Οδηγούμε το ήπια υβριδικό Kia Sportage 1.6 T-GDi – 180 hp

Επιβλητικό, ισχυρό, με χαρακτηριστικά πολυτέλειας
.
.
Δημήτρης Μπαλής

Το Sportage που βλέπετε, ανεβάζει ακόμα περισσότερο την Kia στην εκτίμηση του κοινού. Η κορεατική μάρκα από τη στιγμή που δημιούργησε σχεδιαστικό κέντρο στην Ευρώπη και εργοστάσιο επίσης στη γηραιά ήπειρο, άρχισε να κατασκευάζει μοντέλα που ταιριάζουν γάντι στους Ευρωπαίους, από πλευράς φινέτσας αλλά και οδηγικής συμπεριφοράς.

Εχοντας, ως δοκιμή, το νέο Kia Sportage, και μόνο η εμφάνισή του σε προκαλεί να περάσεις στα ενδότερα. Ωστόσο, θα μείνω λίγο στο περιτύλιγμα, για το οποίο αξίζει να δώσουμε τα εύσημα στους σχεδιαστές, διότι πράγματι, δημιούργησαν ένα μοντέλο, χάρμα οφθαλμών.

Το εντυπωσιακό μπροστινό μέρος, με την κυψελοειδή μάσκα, οι προβολείς LED Matrix, τα φώτα ημέρας μπούμερανγκ, τεχνολογίας LED, και το νέο σήμα της μάρκας στο καπό, σε κερδίζουν αμέσως. Στο πλάι, τα παράθυρα είναι αρκετά ανασηκωμένα, εντείνοντας το σπορτίφ ύφος, ενώ πίσω, τα περίτεχνα φωτιστικά, το κόψιμο της πόρτας και το σπόιλερ, oι ιδιαίτερου στυλ ζάντες, η αεροτομή που κρύβει τον πίσω υαλοκαθαριστήρα, οι ράγες οροφής και οι 19άρες ζάντες στην έκδοση GTLine, συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Επιβλητικό σε διαστάσεις με 4,5 μ. μήκος, 1,87μ. πλάτος και 1,65μ. ύψος, εντάσσεται στα μεσαία SUV με τον σκληρό ανταγωνισμό, φέρει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, η οποία θα περάσει σιγά σιγά και στα υπόλοιπα μοντέλα.

Επίσης, τα 17 εκ. απόστασης από το έδαφος, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17, 26,4 και 16,7 μοίρες, το καθιστούν ως ένα SUV ικανό να πάρει και τα βουνά.

Η εξωτερική εμφάνιση είναι αυτή που σε προδιαθέτει να προχωρήσεις περαιτέρω και με το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού, η αίσθηση αυτή επιβεβαιώνεται. Με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα η σχεδίαση, πλαστικά ανώτερης ποιότητας, τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, πολύ σπορ καθίσματα με δέρμα και λογότυπο GTLine που κοσμεί και το τιμόνι.

Ξεχωρίζει και η διπλή, ενιαία οθόνη (τη μάθαμε από τη Mercedes) που περιλαμβάνει δύο οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μία, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. Ψηφιακά και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, ενώ ο έλεγχος του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Εκεί βρίσκεται και το μπουτόν για την εκκίνηση, όπως και ένας περιστροφικός διακόπτης για το Drive Mode, τις λειτουργίες για τα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Sport.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,68 μέτρων χαρίζει αφθονία χώρων για τους πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ και τα 562 λίτρα του χώρου αποσκευών, επαρκούν για τις αποσκευές τους, με τα αντικείμενα να μπαίνουν εύκολα, επειδή το κατώφλι είναι χαμηλά.

Η έκδοση δοκιμής εφοδιάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης 1.6 T-GDI, που συνδυάζεται με μπαταρία 48V. Η συνολική ισχύς των 180 ίππων αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ., με τα 265 Νm ροπής να έρχονται μεταξύ 1.500 και 4.500 σ.α.λ. Μαζί με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT, που έχει και χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles στο τιμόνι, το σύστημα δείχνει και αποδίδει πολύ καλά. Επιταχύνει σε 8,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Πάντως, η μέση κατανάλωση δεν κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και τα περίπου 8,5 λίτρα στα 100 χλμ., χαρακτηρίζονται ως ανεκτά. Είναι και το βαρύ αμάξωμα (1.580 κιλά) που το κάνει να μη μπορεί να κατέβει πολύ η κατανάλωση. Όμως, στην πόλη, με πιο συνετή οδήγηση μπορείς να έχεις και χαμηλότερη τιμή κατανάλωσης.

.
.
Δημήτρης Μπαλής

Η προσθιοκίνητη έκδοση του Sportage δείχνει τις αρετές της τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο στέκεται εξαιρετικά και η ηχομόνωση δεν αφήνει περιττούς θορύβους να περνούν στην καμπίνα. Στα στροφιλίκια, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω «μαζεύει» τις κλίσεις, ενώ και στις λακκούβες ανταποκρίνεται με επιτυχία!

Στο τομέα της ασφάλειας εφοδιάζεται με όλη τη σουίτα των σύγχρονων συστημάτων της κορεατικής μάρκας, ενώ διατίθεται με τη φοβερή 7ετή εγγύηση και τα 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.

Αναμφίβολα, και το νέο Sportage ανεβάζει ακόμα περισσότερο την Kia στη συνείδηση του κοινού, ως μια μάρκα που κατασκευάζει πολύ ποιοτικά αυτοκίνητα και πολύ ταιριαστά στους Ευρωπαίους.

Δημοφιλή