Πέντε συμπεριφορές που εκνευρίζουν αφόρητα όσους μας έχουν προσκαλέσει στο σπίτι τους

Ενθουσιαστήκαμε όταν λάβαμε πρόσκληση, αλλά τώρα δεν ξέρουμε αν θα ξαναπάρουμε ποτέ...
She's secretly thinking about that unchilled white wine you brought to the party.
Portra Images via Getty Images
She's secretly thinking about that unchilled white wine you brought to the party.

Ποτέ δεν είναι εύκολο να διοργανώσουμε ένα πάρτι. Μετά τον προγραμματισμό, την καθαριότητα και την προετοιμασία του φαγητού, πρέπει επιπλέον να κάνουμε τον εαυτό μας ευπαρουσίαστο και να βρισκόμαστε στην πόρτα την κατάλληλη στιγμή, δείχνοντας φιλικοί και φιλόξενοι.

Από την άλλη πλευρά, το να είμαστε προσκεκλημένοι, μοιάζει με μια ευχάριστη παράσταση. Απλώς πρέπει να εμφανιστούμε την κατάλληλη στιγμή, να φέρουμε μαζί μας ο,τιδήποτε μας ζητήθηκε και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να είμαστε ενδιαφέρουσα παρέα μέχρι να τελειώσει το πάρτι.

Τότε γιατί συμβαίνει συχνά τα πράγματα να πηγαίνουν στραβά; Μιλήσαμε με άτομα που διοργανώνουν συχνά πάρτι και τους ρωτήσαμε τι κάνουν οι καλεσμένοι τους που τους ενοχλεί κρυφά — συχνά χωρίς καν να συνειδητοποιούν τι κάνουν.

Ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες και μπορεί να αρχίσετε να παρατηρείτε ότι λαμβάνετε πρόσκληση σε πολλά περισσότερα πάρτι.

1) Εμφανιστήκαμε καθυστερημένοι

Στη ζωή συμβαίνει και μπορεί να σημειωθούν καθυστερήσεις, αλλά πρέπει πραγματικά να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να περιορίσουμε την τάση της ντίβας και να εμφανιστούμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ώρα έναρξης της εκδήλωσης. Ειδικά αν πρόκειται για καθιστό δείπνο, θα είμαστε πολύ ... ευπρόσδεκτοι στην καθορισμένη θέση την κατάλληλη στιγμή. Και, αν μας ανατέθηκε να φέρουμε κάτι που απαιτείται για το γεύμα, είναι διπλά σημαντικό να είμαστε γρήγοροι.

Η Κάντι Αντερσον είναι μια μπλόγκερ για τον τρόπο ζωής και την διασκέδαση που διοργανώνει συχνά πάρτι. «Πριν από μερικά χρόνια ένας καλεσμένος έφτασε για μια γιορτή με δύο ώρες καθυστέρηση, και χωρίς το κύριο πιάτο που έπρεπε να φέρει», θυμάται. Ίσως για να καλύψουν την αμηχανία του ή ίσως απλώς λόγω κακών τρόπων, δεν ζητήθηκε συγγνώμη.

Ο Άντερσον έχει τώρα μια στρατηγική για την αντιμετώπιση του φαινομένου: «Αν γνωρίζουμε ότι ένας από τους προσκεκλημένους μας καθυστερεί συνεχώς, μπορούμε να τον προσκαλέσουμε νωρίτερα από όλους, ώστε να είναι πιο πιθανό να φτάσει στην ώρα του. Και να μην του ζητήσουμε να φέρει κάτι σημαντικό μαζί του».

“Η κουζίνα του οικοδεσπότη μας δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να λυγίσουμε τους γαστρονομικούς μας μύες, γι′ αυτό ας φέρουμε ένα έτοιμο πιάτο ή απλώς ας αγοράσουμε μια σακούλα με πάγο, που πάντα εκτιμάται.”

2) Φέραμε δώρο που «χώνει» τον οικοδεσπότη

Ίσως έχουμε φέρει ένα βρεγμένο μπουκέτο που στάζει και που χρειάζεται ένα βάζο. Ή φέρνουμε ένα ορεκτικό που απαιτεί «πρόσβαση στο νεροχύτη, ένα πραγματικά κοφτερό μαχαίρι σεφ, ένα πυρίμαχο μπολ και — ω, θα πρέπει να αρχίσουμε να προθερμαίνουμε και τον φούρνο».

Η δουλειά μας ως προσκεκλημένοι είναι να κάνουμε τα πάντα πιο εύκολα για όσους κάνουν το πάρτι, όχι να τους προξενήσουμε περισσότερο πονοκέφαλο. Ας βάλουμε τα λουλούδια σε ένα, έτοιμο για δώρο, βάζο, ακόμα κι αν είναι απλώς ένα απλό βάζο. Και να θυμόμαστε ότι η κουζίνα του οικοδεσπότη μας δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να λυγίσουμε τους γαστρονομικούς μας μύες, γι′ αυτό ας φέρουμε ένα έτοιμο πιάτο ή απλώς ας αγοράσουμε μια σακούλα με πάγο, που πάντα εκτιμάται.

Ας μην κάνουμε τον οικοδεσπότη να σκαρφαλώσει για να βρει ένα βάζο για τα λουλούδια μας.
IzaLysonArts / 500px via Getty Images
Ας μην κάνουμε τον οικοδεσπότη να σκαρφαλώσει για να βρει ένα βάζο για τα λουλούδια μας.

3) Καταστρέψαμε το μπάνιο του

Η Κέιτ Αρεντς Πίτερς, ιδιοκτήτρια του lifestyle blog Wit & Delight, θυμάται ακόμα την εποχή που ένας προσκελημένος είχε αυτό που περιγράφει ως «ένα περιστατικό» στο μπάνιο της. «Έφυγαν χωρίς να μου το πουν και έπρεπε να το καθαρίσουμε», λέει.

Τι να κάνουμε αν είμαστε ο άτυχος καλεσμένος την επόμενη φορά; Λοιπόν, υπάρχει πάντα (το σενάριο) να το καθαρίζουμε μόνοι μας. Η Πίτερς προτείνει ότι αν ντρεπόμαστε πολύ (να το πούμε) με λόγια, μπορούμε να δοκιμάσουμε να στείλουμε μήνυμα στον οικοδεσπότη με το κεφάλι ψηλά.

Μπορούμε να αποτρέψουμε ένα παρόμοιο περιστατικό στο σπίτι μας. «Είναι σημαντικό να παρέχουμε πρόσβαση σε πράγματα που οι επισκέπτες μπορεί να ντρέπονται να ζητήσουν», προτείνει η Πίτερς. «Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό με τα μπάνια, οπότε ας εφοδιαστούμε με κεριά, σπρέι και χαρτί υγείας κι ας είναι διαθέσιμα. Αυτό γλυτώνει την αμηχανία για όλους».

4) Το κρασί μας έβαψε τον τόπο

Για την Ρόμπιν Σέλντεν, διευθύνουσα συνεργάτη της Marcia Selden Catering and Events, το πρόβλημα ξεκίνησε με ένα ποτήρι κρασιού — ένα πολύ γεμάτο ποτήρι κόκκινου κρασιού, συγκεκριμένα.

«Σε ένα οικογενειακό πάρτι, η θεία μου σήκωσε το χέρι της, στέλνοντας το κόκκινο κρασί της να περιστρέφεται σαν εικαστική εγκατάσταση στον ολοκαίνουργιο λευκό καναπέ μας», θυμάται. «Όπως φαντάζεστε, ήταν αρκετά καταστροφικό, αφού δεν μπορούσε να καθαριστεί και χρειαζόταν αλλαγή εκ βάθρων. Ευτυχώς, έκανε το σωστό και πλήρωσε για τη νέα ταπετσαρία, οπότε εξακολουθούμε να γελάμε με αυτό τώρα».

Εκ των υστέρων, πρότεινε ότι οι οικοδεσπότες με ανοιχτόχρωμα έπιπλα ή χαλιά να περιορίσουν τις επιλογές ποτών σε αυτές από των λευκών ποτών, χωρίς τίποτα που να μπορεί να λερώσει.

4) Ε, ήρθαμε στο κέφι λίγο περισσότερο απ′ όσο επιβάλλεται

Αυτό θα μπορούσε επίσης να καταχωρηθεί ως, «υπερκατανάλωση αλκοόλ». Η Σερί Κέρτζνερ, επικεφαλής προγραμματίστριας πάρτι στο Little Miss Party Planner, μπορεί να μην τα έχει δει όλα, αλλά έχει φτάσει πολύ κοντά (στο να τα δει). «Εχουμε δει προσκαλεσμένους να χορεύουν πάνω από ενοικιαζόμενα τραπέζια με τα ψηλά τους τακούνια», λέει. «Αυτό είναι τρομακτικό γιατί τα ενοικιαζόμενα τραπέζια είναι υπέροχα για φαγητό, αλλά μπορεί να είναι επικίνδυνα για χορό».

Εάν τα πράγματα ξεφύγουν από τον έλεγχο στο επόμενό μας bash, η ίδια προτείνει να ορίσουμε (για τον εαυτό μας) μια ώρα λήξης. «Αντί να πούμε ότι το πάρτι είναι στις 7 μ.μ., για παράδειγμα, ας πούμε ότι είναι από τις 7 έως τις 11 μ.μ.»

Και για το τέλος μερικά σοφά λόγια από ειδικούς των πάρτι

Τα πάρτι γίνονται συχνά και συνήθως τα πράγματα πάνε μια χαρά. Αλλά αν έχουμε αναγνωρίσει τη δική μας συμπεριφορά σε οποιαδήποτε από αυτές τις ιστορίες φιλοξενίας, αυτή μπορεί να είναι μια καλή στιγμή για να διορθωθούμε.

Και αν είμαστε ο πολιορκημένος οικοδεσπότης, ας δώσουμε εγκάρδια μερικές συμβουλές για τον πώς καθορίζονται τα όρια και στη διασκέδαση. Λέει η Πίτερς: «Οι οικοδεσπότες που κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται άνετα και χαλαροί, τείνουν να δημιουργούν μια καλή ατμόσφαιρα για το πάρτι. Εάν αισθανόμαστε άβολα με τους ανθρώπους που κάνουν συγκεκριμένα πράγματα, ας τους το πούμε. Είναι το σπίτι μας, οι κανόνες είναι δικοί μας κι αν οι άνθρωποι δεν τους σέβονται να μην τους απευθύνουμε ξανά πρόσκληση. Δεν έχει νόημα να έχεις ανθρώπους που δεν σέβονται τον χώρο σου τριγύρω τους».

Ας χαρίσουμε στον εαυτό σας ένα διάλειμμα ό,τι κι αν κάνουμε κι ας μην αφήνουμε έναν ανήθικο επισκέπτη να μας χαλάσει την στιγμή. «Ο προγραμματισμός εκδηλώσεων είναι αγχωτικός», λέει η Άντερσον. «Δεν μπορούμε να αναγκάσουμε τους επισκέπτες να κάνουν κάτι, επομένως είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι αυτή είναι μια στιγμή κι όλα θα τελειώσουν σύντομα. Ας χαλαρώσουμε κι ας περάσουμε καλά».

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ

Προτείνετε μια διόρθωση