«Αποκαλυπτήρια» της τελικής μορφής του Σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης

Πραγματοποιήθηκε και επιθεώρηση έργων σε βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά, από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Σε συνέχεια προηγούμενης αναφοράς μας στην επίσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να διαπιστώσει την πρόοδο των εργασιών του μετρό και αφού ενημερώθηκε στα γραφεία της Αττικό Μετρό, επιθεώρησε τόσο τη βασική γραμμή, όσο και την επέκταση προς Καλαμαριά.

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Την επιθεώρηση πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, συνοδευόμενοι από τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο και Νίκο Κουρέτα.

Ευρισκόμενοι στο Σταθμό Βενιζέλου, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες αποκάλυψης των αρχαιοτήτων που είχαν καλυφθεί παλαιότερα με άμμο προκειμένου να προστατευθούν από τυχόν φθορές, στο πλαίσιο των κατασκευαστικών έργων, διαπίστωσαν τη σημαντική πρόοδο των έργων. Ξεκινώντας από τη Δυτική πλευρά του Σταθμού, κατέβηκαν στο χώρο όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες απομάκρυνσης της άμμου, ενώ η περιήγηση συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε όλη την έκταση του μελλοντικού επιπέδου αρχαιοτήτων του σταθμού.

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο Σταθμό Βενιζέλου, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είδε για πρώτη φορά σε βίντεο την τελική μορφή του σταθμού όταν αυτός θα αποδοθεί στο κοινό, αποκαλύπτοντας τον τρόπο που οι αρχαιότητες θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του σταθμού και θα αναδεικνύονται εντός αυτού.

Στη συνέχεια, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και συγκεκριμένα το τμήμα της Διασταύρωσης Νομαρχίας. Αφού κατέβηκαν εντός των σηράγγων που έχουν ήδη κατασκευαστεί σε βάθος 20 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους, ενημερώθηκαν για την εξέλιξη της πορείας των εργασιών της Σιδηροδρομικής Επιδομής. Στο σημείο αυτό, παρακολούθησαν μάλιστα «ζωντανά» τις εργασίες αλουμινοθερμικής συγκόλλησης των σιδηροτροχιών που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας

Ένα ακόμη στοιχείο που προέκυψε σήμερα, ήταν η αποκάλυψη της Αττικό Μετρό ΑΕ, ότι ο Φορέας Λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης θα προκύψει από διαγωνιστική διαδικασία, κατά τα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών συστημάτων μετρό χωρίς οδηγούς (αυτοματοποιημένες γραμμές).

Δηλώσεις Κώστα Καραμανλή

Αναφερόμενος στα όσα είδε ο υπουργός, επισήμανε ότι «η απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων έχει γίνει και στον επόμενο Σταθμό, της Αγίας Σοφίας, που απέχει μόλις 400 μέτρα από το Σταθμό Βενιζέλου», τονίζοντας ότι με αυτή τη μέθοδο προστατεύονται τα αρχαία.

«Τέλος λοιπόν στους μύθους! Θέλουμε και αρχαία. Θέλουμε και μετρό. Και χρησιμοποιούμε πρακτικές και λύσεις, οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί και στο Μετρό στην Αθήνα και σε άλλα πολύ σημαντικά Μετρό στην Ευρώπη. Να αφήσουμε αυτή τη διχόνοια, που υπήρχε σε αυτή την πόλη πίσω μας, να κοιτάξουμε μπροστά,» τόνισε.

Μάλιστα, εξέφρασε την ελπίδα ότι τυχόν σχετικές διαδικασίες θα είναι γρήγορες και πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ η κατασκευή του σταθμού θα διαρκέσει 18 μήνες.

Δημοφιλή