη μεροληψία των δικαστικών αρχών«. 

»Θα θέλαμε ακόμα να επαινέσουμε το θάρρος των 9 gay ανδρών που
κατέθεσαν την μήνυση πριν τρία χρόνια αλλά και την τεράστια αντοχή που έδειξαν στις απαράδεκτες ερωτήσεις που δέχτηκαν ως μάρτυρες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τέθηκαν ερωτήσεις από την υπεράσπιση όπως «Αν σας πω δεσποινίς μου θα θιχτείτε;» ή «Αισθάνεστε φυσιολογικός;»»

Από τα πολιτικά κόμματα όμως μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη αντέδρασαν. Η Εκκλησία δεν έχει πάρει θέση σχετικά. 

ΣΥΡΙΖΑ: Ασυλία Αμβρόσιου από τη Δικαιοσύνη

«Η αθώωση του μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιου από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου, επιβεβαιώνει ότι η πολιτική των διακρίσεων καλά κρατεί στο χώρο της Δικαιοσύνης», τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. 

Κι αυτό, όπως αναφέρει, «γιατί δεν ήταν μόνο ότι αθωώθηκε για χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησε ενάντια στους ομοφυλόφιλους, που αποτελούν προκλητική παραβίαση των διατάξεων του αντιρατσιστικού νόμου για δημόσια υποκίνηση σε βία ή μίσος, αλλά και το γεγονός ότι το Δικαστήριο ανέχθηκε να επαναληφθεί ενώπιόν του κήρυγμα μίσους και να μη σταθμίσει καν την ομολογία του Μητροπολίτη ότι θα ήθελε να χρησιμοποιήσει όχι μόνο λεκτική, αλλά και σωματική βία».

«Κανένας απλός πολίτης δεν θα απολάμβανε τέτοιας ασυλίας από τη δικαιοσύνη», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται πως, όταν οι προκαταλήψεις και το μίσος ντύνονται με θρησκευτικό μανδύα, το μίγμα γίνεται  τόσο εκρηκτικό, ώστε η  δικαιοσύνη να μην μπορεί να ορθώσει το ανάστημά της».

Σβίγκου κατά ΝΔ για την «αφωνία» της 

Ανοχή στη μισαλλοδοξία και την ομοφοβία προς άγραν ψήφων, που δεν συμβαδίζει ούτε με τον φιλελευθερισμό ούτε με τις «ευρωπαϊκές αξίες», καταλογίζει η Ράνια Σβίγκου στη ΝΔ, με αφορμή την «αφωνία» της 

 Δημοκρατική Συμπαράταξη: Ο αγώνας συνεχίζεται


«Η αθώωση του μητροπολίτη μόνο προβληματισμό μπορεί να προκαλέσει. Ειδικά όταν ο “αθώος” συνεχίζει να διασπείρει το ομοφοβικό του μίσος εντός της δικαστικής αίθουσας», σημειώνει η Δημοκρατική Συμπαράταξη και προσθέτει:
«Χθες χάθηκε μια μάχη για τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα μας. Ο αγώνας όμως συνεχίζεται...»

Οι περισσότερες αντιδράσεις ήρθαν μέσω social media και συγκεκριμένα μέσω Twitter: