ΤΟ BLOG
27/03/2019 09:48 EET | Updated 27/03/2019 12:20 EET

ΝΔ - Με νέο μοντέλο τα έργα υποδομής στην Ελλάδα

Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τα μεγάλα έργα της χώρας.

Eurokinissi

Με τη διαπίστωση ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια νέα γενιά έργων υποδομής που θα την οδηγήσει στην ανάπτυξη και τη δημιουργία, αλλά και με δεδομένο ότι τα υπάρχοντα έργα, όπως η Εγνατία Οδός, πρέπει να συντηρηθούν προκειμένου να αντέξουν τις επόμενες δεκαετίες, η Νέα Δημοκρατία παρουσίασε ένα πρόγραμμα έργων υποδομής, βασισμένα σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας.

«Μάθαμε από λάθη και παραλείψεις τους παρελθόντος. Ισως να ήταν και γενναιόδωρες προς τις εταιρείες παραχώρησης οι συμβάσεις για τους αυτοκινητοδρόμους, όμως τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα, φέρουν τη δική μας υπογραφή,» επισήμανε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στους 10 άξονες έργων που θα σηματοδοτήσουν τη διακυβέρνηση της χώρας, εφόσον προκύψει από τις εθνικές εκλογές, κόστους 10-12 δισ. ευρώ την επόμενη τετραετία. Παράλληλα, τόνισε ότι στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται έργα εθνικής προτεραιότητας, με ακόμα μεγαλύτερη συμβολή του ιδιωτικού τομέα στη χρηματοδότηση (από 15%-20% που είναι τώρα, τουλάχιστον στο 40%), που αναμένεται να συνεισφέρουν +1,4% μεσοσταθμική αύξηση του ΑΕΠ ετησίως καθώς και 43.000, καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, ετησίως.

Σύμφωνα με την ομάδα που ετοίμασε το πρόγραμμα για τις υποδομές, με επικεφαλής τον Νίκο Σταθόπουλο, Συγκοινωνιολόγο, διευθυντή στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών στη Γαλλία (CNRS) και πρώην Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, η νέα φιλοσοφία που διέπει το πρόγραμμα στηρίζεται στη βάση της μελέτης σκοπιμότητας, από ανεξάρτητο φορέα που θα κοστολογεί το κάθε έργο με λεπτομέρεια και θα το αναλύει σε όλο του το φάσμα, προκειμένου στη συνέχεια να γίνεται η προκήρυξη του διαγωνισμού. Στόχος είναι να μειωθούν οι χρόνοι μέχρι την έναρξη κατασκευής, να μην χάνονται χρήματα και να μην μένουν τα έργα από χρηματοδότηση, στη συνέχεια.

Το δεύτερο στοιχείο που εισάγεται, είναι ότι θα μπορούν ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν, με δικά τους έξοδα, μελέτες έργων και στη συνέχεια, εφόσον θέλουν θα μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για την κατασκευής τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η μελέτη που πραγματοποίησε, με διεθνή διαγωνισμό, το Ιδρυμα Ωνάση, για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Το ίδρυμα πλήρωσε όλη τη μελέτη, η οποία τελικά έμεινε από… χρηματοδότηση, στα συρτάρια του Υπουργείο Υποδομών.

Αναφορικά με τα οδικά έργα, με ορίζοντα τετραετίας, στόχος είναι η κατασκευή της Πατρών – Πύργου, η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης – ΒΟΑΚ (Χανιά – Αγιος Νικόλαος), η ολοκλήρωση των διασυνδέσεων με αυτοκινητοδρόμους: Αγρίνιο – Ιόνια Οδός, Ιωάννινα – Κακαβιά, Δράμα – Εγνατία Οδός, Ε75 – Γιαννιστά – Εδεσσα – Ε65 και Καρπενήσι – Λαμία.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Υλίκη (50 χλμ.), ώστε να αποσυμφορηθεί η Αττική από το μεταφορικό έργο, στην υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας και στην επέκταση της Αττικής Οδού προς το Ελληνικό, προκειμένου να συνδεθεί με τη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού, που η ΝΔ θα προχωρήσει σε υλοποίηση, όπως είναι ο πρόεδρος του κόμματος.

Στα έργα σιδηροδρόμου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ, τη σύνδεση του Ρίου με το λιμάνι της Πάτρας, την αναβάθμιση του δικτύου Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη καθώς και τη συντήρηση αλλά και αναβάθμιση του υπόλοιπου δικτύου με στόχο το τρένο να κάνει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό μέσο.

Για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, που δημοπρατήθηκε και πως όπως τονίστηκε είναι «τυφλό» έργο, αναγγέλθηκε η προέκταση με Περισσό (σύνδεση με ΗΣΑΠ) και Κατεχάκη (σύνδεση με Γραμμή 3 μετρό), ενώ θα ολοκληρωθεί και το μετρό της Θεσσαλονίκης, με τις επεκτάσεις του.

Τα υπόλοιπα έργα υποδομής του προγράμματος, αφορούν την ενέργεια, με ασφάλεια εφοδιασμού σε όλη τη χώρα και κυρίως τη νησιωτική, την επέκταση του φυσικού αερίου και σε άλλες περιοχές και βέβαια τη διαχείριση των απορριμμάτων, με τη δημιουργία εργοστασίων που θα επεξεργάζονται τα απορρίμματα και θα παράγουν ενέργεια. Μάλιστα, αναφέρθηκε το παράδειγμα του εργοστασίου που κατασκευάζεται στο Βελιγράδι.

Στο πρόγραμμα της τετραετίας, περιλαμβάνεται και ο σύγχρονος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, η τεράστια επένδυση στο Ελληνικό, η ολοκλήρωση του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο, η αξιοποίηση των υπόλοιπων λιμένων και των μαρινών της χώρας, ενώ στον δέκατο άξονα περιλαμβάνονται 3 ομάδες μικρών αεροδρομίων καθώς και τα υδατοδρόμια, προκειμένου να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Βέβαια, υπάρχουν κι άλλα έργα, όχι μικρότερης σημασίας, όπως η επέκταση του μετρό από Ανθούπολη έως Ιλιον και Ζεφύρι, η Γραμμή 5 Ανω Λιόσια - Βύρωνας – Ηλιούπολη, η ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου, η Αμβρακία Οδός, η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδος, η παράκαμψη Χαλκίδας, η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, το Πύργος – Τσακώνα κ.ά., έργα που δεν έχουν ορζίζοντα τετραετίας.

Τέλος, αναφορά έγινε και στις ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες, σε οδικά και σιδηροδρομικά έργα.

Sponsored Post