ΚΟΙΝΩΝΙΑ
08/02/2021 19:37 EET | Updated 08/02/2021 23:58 EET

Μύλος με την καταγγελία περί λογοκρισίας στην ΕΡΤ για το γεύμα Μητσοτάκη στην Ικαρία

Διαψεύδει η ΕΡΤ με στιγμιότυπα από τα δελτία ειδήσεων.

ΑΠΕ

Μεγάλη συζήτηση έχει προκαλέσει τις τελευταίες ώρες η καταγγελία του δημοσιογράφου, Χρήστου Ξανθάκη, περί λογοκρισίας στην ΕΡΤ για το γεύμα Μητσοτάκη στην Ικαρία.

Ο Χρ. Ξανθάκης δημοσιοποίησε στην σελίδα του στο Facebook ένα σημείωμα που ανέγραφε: «Προς συναδέλφους παραγωγούς. Δεν παίζουμε φωτογραφία αλλά ούτε βίντεο Κ.Μητσοτάκη από τη βεράντα του σπιτιού Στεφανάδη (τραπέζι), Ικαρία. Επίσης παίζουμε μόνο πλάνα Δ.Λιγνάδη όχι με άλλους. Σας ευχαριστώ».

Ο καταγγέλλων ισχυρίζεται ότι το εν λόγω σημείωμα, το οποίο είχε μαρκαριστεί ως SOS με κόκκινο στυλό, τοιχοκολλήθηκε στην αίθουσα παραγωγής της ΕΡΤ.

Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε ο γενικός διευθυντής της ΕΡΤ, Φώτης Καφαράκης, προέβη σε δήλωση-διάψευση, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Ως γενικός διευθυντής Ενημέρωσης της ΕΡΤ οφείλω μια απάντηση στους υπαινιγμούς που διακινούνται στο διαδίκτυο με ένα ανυπόγραφο χαρτί για δήθεν ”απαγόρευση” της μετάδοσης φωτογραφιών από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ικαρία.

Ιδού, λοιπόν, η επίμαχη φωτογραφία που τάχα κόπηκε από την ΕΡΤ, όπως μεταδόθηκε χθες στο μεσημβρινό δελτίο στις 12:00, στις 15:00 -στο οποίο προβλήθηκε και το βίντεο-, αλλά και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων στις 21:00.

Σημειώνω παρεμπιπτόντως ότι η ΕΡΤ ήταν από τα ελάχιστα κανάλια που πρόλαβαν και μετέδωσαν την είδηση, ήδη από το Σάββατο το βράδυ στις 9».

Μάλιστα ο κ. Καφαράκης, έδωσε στη δημοσιότητα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα που προβλήθηκαν στα δελτία ειδήσεών της.

ΑΠΕ
ΑΠΕ
ΑΠΕ
ΑΠΕ

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

«Η επιλογή της ΕΡΤ να λογοκρίνει και να ”εξαφανίζει” ειδήσεις (υπό τη διοίκηση του κ. Ζούλα, που μέχρι τις εκλογές ήταν διευθυντής του κ. Μητσοτάκη), επιβεβαιώνεται και με γραπτές οδηγίες στην αίθουσα παραγωγών», υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Νάσος Ηλιόπουλος σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Όπως σημειώνει πρόκειται για «οδηγίες που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις πρακτικές της ΥΕΝΕΔ» και συγκεκριμένα αναφέρει: «Μην τυχόν παίξετε στα δελτία ειδήσεων φωτογραφίες ή βίντεο από το κορονογλέντι του κ. Μητσοτάκη στην Ικαρία» και «Μην παίζετε φωτογραφίες και βίντεο του κ. Λιγνάδη μαζί με τον πρωθυπουργό, ο οποίος τον επέλεξε για το Εθνικό Θέατρο».

«Μιας και η ΕΡΤ υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό, περιμένουμε απαντήσεις από τον κ. Μητσοτάκη: Ποιος έδωσε αυτές τις εντολές;», καταλήγει ο Ν. Ηλιόπουλος.

Στο ίδιο μήκος κύματος το Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Είναι γεγονός ότι η ΕΡΤ -όπως και αλλά κανάλια αρχικά- αποσιώπησαν το κορωνοπάρτι του κ. Μητσοτάκη, όπως και τις αποδοκιμασίες στην Ικαρία. Δεν γνωρίζουμε αν έγινε παρέμβαση με σκονάκι (όπως καταγγέλλεται) ή με προφορική εντολή. Το βέβαιον είναι ότι έγινε. Η Κυβέρνηση και η Διοίκηση της ΕΡΤ οφείλουν να δώσουν ξεκάθαρες απαντήσεις».

«Η φωτογραφία που κάνει το γύρο του διαδικτύου, με οδηγίες προς τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ, για το τι πρέπει να προβάλλουν και τι όχι απ′ την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ικαρία - εφόσον ισχύει - δεν αποτελεί μόνο άθλια προσπάθεια λογοκρισίας απ′ την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και μια ακόμη απόδειξη για το πως οι κυβερνήσεις μεταχειρίζονται διαχρονικά την ΕΡΤ ως δικό τους φερέφωνο» αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του.

Επίθεση, τόσο κατά της κυβέρνησης, όσο και κατά της ΕΡΤ, εξαπολύει με ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ 25 κάνοντας λόγο για «απλά μαθήματα Βόρειας Κορέας»

«Η κυβέρνηση πιάνεται με την Ικαριώτικη γίδα στην πλάτη και ένα Λιγνάδειο λεκέ στο πουκάμισο; Κανένα πρόβλημα: αναλαμβάνει η ″δημόσια τηλεόραση″ να στέλνει SOS σημειώματα στους συντάκτες να μην προβάλουν τις Ικαριώτικες ″ανεμελιές″⁣ του Πρωθυπουργού, όπως και να μην ξεφύγει φωτογραφία του κυρίου Λιγνάδη με κυβερνητικούς, ή επικριτική αντιπολιτευτική δήλωση αλογόκριτη», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Επίσης, το ΜέΡΑ 25 αναφέρει: «Στον αντίποδα του εγχώριου τοπίου ενημέρωσης, όπου οι άβολες ειδήσεις είτε στραγγαλίζονται από την ασφυκτική Πρωθυπουργική εποπτεία επί της ΕΡΤ και του ΑΠΕ είτε πλακώνονται κάτω από τους πακτωλούς κρατικής ενίσχυσης στα ιδιωτικά ΜΜΕ, οι Ελληνες ενημερώνονται όλο και συχνότερα από πρωτοκλασάτα Μέσα του εξωτερικού για το πόσο μπανανία θεωρούν οι κυβερνώντες τη χώρα. Οπως τότε που η ΕΡΤ είχε μετατραπεί ξανά σε ΥΕΝΕΔ».

Λιβάνιος: «Ο τρόπος λειτουργίας της ΕΡΤ έχει αλλάξει»

«Ο τρόπος λειτουργίας της ΕΡΤ έχει αλλάξει», ανέφερε νωρίτερα ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θοδωρής Λιβάνιος, απαντώντας στις επικρίσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το περιεχόμενο της ενημέρωσης στη δημόσια τηλεόραση, και τα όσα μεταδόθηκαν από τα δελτία της για τα τεκταινόμενα στην Ικαρία.

«Το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ δεν βγαίνει ούτε από τη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού ούτε από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, ούτε από πουθενά αλλού. Το βγάζει η Διεύθυνση Ενημέρωσης της ΕΡΤ», είπε ο κ. Λιβάνιος που κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να αναλογιστεί εκπομπές που στην προηγούμενη δκιακυβέρνηση είχαν αποκαλέσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη ”φασίστα”.

Σε σχέση με την παρουσίαση των γεγονότων στην Ικαρία από τον κρατική τηλεόραση, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι «η ΕΡΤ, χθες στο μεσημεριανό δελτίο, και στις 12.00 και στις 15.00, και φωτογραφία έδειξε και την απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ μετέδωσε και στις 9.00 το βράδυ έπαιξε την απάντηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης». 

«Ξέρετε, μόνοι τους φτιάχνουν το δελτίο. Δεν τους παίρνουμε εμείς τηλέφωνο. Έχει αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας της ΕΡΤ», είπε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ.

«Το να πούμε, για ακόμη μια φορά, πόσο πολύ έχει αλλάξει η ΕΡΤ, νομίζω ότι παρέλκει, γιατί το καταλαβαίνει και ο κόσμος, βλέπουμε πόσο έχει ανέβει το επίπεδο», είπε ο Θοδωρής Λιβάνιος και τόνισε ότι «προφανώς η διοικητική ιεραρχία της ΕΡΤ δεν είναι χρωματισμένη κομματικά».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ)