Δεκαοκτώ τρόποι για να νιώθουμε και να φαινόμαστε νεότεροι

Γιατί όπως λένε όλοι κρύβουμε ένα παιδί μέσα μας
Happy mature couple having fun, practicing yoga together at home, laughing grey haired man and woman sitting in lotus pose on floor in living room, breathing, relaxing, healthy lifestyle concept
Happy mature couple having fun, practicing yoga together at home, laughing grey haired man and woman sitting in lotus pose on floor in living room, breathing, relaxing, healthy lifestyle concept

Σε κανέναν δεν αρέσει να μεγαλώνει. Όλοι μας θέλουμε κατά βάθος να μείνουμε παιδιά. Είτε στην ψυχή είτε στην εμφάνιση όλοι προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, στις ξέγνοιαστες εποχές της παιδικής και εφηβικής μας ηλικίας.

Προσπαθούμε να τρώμε υγιεινά, να γυμναζόμαστε και να πίνουμε πολύ νερό. Όμως, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να νιώσουμε νεότεροι.

Συγκεντρώσαμε 18 απλούς τρόπους που μπορούμε να κάνουμε καθημερινά για να νιώσουμε καλύτερα και πιο νέοι.

Να βγούμε έξω στην φύση και να περπατήσουμε

Μια βόλτα στην φύση πάντα μας ηρεμεί. Είτε πάμε για περπάτημα είτε για λίγο τρέξιμο θα νιώσουμε αμέσως πιο παραγωγικοί και θα απελευθερωθούν οι ενδορφίνες μας που μας ηρεμούν και γεννούν αισθήματα ευδαιμονίας βελτιώνοντας τη διάθεση μας. Η αερόβια γυμναστική βοηθάει και στην αύξηση του μεταβολισμού των μεγαλύτερων σε ηλικία ανθρώπων και στην υγιή διαχείριση του σωματικού μας βάρους. Σίγουρα με την καθημερινή γυμναστική θα γίνουμε πιο δυνατοί και θα μειώσουμε την πιθανότητα να εμφανίσουμε μυϊκές αδυναμίες.

Να χαμογελάμε πιο συχνά

Το ξέρατε ότι αν χαμογελάμε φαινόμαστε νεότεροι;

Μια μελέτη του 2016 έδειξε ότι οι συμμετέχοντες - που ήταν φοιτητές κολλεγίου - υπέθεταν ότι τα αγόρια που συμμετείχαν ήταν πιο μεγάλα σε ηλικία όταν οι εκφράσεις που έπαιρναν στο πρόσωπο τους ήταν στενάχωρες σε σχέση με τις ουδέτερες εκφράσεις τους. Αντίθετα, όταν χαμογελούσαν και ήταν χαρούμενοι τους θεωρούσαν νεότερους.

Το χαμόγελο είναι το φάρμακο της ψυχής. Μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα άρα και πιο νέοι στην ψυχή. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το χαμόγελο ανεβάζει την διάθεση μας, μειώνει το άγχος, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνει την αρτηριακή πίεση και μεγαλώνει την διάρκεια ζωής μας.

Να υιοθετήσουμε ένα νέο κατοικίδιο

Έρευνες έχουν δείξει ότι η υιοθέτηση ενός κατοικίδιου κάνει τους ανθρώπους χαρούμενους. Μεταξύ της βόλτας στο πάρκο, τις αγκαλίτσες και τα χάδια και τα παιχνίδια με τον νέο μας φίλο αποκτά νέο νόημα η ζωή μας. Αυτό το νέο ξεκίνημα και η ανατροφή ενός κατοικίδιου μας γυρνάει πίσω στα χρόνια και νιώθουμε πάλι νέοι.

Να ξεκινήσουμε μαθήματα στο διαδίκτυο

Όταν μαθαίνουμε συνεχώς καινούρια πράγματα και δεξιότητες εξασκούμε το μυαλό μας και βελτιώνουμε την αυτοπεποίθηση μας. Κάθε φορά που έχουμε ολοκληρώσει κάποιο μάθημα και κάποια δεξιότητα νιώθουμε μια ολοκλήρωση, το αίσθημα της επιτυχίας. Τώρα είναι η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μαθήματα στο διαδίκτυο που έχουμε ελεύθερο χρόνο. Υπάρχουν πάρα πολλά μαθήματα που καλύπτουν πολλές θεματικές. Είτε θέλουμε να μάθουμε μια νέα γλώσσα είτε γλυπτική θα τα βρούμε όλα στο διαδίκτυο.

Να ακούσουμε την μουσική που ακούγαμε μικροί…

Την επόμενη φορά που θα θέλουμε να νιώσουμε πιο νέοι και να ηρεμήσουμε μπορούμε να ακούσουμε τα τραγούδια που χορεύαμε και τραγουδούσαμε μικροί. Αυτή η νοσταλγία μας ταξιδεύει πίσω στην παιδική μας ηλικία.

Σύμφωνα με πολλές μελέτες, η μουσική είναι ο πιο σημαντικός και ο πιο ισχυρός παράγοντας για την επαναφορά της μνήμης. Το περιοδικό «Psychology Today» παρουσίασε μια έρευνα των Αυστραλών ερευνητών Άμε Μπαρντ και Σεβερίν Σάμσον από το Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ στην Αυστραλία, οι οποίοι χρησιμοποίησαν γνωστά τραγούδια και μουσική για να βοηθήσουν ασθενείς με σοβαρές κακώσεις του εγκεφάλου να ανακαλέσουν προσωπικές αναμνήσεις.

Άλλες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η μουσική ενεργοποιεί περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με αυτοβιογραφικές αναμνήσεις και συναισθήματα.

ή να δούμε ξανά μια από τις αγαπημένες μας ταινίες ή σειρές

Την ίδια επιρροή με την μουσική έχουν και οι παλιές ταινίες και σειρές που βλέπαμε μικροί. Βλέποντας ξανά τις αγαπημένες μας ταινίες ή σειρές ανακαλούμε τις εποχές που τις είδαμε πρώτη φορά, πως ταυτιζόμασταν και συμπονούσαμε τους πρωταγωνιστές και πώς μετά το συζητάγαμε με τους φίλους μας.

Να πιούμε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί

Υπάρχει επιστημονική έρευνα που στηρίζει την ιδέα ότι το κόκκινο κρασί μας κάνει να φαινόμαστε και να νιώθουμε νεότεροι. Σύμφωνα με το «Medical News Today», το κόκκινο κρασί είναι πλούσιο σε αντίοξειδωτικά, βοηθά στην καρδιαγγειακή υγεία, μειώνει το ρίσκο να πάθουμε καρδιακή προσβολή και να εμφανίσουμε στεφανιαία νόσο και προωθεί την σωστή και την υγιή αρτηριακή πίεση.

Ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ πρόσφατα έδειξαν ότι ενώσεις ρεσβερατρόλης, που περιέχονται στο κόκκινο κρασί, μπορεί να έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες και ότι να βοηθούν στην μακροβιότητα. Εντούτοις, χρειάζεται να γίνουν και άλλες έρευνες για να αποδειχθεί ένας πραγματικός δεσμός μεταξύ των ενώσεων και της καλύτερης υγείας.

Να έρθουμε πιο κοντά με τον/την σύντροφο μας

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2013 από τον Βρετανό ψυχολόγο δρ. Ντέιβιντ Γουίκς, η σεξουαλικές επαφές μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε και να φαινόμαστε μέχρι και εφτά χρόνια νεότεροι.

«Η σεξουαλικότητα δεν αποτελεί δικαίωμα μόνο των νέων. Η σεξουαλική ικανοποίηση συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ποιότητά της ζωής μας», λέει.

Κατά τον Γουίκς, η φυσική επαφή μπορεί να ενεργοποιήσει καλοήθης χημικές ουσίες και φυσικά παυσίπονα στο σώμα που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα μειώνοντας το άγχος. Έτσι είναι πιο εύκολο να κοιμηθούν και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία άνθρωποι.

Να έρθουμε σε επαφή με παλιούς φίλους μας

Πάντα μας άρεσαν οι επαφές με τους συμμαθητές μας. Συναντιόμασταν και θυμόμασταν τα παλιά. Έρχοντας σε επαφή με παλιούς φίλους που πιθανόν έχουμε χάσει επαφή με τα χρόνια μας βοηθάει να θυμηθούμε τις ωραίες στιγμές και εμπειρίες που είχαμε μικροί – καλές και κακές. Είτε μιλήσουμε μέσω τηλεφώνου, βιντεοκλήσης είτε από κοντά – πάντα με προσοχή διατηρώντας τα απαραίτητα μέτρα – θα νιώσουμε ωραία και θα θυμηθούμε πως ήταν όταν ήμασταν νέοι.

Να πίνουμε πολύ νερό

Δεν μπορούσαμε να μην βάλουμε στη λίστα μας το νερό. Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι ότι νιώθουμε πιο παραγωγικοί, με περισσότερη ενέργεια και διάθεση να κάνουμε πράγματα όπως όταν ήμασταν νέοι.

Να τρώμε υγιεινά

Μαζί με το νερό πάει και η υγιεινή διατροφή – χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να φάμε ένα γλυκάκι που και που. Η υγιεινή διατροφή θα φέρει ισορροπία στην ποσότητα λιπαρών, υδατανθράκων και πρωτεϊνών που καταναλώνουμε συνοδευόμενη και με ποικιλία λαχανικών και φρούτων. Αυτή η ισορροπία θα μας κάνει να νιώθουμε πολύ καλά, πιο ελαφριά και με πιο πολύ ενέργεια.

Εντούτοις, δεν φτάνει μόνο η υγιεινή διατροφή για να νιώθουμε πιο νέοι. Είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε αυτά που τρώμε και να περνάμε ωραία χωρίς έγνοιες. Ας σκεφτούμε μόνο ότι παιδιά τρώγαμε πολλά σνακ και γλυκά. Δεν είναι κακό να το κάνουμε και τώρα που και που - με μέτρο πάντα - και να θυμηθούμε τα παλιά.

Να μαγειρέψουμε

Αν τρώμε συνέχεια το ίδιο φαγητό θα βαρεθούμε. Δεν πρέπει να μπαίνουμε σε μια ρουτίνα αλλά να δοκιμάζουμε νέα πράγματα. Έτσι, μπορούμε να δοκιμάσουμε και καινούριες συνταγές κάθε βδομάδα.

Να πάρουμε βιταμίνες

Δυστυχώς δεν υπάρχουν βιταμίνες που να μας κάνουν αμέσως δέκα χρόνια νεότερους. Όμως, οι βιταμίνες είναι σημαντικές γιατί καλύπτουν τις καθημερινές μας διατροφικές ανάγκες. Η βιταμίνες A, C, D, συγκεκριμένα, βοηθούν στην ενδυνάμωση των οστών μας, μειώνουν τη διάσπαση του κολλαγόνου και την εμφάνιση ρυτίδων.

Να σταματήσουμε τις κακές συνήθειες

Σαφώς και είναι δύσκολο να σταματήσουμε τις κακές συνήθειες μας. Νιώθουμε άνετα, χαλαροί και ασφαλείς όταν για παράδειγμα καπνίζουμε ένα τσιγάρο. Όμως αν θέλουμε να έχουμε μια υγιεινή ζωή και να νιώσουμε νεότεροι πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουμε.

Η πρόωρη γήρανση έχει συνδεθεί με το χρόνιο κάπνισμα. Το μονοξείδιο του άνθρακα στα τσιγάρα εμποδίζει τα κύτταρα του δέρματος να οξυγονωθούν και η νικοτίνη μπορεί να μειώσει την ροή του αίματος στα όργανα και το δέρμα προκαλώντας χαλάρωση και ζαρώσεις στο δέρμα. Οι επιπτώσεις στην υγεία από αυτήν την κακή συνήθεια μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε και να φαινόμαστε πολύ μεγαλύτεροι από την πραγματική μας ηλικία.

Να κάνουμε λίγη γιόγκα

Ένας τρόπος για να νιώσουμε νεότεροι είναι να κάνουμε λίγη γυμναστική. Η γιόγκα είναι ιδανική για άτομα μεγαλύτερων ηλικιών καθώς δεν έχει έντονες ασκήσεις και εστιάζει περισσότερο στην ευλυγισία, την ισορροπία και την πνευματική υγεία.

Να περιποιηθούμε το δέρμα μας

Πέρα από την υγιεινή διατροφή, τις βιταμίνες που χρειαζόμαστε για ένα υγιές δέρμα, είναι σημαντικό να περιποιηθούμε το δέρμα μας με τις σωστές κρέμες. Μόνο έτσι θα έχουμε όμορφο αποτέλεσμα και θα φαινόμαστε πιο νέοι. Προϊόντα για ενυδάτωση και πλούσια σε βιταμίνη C βοηθούν στην μείωση των ρυτίδων. Στην τελική, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε να πλένουμε το πρόσωπο μας για να απαλλαγούμε από σπυράκια και μαύρα στίγματα.

Να φοράμε πάντα αντιηλιακό

Το αντιηλιακό είναι σημαντικό και απαραίτητο όλο το χρόνο - όχι μόνο το καλοκαίρι. Προστατεύει το δέρμα μας από πιθανές ασθένειες όπως καρκίνο του δέρματος, πρόωρη γήρανση, μαύρα στίγματα και ρυτίδες.

Να περιποιούμαστε τον εαυτό μας

Δεν θα δείχνουμε νέοι και χαρούμενοι αν δεν το νιώθουμε πραγματικά. Με λίγη προσπάθεια να περιποιηθούμε τον εαυτό μας, να ετοιμαστούμε το πρωί ακόμα και αν δεν πάμε πουθενά, να κάνουμε ένα χαλαρωτικό μπάνιο, να βάλουμε τα αγαπημένα μας ρούχα. Όλα αυτά θα μας φτιάξουν την διάθεση. Ειδικά χαρούμενα και φωτεινά χρώματα και διάφορα σχέδια στα ρούχα μας κάνουν να δείχνουμε νεότεροι. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτά που φοράμε και οι εκφράσεις μας δείχνουν πραγματικά τι νιώθουμε.

ΠΗΓΗ: Insider